ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ НА УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИЧНИМИ ЛАНЦЮГАМИ ПОСТАЧАННЯ
Анотація
У статті розглянуто теоретичні основи та розвиток концепції соціально-етичного маркетингу та її вплив на управління логістичним процесами, а саме ланцюгами поставок, як структури сучасного логістичного бізнесу. У статті робиться акцент на можливості інтерпретації соціально відповідального маркетингу як прикладного втілення концепції соціальної відповідальності бізнесу, спрямованого на формування довгострокових партнерських відносин зі своїми споживачами шляхом задоволення їх потреб і отримання споживчих цінностей таким чином, щоб це надавало довгостроковий позитивний вплив як на їх благополуччя, так і на навколишнє середовище, благополуччя суспільства в цілому, а також фінансове і ринкове становище суб’єктів логістичної діяльності. Методологічною та теоретичною основою дослідження стали наукові праці вітчизняних та зарубіжних авторів з проблем, пов’язаних із забезпеченням розвитку логістичної системи та концепцією соціальної відповідальності бізнесу. У статті використано метод аналізу, порівняння, синтезу даних, дослідження базується на системному підході до розглянутих проблем, вивченні їх взаємозв’язку та розвитку. Результатами дослідження є розробка теоретико-методологічних засад та відповідних практичних рекомендацій, які дозволять розробити ефективні стратегії логістичних підприємств та підвищити ефективність і якість управління ланцюгами поставок.
Посилання
Mentzer, J. T, DeWitt, W., Keebler, J. S., Min, S., Nix, N. W., Smith, C. D., Zacharia, Z.G. Defining supply chain management, Journal of Business Logistics, Vol. 22, No. 2, 2001, p. 1–25.
Головінов О.М. Соціальна відповідальність бізнесу: українські реалії і проблеми. Економічний вісник Донбасу. 2014. № 2 (36). С. 187–192.
Козин Л.В. Соціально відповідальний маркетинг і корпоративна соціальна відповідальність: зв’язок концепцій. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. № 9. С. 316–321.
Костюк О.С., Степанишин І.І., Читайло М.Б. Соціально-етичний маркетинг як стратегія ведення бізнесу. Економіка і суспільство. 2018. № 14. С. 395–401.
Ларіна Т., Даниленко В. Концепція управління ланцюгами постачань в системі менеджменту підприємств через призму світового досвіду. Регіональна економіка та управління. 2018. № 4 (22). С. 60–-64.
Охріменко О.О., Іванова Т.В. Соціальна відповідальність: навчальний посібник. Київ : Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», 2015. 180 с.
Плахотнікова Л.О., Шевченко А.О. Цифровізація логістичних процесів в умовах розвитку діджитал економіки. Формування ринкових відносин в Україні. 2024. № 5 (276). С. 5–11. URL: https://zenodo.org/records/13212994
Шталь Т.В., Тищенко О.О. Соціальний маркетинг і соціальна відповідальність бізнесу: взаємозв’язки й результати. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 4. С. 97–104.
Mentzer, J. T, DeWitt, W., Keebler, J. S., Min, S., Nix, N. W., Smith, C. D., Zacharia, Z.G. (2001) Defining supply chain management, Journal of Business Logistics, Vol. 22, No. 2, 2001, p. 1–25.
Holovinov O. M. (2014) Sotsialna vidpovidalnist biznesu: ukrainski realii i problemy [Social awareness of business: Ukrainian realities and problems]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu, № 2 (36). S. 187–192. (in Ukrainian)
Kozyn L.V. (2016) Sotsialno vidpovidalnyi marketynh i korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: zviazok kontseptsii [Social awareness of marketing and corporate social awareness: the relationship of concepts]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. №9. S. 316–321. (in Ukrainian)
Kostiuk O.S. Stepanyshyn I.I. Chytailo M.B. (2018) Sotsialno-etychnyi marketynh yak stratehiia vedennia biznesu [Social-ethical marketing as a business management strategy]. Ekonomika i suspilstvo. № 14. S. 395–401. (in Ukrainian)
Larina T., Danylenko V. (2018) Kontseptsiia upravlinnia lantsiuhamy postachan v systemi menedzhmentu pidpryiemstv cherez pryzmu svitovoho dosvidu [The concept of supply chain management in the system of enterprise management through the lens of world experience]. Rehionalna ekonomika ta upravlinnia. № 4 (22). S. 60–64. (in Ukrainian)
Okhrimenko O.O., Ivanova T.V. (2015) Sotsialna vidpovidalnist: navchalnyi posibnyk [Social awareness: educational opportunities]. Kyiv: Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», 180 s. (in Ukrainian)
Plakhotnikova L.O., Shevchenko A.O. (2024) Tsyfrovizatsiia lohistychnykh protsesiv v umovakh rozvytku didzhytal ekonomiky [Digitalization of logistics processes in the context of the development of the digital economy]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. № 5 (276) S. 5–11. URL: https://zenodo.org/records/13212994 (in Ukrainian)
Shtal T.V., Tyshchenko O.O. (2012) Sotsialnyi marketynh i sotsialna vidpovidalnist biznesu: vzaiemozviazky y rezultaty [Social marketing and social business compliance: relationships and results]. Marketynh i menedzhment innovatsii. № 4. S. 97–104. (in Ukrainian)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.