ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ПРАВОВІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

  • Ганна Дергачова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського https://orcid.org/0000-0003-3737-5394
  • Євген Дергачов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського https://orcid.org/0000-0001-7238-2595
Ключові слова: правові аспекти, PR-технології, управління підприємством, корпоративне медіа, PR-менеджмент

Анотація

У статті проведено дослідження організаціних та правових аспектів використання PR-технологій в управлінні підприємством. Наголошено, що сучасна модель комунікації організації та споживача передбачає використання двосторонньої симетричної моделі, що означає необхідність отримання зворотнього зв’язку. Проаналізовані існуючі в науковій думці визначення поняття PR-технологій. Виділено технології, що використовуються в комунікації з споживачем. Досліджено окремі класифікаційні критерії, за допомогою яких можна віднести ті чи інші технології до певного виду. Приділено увагу етиці онлайн-комунікацій підчас використання PR-технологій. Проаналізовано законодавчі положення, що регламентують відповідальність за неправомірне використання PR-технологій. Висвітлено роль корпоративного медіа підприємства, яке одночасно виступає як постійно існуючий канал комунікації, так і інструмент застосування PR-технологій.

Посилання

Колісниченко Т. В., Мироненко В. В. Організаційні комунікації (реклама та паблік рилейшнз) як поліпарадигмальний феномен: монографія. Дніпропетровськ: Середняк Т.К. 2014. С. 120

Webster's Dictionary: вебсайт. URL: https://www.webster-dictionary.org/definition/public%20relations

Литвин А. Cтановлення наукового напрямку розвитку PR в Україні. Український інформаційний простір. 2013. С. 105-110. URL: http://ijimv.knukim.edu.ua/zbirnyk/ 1_2/16-lytvyn.pdf.

Вертегел С. Я. PR-технології: сучасна специфіка комунікацій. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2018. № 2 (37). С. 257-262. URL: http://elar.tsatu.edu.ua/bitstream/123456789/7848/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A2%D0%94%D0%90%D0%A2%D0%A3%202%2837%292018-243-249.pdf

Олійнич С., Іліка Г. Різновиди сучасних PR-технологій. URL: http://www.ukr.vipreshebnik.ru/market/4448-riznovidi-suchasnikh-pr-tekhnologij.html.

Примак Т. О. PR для менеджерів і маркетологів. Центр учбової літератури. 2013. 202 с.

Зеліч В. В. Використання PR-технологій як інструменту маркетингових комунікацій у просуванні компанії. Держава і регіони. 2022. № 1(124) URL:

http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2022/1_2022/15.pdf

Закон України “Про захист прав споживачів”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text 9. Закон України “Про рекламу”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text

Цивільний кодекс України. 2003 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції” 1996. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text

Губіна А. М., Нетреба М. М., Хлєбнікова Т. М. (2021). Сучасні PR-технології у менеджменті організацій. Наукові перспективи& 11 (17).C. 258-270. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/39319/1/A_Hubina_M_Netreba_T_Khliebnikova_Scientific%20Perspectives__11_17_2021.pdf 13. Радзіховська Ю. М. Функціонування PR-технологій та реклами в Інтернеті. Економіка і суспільство. № 12. 2017. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/52.pdf

Тодорова О., Олтаржевський Д. Корпоративні медіа: факти, динаміка розвитку та тренди.

URL: http://acmu.com.ua/presscenter/articles/OltarzhevskiMedia/#_ftn4

Ступницький О. І. Особливості використання інструментарію PR для стимулювання інвестиційно-інноваційної діяльності. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 9 (99). С. 77–85.

Закон України “Про медіа”. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#Text

Kolisnychenko T. V., Myronenko V. V. (2014). Orhanizatsiini komunikatsii (reklama ta pablik ryleishnz) yak poliparadyhmalnyi fenomen: monohrafiia. [Organizational communications (advertising and public relations) as a polyparadigmatic phenomenon: monograph]. Dnipropetrovsk: Serednyak T.K. 120 p. (in Ukrainian)

Webster's Dictionary: website [Websters Dictionary: vebsait]. Available at: https://www.webster-dictionary.org/definition/public%20relations (accessed December 29, 2024)

Lytvyn A. (2013). Ctanovlennia naukovoho napriamku rozvytku PR v Ukraini. [Formation of the scientific direction of PR development in Ukraine]. Ukrainian information space. pp. 105-110. Available at: http://ijimv.knukim.edu.ua/zbirnyk/ 1_2/16-lytvyn.pdf. (accessed December 27, 2024)

Vertegel S. Y. (2018). PR-tekhnolohii: suchasna spetsyfika komunikatsii [PR technologies: modern specifics of communications]. Collection of scientific works of the Tavria State Agrotechnological University (economic sciences),vol. 2 (37). pp. 257-262. Available at: http://elar.tsatu.edu.ua/bitstream/123456789/7848/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A2%D0%94%D0%90%D0%A2%D0%A3%202%2837%292018-243-249.pdf (accessed December 25, 2024)

Oliynich S., Ilika G. () Riznovydy suchasnykh PR-tekhnolohii [Varieties of modern PR technologies]. Available at: http://www.ukr.vipreshebnik.ru/market/4448-riznovidi-suchasnikh-pr-tekhnologij.html (accessed December 27, 2024)

Primak T. O. (2013).PR dlia menedzheriv i marketolohiv [PR for managers and marketers]. Center for educational literature. 202 p. (in Ukrainian)

Zelich V. V. (2022). Vykorystannia PR-tekhnolohii yak instrumentu marketynhovykh komunikatsii u prosuvanni kompanii [Using PR technologies as a marketing communications tool in promoting a company]. State and Regions, vol. 1(124)

Available at: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2022/1_2022/15.pdf (accessed December 27, 2024)

Zakon Ukrainy “Pro zakhyst prav spozhyvachiv” [Law of Ukraine “On Protection of Consumer Rights”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text (accessed December 27, 2024)

Zakon Ukrainy “Pro reklamu” [Law of Ukraine “On Advertising”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (accessed December 27, 2024)

Tsyvilnyi kodeks Ukrainy [Civil Code of Ukraine]. 2003 Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text (accessed December 27, 2024)

Zakon Ukrainy “Pro zakhyst vid nedobrosovisnoi konkurentsii” [Law of Ukraine “On Protection from Unfair Competition”] 1996. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text (accessed December 27, 2024)

Gubina A. M., Netreba M. M., Khlebnikova T. M. (2021). Suchasni PR-tekhnolohii u menedzhmenti orhanizatsii [Modern PR technologies in the management of organizations]. Scientific Perspectives, vol. 11 (17). pp. 258-270. Available at: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/39319/1/A_Hubina_M_Netreba_T_Khliebnikova_Scientific%20Perspectives__11_17_2021.pdf (accessed December 26, 2024)

Radzikhovska Y. M. (2017). Funktsionuvannia PR-tekhnolohii ta reklamy v Interneti [Functioning of PR technologies and advertising on the Internet]. Economy and Society, vol. 12. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/52.pdf (accessed December 27, 2024)

Todorova O., Oltarzhevsky D. Korporatyvni media: fakty, dynamika rozvytku ta trendy [Corporate media: facts, development dynamics and trends]. Available at: http://acmu.com.ua/presscenter/articles/OltarzhevskiMedia/#_ftn4 (accessed December 27, 2024)

Stupnytskyi O. I. (2009). Osoblyvosti vykorystannia instrumentariiu PR dlia stymuliuvannia investytsiino-innovatsiinoi diialnosti [Peculiarities of using PR tools to stimulate investment and innovation activities]. Current problems of the economy, vol. 9(99). pp. 77–85. (in Ukrainian)

Zakon Ukrainy “Pro media” [Law of Ukraine “About Media”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#Text (accessed December 27, 2024)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Дергачова, Г., & Дергачов, Є. (2024). ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ПРАВОВІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ PR-ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-82
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ