ФОРМУВАННЯ ПІДХОДУ ДО ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕРЕЖЕВИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР

Ключові слова: мережеві бізнес-структури, конкурентоспроможність, оцінка конкурентоспроможності, ритейл, методи оцінки конкурентоспроможності, конкурентні переваги, розвиток

Анотація

Зазначено, що конкурентні умови мотивують підприємства до пошуку сучасних форм розвитку. Доведено необхідність систематичної оцінки конкурентоспроможності мережевих бізнес-структур. Встановлено, що цей процес передбачає формування відповідних підходів. Акцентовано увагу на їх розмаїтті. Систематизовано методи оцінки конкурентоспроможності мережевих бізнес-структур, окреслено їх переваги та недоліки. Враховуючи багатофункціональність мережевих бізнес-структур, для оцінки їх конкурентоспроможності запропоновано застосування підходу, який базується на використанні інтегрованого показника. Сформовано етапи його реалізації. Доведено, що за таких умов забезпечується оцінка конкурентних переваг підприємства за максимальною кількістю показників (кількісних та якісних), формуються умови для прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо розвитку мережевих бізнес-структур.

Посилання

McConnell C. R., Brue S., Flynn S. M. Economics: Principles, Problems & Policies. New York. 2009, 996 p.

Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York. 1980, 660 p.

Thompson A. A., Strickland A. J, Gamble J. E. Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Cases. 15th edition. New York: McGraw-Hill Irwin Publisher. 2007, 535 р.

Schumpeter J.A.The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest and the Business Cycle. New Brunswick (U.S.A). 2008, 721 р.

Бельтюков Є. А., Некрасова Л. А. Конкурентна стратегія підприємства: сутність та формування на основі оцінки рівня конкурентоспроможності. Економіка: реалії часу. 2014. № (12). С. 6–13.

Костусев А.А. Конкурентна політика в Україні: монографія. Київ: КНЕУ, 2015. 310 с.

Шарко В.В., Лоянич Г.С., Гавенко М.С. Формування конкурентної стратегії підприємства торгівлі. Вісник Хмельницького національного університету. 2017. № 6. Том 1. С.222-226.

Щербак А.В. Роздрібні торговельні мережі в Україні: тенденції розвитку та проблеми домінування. ECONOMICS: time realities. 2022. №4. С. 52-59. DOI: 10.15276/ETR.04.2022.6

Богацька Н. М., Христич С. Г. Оцінка конкурентоспроможності підприємства Молодий вчений. 2019. №11. С.455-458. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-99

Найда І.С., Найда А.В., Галицький О.М. Сучасні інструменти оцінки конкурентоспроможності сільськогосподарського підприємства. Економіка харчової промисловості. 2019. Т. 11. Вип. 2. С. 62-70. DOI: 10.15673/fie.v11i2.1396 DOI: 10.15673/fie.v11i2.1396

Магас Н.В. Удосконалення методики інтегрального оцінювання конкурентоспроможності роздрібного торговельного підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2014. №1. С. 12-15.

McConnell, C. R., Brue, S., Flynn, S. M. (2009). Economics: Principles, Problems & Policies. New York, 996 p.

Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York. 660 p.

Thompson, A. A., Strickland, A. J, Gamble, J. E. (2007). Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Cases. 15th edition. New York: McGraw-Hill Irwin Publisher, 535 р.

Schumpeter, J.A.(2008).The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest and the Business Cycle. New Brunswick (U.S.A), 721 р.

Beltiukov, Ye. A., Nekrasova, L. A. (2014). Konkurentna stratehiia pidpryiemstva: sutnist ta formuvannia na osnovi otsinky rivnia konkurentospromozhnosti [Competitive strategy of an enterprise: essence and formation based on the assessment of the level of competitiveness]. Ekonomika: realii chasu, (12), 6–13. [in Ukrainian].

Kostusev, A.A. (2015). Konkurentna polityka v Ukraini: monohrafiia [Competitive policy in Ukraine: monograph]. Kyiv: KNEU, 310 s. [in Ukrainian].

Sharko, V.V., Loianych, H.S., Havenko, M.S. (2017). Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva torhivli [Formation of a competitive strategy of a trade enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 6, 1, 222-226. [in Ukrainian].

Shcherbak, A.V. (2022). Rozdribni torhovelni merezhi v Ukraini: tendentsii rozvytku ta problemy dominuvannia [Retail chains in Ukraine: development trends and problems of dominance]. ECONOMICS: time realities, 4, 52-59. DOI: 10.15276/ETR.04.2022.6. [in Ukrainian].

Bohatska, N. M., Khrystych, S. H. (2019). Otsinka konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Assessment of the competitiveness of the enterprise]. Molodyi vchenyi, 11, 455-458. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-99 [in Ukrainian].

Naida, I.S., Naida, A.V., Halytskyi, O.M. (2019). Suchasni instrumenty otsinky konkurentospromozhnosti silskohospodarskoho pidpryiemstva [Modern tools for assessing the competitiveness of an agricultural enterprise]. Ekonomika kharchovoi promyslovosti, 11, 2, 62-70. DOI: 10.15673/fie.v11i2.1396 DOI: 10.15673/fie.v11i2.1396 [in Ukrainian].

Mahas, N.V. (2014). Udoskonalennia metodyky intehralnoho otsiniuvannia konkurentospromozhnosti rozdribnoho torhovelnoho pidpryiemstva [Improving the methodology for the integrated assessment of the competitiveness of a retail trade enterprise]. Marketynh i menedzhment innovatsii, 1, 12-15. [in Ukrainian].

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Солодковський, А. (2024). ФОРМУВАННЯ ПІДХОДУ ДО ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МЕРЕЖЕВИХ БІЗНЕС-СТРУКТУР. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-47
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ