ВПЛИВ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ЗМІН НА РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ

Ключові слова: Євроінтеграція, електронна комерція, адаптація, вимоги до ринку e-commerce, драйвери розвитку електронної комерції, цифрова інфраструктура, кібербезпека, довіра між учасниками ринку, ефективність бізнес-процесів

Анотація

У статті розглядається вплив євроінтеграційних змін на розвиток електронної комерції в Україні. Ринок електронної комерції, який користується популярністю в споживачів усіх вікових категорій, демонструє стрімке зростання протягом усього періоду існування у світі та в Україні. В країнах Європейського Союзу електронна комерція стрімко розвивається, охоплюючи різні сегменти ринку: роздрібну торгівлю, продукти харчування та доставку їжі, туризм та послуги з онлайн-бронювання готелів, діджитал-контент та послуги, B2B e-commerce. Автором окреслено драйвери розвитку електронної комерції в світі: покращення логістики (швидка доставка, локальні склади), популяризація мобільних платежів і електронних гаманців, маркетплейси: Amazon, eBay, Zalando, локальні платформи (Allegro в Польщі, Cdiscount у Франції), поширення інтернету та мобільних пристроїв. Конкретизовано основні аспекти впливу євроінтеграційних процесів на розвиток електронної комерції: гармонізація законодавства щодо e-commerce, доступ до ринків через електронні платформи, технологічний розвиток. Визначено перешкоди та виклики розвитку електронної комерції в Україні під впливом Євроінтеграційних процесів та сформульовано напрями їх подолання.

Посилання

Петруненко Я.В., Сиротко М.В., Тройніков В.В. Правове регулювання електронної комерції в умовах розвитку цифрової економіки в Україні. Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. Серія Право. Випуск 79: частина 1. 2023 р. С. 278-285

Кирилов Ю. Є. Методологічні орієнтири розвитку аграрного сектора України в умовах глобалізації. Економіка АПК. 2012. № 11. С. 104-107

Даньків В. В. Вплив електронної комерції на ринок праці в контексті розвитку цифрової економіки. Академічні візії. № 8-9. С. 39–47

Salma Karray, Simon Pierre Sigué. A game-theoretic model for co-promotions: Choosing a complementary versus an independent product ally. Omega, Volume 54, July 2015, Pages 84-100, URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.omega.2015.01.008.

Yonghong Cheng and Zhongkai Xiong. Strategic Conditions for Opening an Internet Store and Pricing Policies in a Retailer-Dominant Supply Chain. Mathematical Problems in Engineering, 2015. vol. 2015. рр. 1-15 URL: https://econpapers.repec.org/article/hinjnlmpe/640719.htm

Колупаєва І. В., Безсонов С. Стан і напрями розвитку електронної комерції в Україні. Проблеми економіки. № 2 (56). 2023. С. 74-80

Петриченко А. Як українські інтернет-магазини працювали у 2021–2024 роках: e-commerce статистика і прогнози. 24.09.2024. URL: https://shop-express.ua/ukr/blog/ecommerce-statistics/

Симоненко К. Вплив війни на інтернет-торгівлю: як змінювалися онлайн-продажі рітейлерів протягом І півріччя 2022 року. RAU. Електронний ресурс. URL: https://rau.ua/novyni/vpliv-vijni-na-internet/

Заяць О., Капко Я. Сучасні тенденції розвитку електронної комерції. Економіка та суспільство. № 55. 2023 р. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-65

Petrunenko Ya.V., Syrotko M.V., Troinikov V.V. Pravove rehuliuvannia elektronnoi komertsii v umovakh rozvytku tsyfrovoi ekonomiky v Ukraini. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu. Seriia Pravo. Vypusk 79: chastyna 1. 2023 r. S. 278-285

Kyrylov Yu. Ye. Metodolohichni oriientyry rozvytku ahrarnoho sektora Ukrainy v umovakh hlobalizatsii. Ekonomika APK. 2012. № 11. S. 104-107

Dankiv V. V. Vplyv elektronnoi komertsii na rynok pratsi v konteksti rozvytku tsyfrovoi ekonomiky. Akademichni vizii. № 8-9. S. 39–47

Salma Karray, Simon Pierre Sigué. A game-theoretic model for co-promotions: Choosing a complementary versus an independent product ally. Omega, Volume 54, July 2015, Pages 84-100, URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.omega.2015.01.008.

Yonghong Cheng and Zhongkai Xiong. Strategic Conditions for Opening an Internet Store and Pricing Policies in a Retailer-Dominant Supply Chain. Mathematical Problems in Engineering, 2015. vol. 2015. рр. 1-15 URL: https://econpapers.repec.org/article/hinjnlmpe/640719.htm

Kolupaieva I. V., Bezsonov S. Stan i napriamy rozvytku elektronnoi komertsii v Ukraini. Problemy ekonomiky. № 2 (56). 2023. S. 74-80

Petrychenko A. Yak ukrainski internet-mahazyny pratsiuvaly u 2021–2024 rokakh: e-commerce statystyka i prohnozy. 24.09.2024. URL: https://shop-express.ua/ukr/blog/ecommerce-statistics/

Symonenko K. Vplyv viiny na internet-torhivliu: yak zminiuvalysia onlain-prodazhi riteileriv protiahom I pivrichchia 2022 roku. RAU. Elektronnyi resurs. URL: https://rau.ua/novyni/vpliv-vijni-na-internet/

Zaiats O., Kapko Ya. Suchasni tendentsii rozvytku elektronnoi komertsii. Ekonomika ta suspilstvo. № 55. 2023 r. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-65

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-11-25
Як цитувати
Ольховий, С. (2024). ВПЛИВ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ЗМІН НА РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ. Економіка та суспільство, (69). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-41
Розділ
МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ