МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОМНІКАНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
Анотація
У статті запропоновано методичний підхід до оцінки ефективності омніканального маркетингу на підприємствах роздрібної торгівлі, який орієнтований на інтеграцію та оптимізацію різних каналів взаємодії з клієнтами. Основну увагу приділено ключовим показникам ефективності (KPI), таким як обсяг продажів, конверсія, задоволеність клієнтів, відтік та повернення інвестицій (ROI). Запропонована система передбачає багатоступеневий підхід: від формування бази даних до моніторингу результатів та адаптації маркетингових стратегій залежно від отриманих результатів. Застосування даного підходу дозволяє підприємствам роздрібної торгівлі не лише підвищити ефективність маркетингових заходів, але й забезпечити синхронізацію комунікаційних каналів для створення єдиного позитивного досвіду для клієнтів. Це сприяє підвищенню лояльності та довгострокового утримання клієнтів, що в сучасних умовах високої конкуренції є ключовою перевагою для компаній роздрібної торгівлі.
Посилання
Котлер Ф., Келлер К. Л., Павленко А. Ф. та ін. Маркетинговий менеджмент: підручник. Київ : Хімджест, 2008. 720 с.
Герасимяк Н. В. Теоретико-методичні підходи до оцінки ефективності маркетингових заходів промислового підприємства. Економічний часопис-XXI. 2012. № 5–6. С. 40–43.
Герчаківський О. Аналіз впливу маркетингових комунікацій на споживачів в ритейлі: переваги та недоліки інтегрованої маркетингової стратегії. Академічні візії. 2023. № 17. URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244
Решетілова Т., Дронова Т., Пілова К. Формування маркетингових комунікаційних каналів для просування інноваційних товарів на промисловому ринку. Дніпро : Видавець Біла К. О., 2021. 416 с.
Лапчук Я. С., Дуб М. Г. Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології. 2024. № 1(8). С. 109–122. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351
Гуменна О. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. № 1(1). С. 48–53. DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787
Кузьмак О. Маркетингова комунікаційна політика як інструмент забезпечення конкурентних позицій підприємства в умовах ірраціональної поведінки споживачів. Економічний форум. 2022. № 1(4). С. 74–82. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9
Бажеріна К. В., Гнітецький Є. В. Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій для інноваційних товарів. Економіка. Управління. Інновації. 2010. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4
Verhoef P. C., Kannan P. K., Inman J. J. From multi-channel retailing to omni-channel retailing: Introduction to the special issue on multi-channel retailing. Journal of Retailing. 2015. Vol. 91, № 2. P. 174–181.
Бакуліч О. О., Бокий А. В. Омніканальний маркетинг, як ефективний спосіб взаємодії з споживачем. Вісник Національного транспортного університету. Серія “Економічні науки”. Науково-технічний збірник. Київ: НТУ, 2022. Вип. 2 (52). С. 33–39. DOI: https://doi.org/10.33744/2308-6645-2022-2-52-033-039
Kotler F., Keller K. L., Pavlenko A. F., et al. (2008) Marketynhovyi menedzhment: pidruchnyk [Marketing management: Textbook]. Kyiv: Khimdzest. (in Ukrainian)
Herasymiak N. V. (2012) Teoretyko-metodychni pidkhody do otsinky efektyvnosti marketynhovykh zakhodiv promyslovoho pidpryiemstva [Theoretical and methodological approaches to evaluating the effectiveness of marketing activities in industrial enterprises]. Ekonomichnyi Chasopys-XXI, (5–6), 40–43. (in Ukrainian)
Herchakivskyi O. (2023) Analiz vplyvu marketynhovykh komunikatsii na spozhyvachiv v riteili: perevahy ta nedoliky intehrovanoi marketynhovoi stratehii [Analysis of the impact of marketing communications on consumers in retail: Advantages and disadvantages of an integrated marketing strategy]. Akademichni Vizii, (17). Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244 (in Ukrainian)
Reshetilova T., Dronova T., & Pilova K. (2021) Formuvannia marketynhovykh komunikatsiinykh kanaliv dlia prosuvannia innovatsiinykh tovariv na promyslovomu rynku [Formation of marketing communication channels for the promotion of innovative goods in the industrial market]. Dnipro: Vydavets Bila K. O., 416 p. (in Ukrainian)
Lapchuk Ya. S., & Dub M. H. (2024) Teoretyko-metodychni aspekty formuvannia mekhanizmu upravlinnia marketynhovymy komunikatsiiamy pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Theoretical and methodological aspects of forming a management mechanism for enterprise marketing communications in the conditions of digitalization]. Marketynh i Tsyfrovi Tekhnolohii, 1(8), 109–122. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351 (in Ukrainian)
Humennia O. V. (2016) Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii [Modern tools of digital marketing in the system of integrated marketing communications]. Naukovi Zapysky NaUKMA. Ekonomichni Nauky, 1(1), 48–53. DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787 (in Ukrainian)
Kuzmak O. (2022) Marketynhova komunikatsiina polityka yak instrument zabezpechennia konkurentnykh pozytsii pidpryiemstva v umovakh irrationalnoi povedinky spozhyvachiv [Marketing communication policy as a tool for ensuring competitive positions of enterprises in the conditions of consumer irrationality]. Ekonomichnyi Forum, 1(4), 74–82. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9 (in Ukrainian)
Bazherina K. V., & Hnitetskyi Ye. V. (2010) Osoblyvosti formuvannia intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii dlia innovatsiinykh tovariv [Features of forming integrated marketing communications for innovative products]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii, (2). Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4 (in Ukrainian)
Verhoef P. C., Kannan P. K., & Inman J. J. (2015) From multi-channel retailing to omni-channel retailing: Introduction to the special issue on multi-channel retailing. Journal of Retailing, 91(2), 174–181.
Bakulich O. O., & Bokyi A. V. (2022) Omnikanalnyi marketynh, yak efektyvnyi sposib vzaiemodii z spozhyvachem [Omnichannel marketing as an effective way to interact with consumers]. Visnyk Natsionalnoho Transportnoho Universytetu. Seriia “Ekonomichni Nauky”, (52), 33–39. DOI: https://doi.org/10.33744/2308-6645-2022-2-52-033-039 (in Ukrainian)
Авторське право (c) 2024 Дар’я Смотрова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.