ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ТОЧНОСТІ ПРОГНОЗУВАННЯ ПРОДАЖІВ У СФЕРІ ЦИФРОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

  • Владислав Клименко Навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0009-0003-2765-7627
Ключові слова: штучний інтелект, машинне навчання, прогнозування продажів, цифрове підприємництво, автоматизація, планування

Анотація

У статті описано впровадження інструментів штучного інтелекту для прогнозування продажів у сфері цифрового підприємництва. Наголошено на важливості точного прогнозування продажів як фактора успіху підприємств в умовах трансформації та діджиталізації економіки. Здійснено моніторинг сучасних досліджень щодо використання штучного інтелекту для прогнозування обсягів продажів та виявлено проблемні аспекти, що потребують подальшого вивчення. Описано практичний досвід впровадження системи прогнозування продажів на підприємстві ПАТ «Новий Стиль». Наведено етапи обробки даних та результати впровадження автоматизованої системи, що демонструють підвищення точності прогнозування та зниження трудомісткості процесу планування. Зазначено, що система проявила адаптивність до зовнішніх впливів, зокрема в умовах військових дій. Виявлено обмеження поточної реалізації та запропоновано напрямки удосконалення інструментів штучного інтелекту для прогнозування продажів.

Посилання

Annor-Antwi A., Al-Dherasi A. A. M. Application of artificial antelligence in forecasting: A systematic review. Zhejiang University of Science and Technology. 2019. DOI: https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3483313 (дата звернення: 28.10.2024).

Нестеров В. Ф., Шиш А. М., Музиченко Т. О. Ефективний економічний розвиток підприємства через інтелектуальний аналіз даних: використання AI для прогнозування та оптимізації стратегій бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. № 59. С. 182–187.

Фаріон В., Гомотюк А., Назар Р., Турчин С. Використання штучного інтелекту для прогнозування фінансових показників. Економічний аналіз. 2024. Том 34. № 2. С. 327-337.

Hasan M. R. Addressing seasonality and trend detection in predictive sales forecasting: A machine learning perspective. Journal of Business and Management Studies. 2024. № 6(2). P. 100-109.

Lodha S., Deshmukh S., Chitnis S., Patil A., Patil A. An approach to make customer segmentation and sales prediction using artificial intelligence model. Shodhak: A Journal of Historical Research. 2023. Vol. 53. No 3(5). P. 148-156.

Gupta K., Mane P., Rajankar O. S., Bhowmik M., Jadhav R., Yadav S., Rawandale S., Chobe S. V. Harnessing AI for strategic decision-making and business performance optimization. International Journal of Intelligent Systems and Applications in Engineering. 2023. Vol. 11. No 10s. P. 893–912.

Leung K. H., Mo D. Y., Ho G. T., Wu C. H., Huang G. Q. Modeling near-real-time order arrival demand in e-commerce context: a machine learning predictive methodology. Industrial Management & Data Systems. 2020. Vol. 120. No 6. P. 1149-1174.

Khan M. A., Saqib S., Alyas T., Rehman A. U., Saeed Y., Zeb, A., Mohamed E. M. Effective demand forecasting model using business intelligence empowered with machine learning. IEEE. 2020. Vol. 8. P. 116013–116023.

Bharadiya J. P. Machine learning and AI in business intelligence. Trends and opportunities. International Journal of Computer (IJC). 2023. Vol. 48. No 1. P. 123–134.

Kruhse-Lehtonen U., Hofmann D. How to define and execute your data and AI strategy. Harvard Data Science Review. 2020. Vol. 2. № 3. P. 1–15. DOI: https://doi.org/10.1162/99608f92.a010feeb.

Velichko Y. Using AI in marketing: Top 5 cases & examples. Postindustria. URL: https://postindustria.com/using-ai-in-marketing-top-5-cases-examples/ (дата звернення: 29.10.2024).

Інновації в прогнозуванні попиту: як ШІ допомагає уникати непередбачуваних витрат. RAU. URL: https://rau.ua/dosvid/innovacii-prognozuvannya-popitu/ (дата звернення: 29.10.2024).

Franz T. How AI can automate your sales. Master of Code. URL: https://masterofcode.com/blog/how-ai-can-automate-your-sales (дата звернення: 29.10.2024).

Компанія «Новий стиль» впровадила модель для прогнозування обсягів продажів. RBC Group. URL: https://www.rbc.ua/ukr/news/kompaniya-noviy-stil-vprovadila-model-prognozuvannya-2024-10-25 (дата звернення: 29.10.2024).

RBC Group. Автоматизація прогнозування продажів у виробництві меблів  Data Analytics & AI Summit 2024, 2024. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=IJlppTrQ7Tw (дата звернення: 29.10.2024).

Annor-Antwi, A., Al-Dherasi, A. A. M. (2019). Application of artificial antelligence in forecasting: A systematic review. Zhejiang University of Science and Technology. DOI: https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3483313 .

Nesterov, V. F., Shysh, A. M., Muzychenko, T. O. (2024). Efektyvnyi ekonomichnyi rozvytok pidpryiemstva cherez intelektualnyi analiz danykh: vykorystannia AI dlia prohnozuvannia ta optymizatsii stratehii biznesu [Effective economic development of the enterprise through data mining: using AI for forecasting and optimizing business strategies]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, No 59, pp. 182-187. (in Ukrainian).

Farion, V., Homotiuk, A., Nazar, R., & Turchyn, S. (2024). Vykorystannia shtuchnoho intelektu dlia prohnozuvannia finansovykh pokaznykiv [Using artificial intelligence for forecasting financial indicators]. Ekonomichnyi analiz – Economic Analysis, Vol. 34(2), pp. 327-337. (in Ukrainian).

Hasan, M. R. (2024). Addressing seasonality and trend detection in predictive sales forecasting: A machine learning perspective. Journal of Business and Management Studies, 6(2), pp. 100-109.

Lodha, S., Deshmukh, S., Chitnis, S., Patil, A., & Patil, A. (2023). An approach to make customer segmentation and sales prediction using artificial intelligence model. Shodhak: A Journal of Historical Research, 53(3), pp. 148-156.

Gupta, K., Mane, P., Rajankar, O. S., Bhowmik, M., Jadhav, R., Yadav, S., Rawandale, S., & Chobe, S. V. (2023). Harnessing AI for strategic decision-making and business performance optimization. International Journal of Intelligent Systems and Applications in Engineering, 11(10s), pp. 893-912.

Leung, K. H., Mo, D. Y., Ho, G. T., Wu, C. H. & Huang, G. Q. (2020). Modeling near-real-time order arrival demand in e-commerce context: a machine learning predictive methodology. Industrial Management & Data Systems, 120(6), pp. 1149-1174.

Khan, M. A., Saqib, S., Alyas, T., Rehman, A. U., Saeed, Y., Zeb, A., & Mohamed, E. M. (2020). Effective demand forecasting model using business intelligence empowered with machine learning. IEEE, 8, pp. 116013-116023.

Bharadiya, J. P. (2023). Machine learning and AI in business intelligence. Trends and opportunities. International Journal of Computer (IJC), 48(1), pp. 123-134.

Kruhse-Lehtonen, U., & Hofmann, D. (2020). How to define and execute your data and AI strategy. Harvard Data Science Review, 2(3), pp. 1-15. DOI: https://doi.org/10.1162/99608f92.a010feeb

Velichko, Y. (2024). Using AI in marketing: Top 5 cases & examples. Postindustria. Available at: https://postindustria.com/using-ai-in-marketing-top-5-cases-examples/ (accessed October 29, 2024).

Innovatsii v prohnozuvanni popytu: yak ShI dopomahaie unykaty neperedbachuvanykh vytrat [Innovations in demand forecasting: how AI helps avoid unpredictable costs]. (2024). RAU. Available at: https://rau.ua/dosvid/innovacii-prognozuvannya-popitu/ (accessed October 29, 2024) (in Ukrainian).

Franz, T. (2024). How AI can automate your sales. Master of Code. Available at: https://masterofcode.com/blog/how-ai-can-automate-your-sales (accessed October 29, 2024).

Kompaniia «Novyi styl» vprovadyla model dlia prohnozuvannia obsiahiv prodazhiv [New Style Company implemented a model for forecasting sales volumes]. (2024). RBC Group. Available at: https://www.rbc.ua/ukr/news/kompaniya-noviy-stil-vprovadila-model-prognozuvannya-2024-10-25 (accessed October 29, 2024) (in Ukrainian).

RBC Group (2024). Avtomatyzatsiia prohnozuvannia prodazhiv u vyrobnytstvi mebliv [Automation of sales forecasting in furniture production]. Data Analytics & AI Summit 2024 [Video]. YouTube. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=IJlppTrQ7Tw (accessed October 29, 2024) (in Ukrainian).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-10-28
Як цитувати
Клименко, В. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ТОЧНОСТІ ПРОГНОЗУВАННЯ ПРОДАЖІВ У СФЕРІ ЦИФРОВОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА. Економіка та суспільство, (68). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-140
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ