АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ БЕНЧМАРКІНГУ ЯК ІНСТРУМЕНТУ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ УКРАЇНИ НА ЕТАПІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ

Ключові слова: бенчмаркінг, антикризове управління, підприємства, сучасні виклики, конкурентоспроможність

Анотація

У статті розглядаються основні аспекти застосування бенчмаркінгу для антикризового управління підприємствами України, враховуючи специфіку сучасних викликів. Бенчмаркінг стає важливим інструментом управління в умовах глобальних змін та нестабільності. На основі аналізу сучасних прикладів застосування міжнародних практик бенчмаркінгу в окремих галузях економіки, визначено ключові аспекти та специфіку використання бенчмаркінгу на українських підприємствах. Діагностовано основні виклики та обмеження, з якими стикаються підприємства при запровадженні бенчмаркінгу. Для успішного впровадження бенчмаркінгу рекомендовано: фокусування на оперативних показниках та антикризових метриках; залучення кращих міжнародних практик; застосування цифрових інструментів для аналітики; налагодження стратегічних партнерств з конкурентами; інвестування в розвиток персоналу; зменшення бюрократичних перешкод та прозорість; регулярний моніторинг змін.

Посилання

Використання Big data у сучасному світі. URL: https://caseware.com.ua/vikoristannya-big-data-u-suchasnomu-sviti/ (дата звернення: 28.10.2024).

Гаєвський В.В. Бенчмаркінг як інструмент антикризового управління. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2021. № 2(6). С. 238–245.

Годзь Ю. В. Бенчмаркінг як інструмент управління ефективністю підприємства в сучасних умовах. Економіка і менеджмент: Перспективи інтеграції та інноваційного розвитку. 2020. Т. 3, № 9. С. 42–44. URL: http://surl.li/ocmsw (дата звернення: 05.10.2024).

Крамарчук С.П. Удосконалення стратегії вітчизняних підприємств на засадах бенчмаркінгу. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2023. Випуск № 28. С. 86–92.

Логістика майбутнього: ефективні рішення для торгівлі. Тези доп. Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Київ, 20 квіт. 2023 р.) / відп. ред. Н. Б. Ільченко. Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2023. 239 с.

Лютенко Д.Д., Хомич О.В., Лободзинська Т.Л. Проблеми та перспективи бенчмаркінгу на підприємствах України. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 583–587.

Меметов А. Практика діджиталізації підприємств вітчизняного агровиробництва. Економічний аналіз. 2022. Том 32(№1). 71–80.

Маринович В. В. Зміни в рамкових умовах використання конкурентного бенчмаркінгу. Вчені записки Університету «КРОК». 2019. № 4 (56). С. 135–142.

Пшенишна К.М., Пічугіна М.А. Бенчмаркінг як стратегічний інструмент управління ланцюгами поставок. Економіка та суспільство. 2023. № 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-70 (дата звернення: 25.10.2024).

Стащук І., Лисенко В. 55 завдань і рішень для активних громад і громадян. Практичний посібник. Запоріжжя : АА Тандем, 2019. 144 с.

Тін Ч. Методика партнерського бенчмаркінгу при розробці міжнародних спільних навчальних проєктів на базі методології agile. Управління розвитком складних систем. 2022. № 50. С. 93–101. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.50.93-101 (дата звернення: 23.10.2024).

Фещур Р.В., Яворська Н.Р., Меренюк Т.В. Бенчмаркінг як ефективний засіб зниження витрат виробництва. Вісник Видавництва Львівської політехніки. 2019. № 605. С. 43–49. URL: https://vlp.com.ua/files/08_31.pdf (дата звернення: 25.10.2024).

Vykorystannya velykykh danykh u suchasnomu sviti [Use of Big data in the modern world]. Available at: https://caseware.com.ua/vikoristannya-big-data-u-suchasnomu-sviti/ ( accessed October 28, 2024) (in Ukrainian).

Haievskyi V. V. (2021). Benchmarkinh yak instrument antykryzovoho upravlinnya [Benchmarking as a tool of anti-crisis management]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnya, no 2(6), pp. 238–245 (in Ukrainian).

Godz Y. V. (2020) Benchmarkinh yak instrument upravlinnia efektyvnistiu pidpryiemstva v suchasnykh umovakh [Benchmarking as a tool for managing enterprise efficiency in modern conditions]. Ekonomika ta menedzhment, no 9, pp. 42–44. Available at: http://surl.li/ocmsw (accessed October 05, 2024) (in Ukrainian).

Kramarchuk S.P. (2023). Udoskonalennya stratehiyi vitchyznyanykh pidpryyemstv na zasadakh benchmarkinhu [Improving the strategy of domestic enterprises on the basis of benchmarking]. Rehionalʹni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrayiny, no 28, pp. 86–92 (in Ukrainian).

Lohistyka maybutnʹoho: efektyvni rishennya dlya torhivlі [Logistics of the future: effective solutions for trade]. (2023). Tezy dopovidey Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi internet-konferentsiy (Kyiv, 20 kvit. 2023 r.). Kyiv, 239 p. (in Ukrainian)

Lyutenko D.D., Khomych O.V., Lobodzynsʹka T.L. (2017). Problemy ta perspektyvy benchmarkinhu na pidpryyemstvakh Ukrayiny [Problems and prospects of benchmarking at enterprises of Ukraine]. Ekonomika i suspilʹstvo, no 13, pp. 583–587 (in Ukrainian)

Memetov A. (2022). Praktyka didzhytalizatsiyi pidpryyemstv vitchyznyanoho ahrovyrobnytstva [Practice of digitization of domestic agricultural production enterprises]. Ekonomichnyy analiz, no 32, pp. 71–80 (in Ukrainian)

Marynovych, V. V. (2019). Zminy v ramkovykh umovakh vykorystannya konkurentnoho benchmarkinhu [Changes in the framework conditions for the use of competitive benchmarking]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», no 4 (56), pp. 135–142 (in Ukrainian)

Pshenyshna K.M., Pichuhina M.A. (2023). Benchmarkinh yak stratehichnyy instrument upravlinnya lantsyuhamy postavok [Benchmarking as a strategic tool for supply chain management]. Ekonomika ta suspilʹstvo, no 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-70 (accessed October 25, 2024) (in Ukrainian)

Stashchuk I., Lysenko V. (2019). 55 zavdanʹ i rishenʹ dlya aktyvnykh hromad i hromadyan [55 tasks and solutions for active communities and citizens]. Praktychnyy posibnyk. Zaporizhzhya: AA Tandem, 144 р. (in Ukrainian)

Tin CH. (2022). Metodyka partnersʹkoho benchmarkinhu pry rozrobtsi mizhnarodnykh spilʹnykh navchalʹnykh proyektiv na bazi metodolohiyi agile [Methodology of partner benchmarking in the development of international joint educational projects based on the agile methodology]. Upravlinnya rozvytkom skladnykh system, no 50, pp. 93–101. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2022.50.93-101(accessed October 23, 2024) (in Ukrainian)

Feshchur R. (2019) Benchmarkinh yak efektyvnyi zasib znyzhennia vytrat vyrobnytstva [Benchmarking as an effective means of reducing production costs]. Visnyk vydavnytstva lvivskoi politekhniky, no 605, pp. 43–49. Available at: https://vlp.com.ua/files/08_31.pdf (accessed October 25, 2024) (in Ukrainian)

Переглядів статті: 14
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-10-28
Як цитувати
Крамарчук, С., Баб’як, Г., & Дяків, О. (2024). АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ БЕНЧМАРКІНГУ ЯК ІНСТРУМЕНТУ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ УКРАЇНИ НА ЕТАПІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ. Економіка та суспільство, (68). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-14
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ