РОЗВИТОК БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ В ПІДПРИЄМСТВАХ АГРАРНОЇ СФЕРИ
Анотація
У статті уточнено сутність та взаємоповʼязаність понять „бренд”, „бренд-менеджмент” та „брендінг”, зʼясовано роль і значення розвитку бренд-менеджменту в підприємствах аграрної сфери для підвищення їх конкурентоспроможності та зростання прибутковості, окреслено завдання розвитку бренд-менеджменту, виконання яких допоможе підприємствам аграрної сфери підвищити ефективність бренд-менеджменту щодо формування сильного бренду, здатного привернути увагу споживачів та генерувати додаткові конкурентні переваги, проведені дослідження в підприємствах аграрної сфери, дозволили визначити загрози, ризики, виклики та пріоритетні напрями стратегії розвитку їх бренд-менеджменту, наголошено, що розвиток бренд-менеджменту в підприємствах аграрної сфери це складний та багатогранний процес, що вимагає системного підходу, запропоновано етапи розвитку бренд-менеджменту.
Посилання
Вдовічена О. В. Управління портфелем бренду в сучасних ринкових умовах. Регіональна економіка та управління. 2017. № 5. С. 23–28.
Газуда С.М. Теоретичні аспекти розвитку брендингу арарних регіонів. Науковий вісник Ужгородського Університету. Серія Економіка. 2024. Випуск 1(63). С. 87‒92. DOI: https://doi.org/10.24144/2409-6857.2024.1(63).87-92
Гнатенко А.І., Поліщук Ю.А. Актуальні питання запровадження стратегічного підходу в менеджмент підприємств України. Теорія та практика державного управління. 2017. № 2(57). С. 1–7.
Гриценюк В. В., Руснак А. В., Надточій І. І. Сутність брендингу та його роль у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка. 2019. № 12. С. 2–5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7545
Зборовська О. М., Красовська О. Ю. Систематизація існуючих наукових підходів до розвитку бренду підприємства. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 17. С. 12–16. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.17.12
Ларіна Я. С., Медведкова І. А. Брендинг як метод забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2017. № 1. С. 15–20. URL: http://ird.gov.ua/sep/sep20171(123)/sep20171(123)_015_pdf
Лишенко, М. Бренд-менеджмент, як інструмент маркетингової діяльності підприємств. Економіка та суспільство. 2023. № 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-80
Мізюк Б.М. Особливості стратегічного управління підприємством. Фінанси України. 2012. № 12. С. 56−62.
Мокіна Ю.В., Кавуненко О.М. Проблеми стратегічного менеджменту великого та середнього бізнесу в Україні. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2013. № 3. С. 22−27.
Нусінова О.В. Оцінювання репутації підприємства: кількісні та якісні підходи. Держава та регіони. Сер. Економіка та підприємництво. 2011. Вип. 4. С. 125‒129.
Підгурська В. О. Бренд-менеджмент: визначення сутності і місця в системі пов’язаних категорій. Бізнес Інформ. 2021. № 7. С. 242–247. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-7-242-247
Соколюк І.Р. Проблеми стратегічного управління на підприємствах України та шляхи їх вирішення. URL: http://wp.viem.edu.ua/konf7/art.php?id=0313
Файвішенко Д. С. Ринок мінеральної води: потенціал, конкуренція, управління брендом: монографія. Київ, 2020. 436 с.
Ambler T., Barrow S. The Employer Brand. Journal of Brand Management . 1996. Vol. 4. No. 3. P. 185–206.
Vdovichena, O. V. (2017) Upravlinnia portfelem brendu v suchasnykh rynkovykh umovakh [Brand Portfolio Management in Modern Marketing Conditions]. Rehionalna ekonomika ta upravlinnia, no. 5. Рр. 23‒28. (in Ukrainian)
Hazuda S.M. (2024) Teoretychni aspekty rozvytku brendynhu ararnykh rehioniv [Theoretical aspects of the development of branding of arable regions]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho Universytetu. Seriia Ekonomika, no. 1(63). Рр. 87‒92. DOI: https://doi.org/10.24144/2409-6857.2024.1(63).87-92 (in Ukrainian)
Ghnatenko A.I., Polishhuk Ju.A. (2017) Aktualjni pytannja zaprovadzhennja strateghichnogho pidkhodu v menedzhment pidpryjemstv Ukrajiny [Topical issues of introducing a strategic approach to the management of Ukrainian enterprises]. Theory and practice of public administration, no. 2(57), pp. 1–7. (in Ukrainian)
Hrytseniuk V. V., Rusnak A. V., Nadtochiy I. I. (2019) The Essence of Branding and Its Role in Ensuring the Competitiveness of an Enterprise. Effective Economics. No 12. Pр. 2–5. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7545 (in Ukrainian)
Zborovska, O., Krasovska, O. (2019). Systematyzatsiia isnuiuchykh naukovykh pidkhodiv do rozvytku brendu pidpryiemstva [Systematization of existing scientific approaches to an enterprise brand development]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 17, pp. 12–16. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.17.12 (in Ukrainian)
Larina, Ya. S., Medvedkova, I. A. (2017) Brendynh yak metod zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Branding as a Factor of Ensuring the Competitiveness of Enterprises]. Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrainy, no. 1. Рр. 15-20. Available at: http://ird.gov.ua/sep/sep20171(123)/ sep20171(123)_015.pdf (in Ukrainian)
Lyshenko, M. (2023). Brend-menedzhment, yak instrument marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv [Brand management as a tool for marketing activities of enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-80 (in Ukrainian)
Mizjuk B.M. (2012) Osoblyvosti strateghichnogho upravlinnja pidpryjemstvom [Features of strategic enterprise management]. Finance of Ukraine, no. 12, pp. 56–62. (in Ukrainian)
Mokina Ju.V., Kavunenko O.M. (2013) Problemy strateghichnogho menedzhmentu velykogho ta serednjogho biznesu v Ukrajini [Problems of Strategic Management of Large and Medium Business in Ukraine] Bulletin of the Vinnitsa Polytechnic Institute, no. 3, pp. 22–27. (in Ukrainian)
Nusinova, O.V. (2011). Otsiniuvannia reputatsii pidpryiemstva: kilkisni ta yakisni pidkhody [Assessing the reputation of the company: quantitative and qualitative approaches]. Derzhava ta rehiony. Ser. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, vol. 4, pp. 125‒129. (in Ukrainian)
Pidhurska, V. O. (2021). Brend-menedzhment: vyznachennia sutnosti i mistsia v systemi poviazanykh katehorii [Brand management: defining the essence and place in the system of related categories]. Biznes Inform, no. 7. Рр. 242–247. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-7-242-247 (in Ukrainian)
Sokoljuk I.R. (2020) Problemy strateghichnogho upravlinnja na pidpryjemstvakh Ukrajiny ta shljakhy jikh vyrishennja [Problems of strategic management at Ukrainian enterprises and ways of their solution]. Available at: http://wp.viem.edu.ua/konf7/art.php?id=0313. (in Ukrainian)
Faivishenko, D. S. (2020) Stratehichne upravlinnia brendom na rynku mineralnoi vody [Strategic Brand Management in the Mineral Water Market]: monohrafiya [a monograph]. Kyiv. 436 р. (in Ukrainian)
Ambler T., Barrow S. The Employer Brand. Journal of Brand Management. 1996. Vol. 4. No 3. Pр. 185–206.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.