ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ІТ-КОМПАНІЙ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Ключові слова: соціальна відповідальність, персонал, стратегія, розвиток, мотивація, продуктивність, стимули, репутація

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням розвитку соціальної відповідальності бізнесу в умовах соціальних, економічних та безпекових трансформацій. Розглянуто соціальну відповідальність як світоглядний напрям та провідний чинник формування конкурентних переваг майбутнього розвитку підприємницької діяльності. Проаналізовано внутрішню соціальну відповідальність та її складові низки ІТ-компаній, що свідчить про їхній високий рівень конкурентних переваг на ринку. Досліджено взаємозв’язок між рівнем розвитку внутрішньої соціальної відповідальності компаній та мотивацією персоналу й зміцненням позитивного іміджу компаній в зовнішньому середовищі. Виявлено тенденцію позитивного зростання залученості працівників, що свідчить про активність підприємств щодо формування сприятливого середовища для праці. З'ясовано, що інвестиції в розвиток складових соціальної відповідальності позитивно впливають на мотивацію персоналу та лояльність до підприємства.

Посилання

Грицаєнко М.І. Формування соціальної відповідальності в економічному механізмі реалізації соціального капіталу підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. Одеса, 2021. № 7-8 (284-285). С. 130–142.

Звіт щодо КСВ Infopulse за 2022 рік. URL: https://infopulsemarketing.blob.core.windows.net/csr-reports/Infopulse-CSR-Report-2022.pdf

Звіт щодо КСВ Sigma Software за 2023 рік. URL: https://sigma.software/corporate-social-responsibility-report-2023

Звіт щодо КСВ Softserve за 2022 рік. URL: https://www.softserveinc.com/files/csr/softserve-corporate-social-responsibility-report-2022.pdf

Кузьмін О.Є., Станасюк Н.С., Уголькова О.З. Соціальна відповідальність бізнесу: поняття, типологія та чинники формування. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2021. № 2 (6). С. 56–64.

Лінгур Л. Роль корпоративної соціальної відповідальності у формуванні стратегії розвитку підприємства: сучасний підхід. Економіка та суспільство. 2023. № 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-11.

Мохненко А.С., Мельникова К.В. Особливості корпоративної культури на IT-підприємствах в сучасних умовах ведення бізнесу. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2021. № 42. С. 45–49.

Результати оцінювання компанії Sigma Software за допомогою анкетування співробітників у 2023 році. URL: https://jobs.dou.ua/companies/sigma-software/poll/ (дата звернення 09.11.2024).

Хілуха О.А., Надейко М.М. Теоретичні засади соціальної відповідальності менеджменту підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2020. № 1 (97). С. 32–40.

Hrytsayenko M.I. (2021) Formuvannya sotsialnoyi vidpovidalnosti v ekonomichnomu mekhanizmi realizatsiyi sotsialnoho kapitalu pidpryyemstva [Formation of social responsibility in the economic mechanism of realization of social capital of the enterprise]. Naukovyy visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu. Odesa, vol. 7-8 (284-285), pp. 130–142. (in Ukrainian)

Zvit shchodo KSV Infopulse za 2022 rik [Infopulse CSR Report for 2022]. Available at: https://infopulsemarketing.blob.core.windows.net/csrreports/Infopulse-CSR- Report-2022.pdf (accessed November 07, 2024).

Zvit shchodo KSV Sigma Software za 2023 rik [Sigma Software CSR Report for 2023]. Available at: https://sigma.software/corporate-social-responsibility-report-2023 (accessed November 07, 2024).

Zvit shchodo KSV Softserve za 2022 rik [Softserve CSR Report for 2022]. Available at: https://www.softserveinc.com/files/csr/softserve-corporate-social-responsibility-report-2022.pdf (accessed November 04, 2024).

Kuzmin O.YE., Stanasyuk N.S., Uholkova O.Z. (2021). Sotsialna vidpovidalnist biznesu: ponyattya, typolohiya ta chynnyky formuvannya [Social responsibility of business: concept, typology and factors of formation]. Menedzhment ta pidpryyemnytstvo v Ukrayini: etapy stanovlennya ta problemy rozvytku, vol. 2 (6), pp. 56–64. (in Ukrainian)

Linhur L. (2023). Rol korporatyvnoyi sotsialnoyi vidpovidalnosti u formuvanni stratehiyi rozvytku pidpryyemstva: suchasnyy pidkhid [The role of corporate social responsibility in the formation of the company's development strategy: a modern approach]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. (49). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-11 (accessed November 09, 2024) (in Ukrainian)

Mokhnenko A.S., Melnykova K.V. (2021). Osoblyvosti korporatyvnoyi kultury na IT-pidpryyemstvakh v suchasnykh umovakh vedennya biznesu [Peculiarities of corporate culture at IT enterprises in modern business conditions]. Naukovyy visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Kherson, vol. 42, pp. 45–49. (in Ukrainian)

Rezultaty otsinyuvannya kompaniyi Sigma Software za dopomohoyu anketuvannya spivrobitnykiv u 2023 rotsi [The results of the evaluation of the Sigma Software company using an employee survey in 2023]. Available at: https://jobs.dou.ua/companies/sigma-software/poll/ (accessed November 09, 2024).

Khilukha O.A., Nadeyko M.M. (2020). Teoretychni zasady sotsialnoyi vidpovidalnosti menedzhmentu pidpryyemstva [Theoretical principles of social responsibility of enterprise management]. Naukovyy visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, vol. 1 (97), pp. 32–40. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-10-28
Як цитувати
Юр, І. (2024). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ІТ-КОМПАНІЙ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Економіка та суспільство, (68). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-132
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ