АНАЛІЗ ВПЛИВУ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА МАРКЕТИНГОВУ ВЗАЄМОДІЮ З КЛІЄНТАМИ

  • Анна Кримська Чернівецький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0001-6410-9476
  • Віктор Мирошниченко ВСП «Одеський технічний фаховий коледж Одеського національного технічного університету» https://orcid.org/0000-0002-6811-9791
  • Дар’я Коваленко-Савчук Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-9688-9021
Ключові слова: мобільний маркетинг, цифрова взаємодія, клієнтські стратегії, поведінка споживачів, персоналізовані комунікації

Анотація

Статтю присвячено актуальним питанням змін у взаємодіях між бізнесом та клієнтами з урахуванням розвитку мобільних технологій. Проаналізовано та систематизовано основні факти, які виявлено в оновленні маркетингових стратегій з урахуванням індивідуально орієнтованого підходу, що може бути створений за результатами аналізу мобільних комунікацій споживачів. Досліджено реакцію споживачів на створення нових методів мобільного маркетингу і на застосування персоналізованих комунікацій з використанням індивідуальних даних, що добровільно надані споживачем. На підставі проведеного дослідження, з’ясувавши невдоволеність 27% споживачів інтерфейсами запропонованих мобільних додатків, було внесено пропозицію щодо способу передачі клієнтам права на керування зовнішнім виглядом мобільного додатку та надання пріоритетів у тематиці інформації, яка отримується.

Посилання

Pascalau S. V. Entrepreneurial Marketing from the Perspective of Strategic Innovation. Agora International Journal of Economical Sciences. 2020. Vol. 12. DOI: https://doi.org/10.15837/aijes.v12i0.4003 (date of access: 25.10.2024).

Nazarova H. et al. Theoretical and methodological aspects of improving the functioning of the accounting system. Revista Amazonia Investiga. 2022. Vol. 11, no. 54. P. 243–255. DOI: https://doi.org/10.34069/ai/2022.54.06.23 (date of access: 25.10.2024).

Sahaidak M. et al. Comprehensive assessment of influence of the innovative development asymmetry on functioning of the industrial enterprise. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020. No. 6. P. 162–167. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/162 (date of access: 25.10.2024).

Sayed R. Strategic Integration of Business Analytics in Innovation Management: Framework for Sustainable Growth. Futurity of Social Sciences. 2023. Т. 1, № 1. P. 51–66. DOI: https://doi.org/10.57125/FS.2023.03.20.04.

Networks of International Trade and Investment [Hardback] / S. Gorgoni et al. Vernon Press - Independent publisher of academic books in the social sciences and the humanities. 2018. URL: https://vernonpress.com/book/96 (date of access: 25.10.2024).

Pascalau S. V. Evolution and Ethics of Digital Technology in Marketing. Agora International Journal of Economical Sciences. 2020. Vol. 11. DOI: https://doi.org/10.15837/aijes.v11i0.3994 (date of access: 25.10.2024).

Verbivska L., Zhuk O., Ievsieieva O., Kuchmiiova T., Saienko V. The role of e-commerce in stimulating innovative business development in the conditions of European integration. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2023. Vol. 3, № 50. P. 330–340. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.50.2023.3930.

Ikeda Y., Iyetomi H., Mizuno T. Big Data Analysis on Global Community Formation and Isolation: Sustainability and Flow of Commodities, Money, and Humans. Springer, 2022. URL: https://www.springerprofessional.de/big-data-analysis-on-global-community-formation-and-isolation/19254846 (date of access: 25.10.2024).

Tsounin N., Vlachvei A. Advances in Cross-Section Data Methods in Applied Economic Research. Springer Nature. URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-38253-7 (date of access: 25.10.2024).

Sanakuiev M. The Value of Knowledge in the Age of Globalization Challenges: Philosophical and Intellectual Context. Futurity Philosophy. 2022. P. 42–54. DOI: https://doi.org/10.57125/fp.2022.06.30.04 (date of access: 25.10.2024).

Suprunenko S. et al. Analysis of the Impact of Globalization Trends in the Digital Economy on Business Management and Administration Systems of Enterprises. Futurity Economics&Law. 2024. P. 131–147. DOI: https://doi.org/10.57125/fel.2024.06.25.08

Shyshka І., Shalbayeva S. Strategy Selection of Healthcare Sector Development and Risk Management of its Implementation. Economics. Ecology. Socium. 2023. Vol. 7, no. 3. P. 77–90. DOI: https://doi.org/10.31520/2616-7107/2023.7.3-7 (date of access: 25.10.2024).

Trachenko L. et al. Optimization modeling of business processes of engineering service enterprises in the national economy. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021. No. 4. P. 165–171. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-4/165

Regulatory Policy of the Entrepreneurship Development as a Dominant of Economic Security of the National Economy / L. Verbivska et al. International Journal of Safety and Security Engineering. 2022. Vol. 12, no. 5. P. 543–552. DOI: https://doi.org/10.18280/ijsse.120501

Yankovyi V., Koval V., Dudka T., Bykhovchenko V. Statistical assessment of project economic priority in company's investment management. Revista gestión de las personas y tecnología. 2021. Vol. 14, No 42. P. 85–105. DOI: http://dx.doi.org/10.35588/gpt.v15i42.5284

Strategy of Innovative Development as an Element to Activate Innovative Activities of Companies / L. Zavidna et al. Allied Business Academies. 2019. Vol. 18, iss. 4. URL: https://www.abacademies.org/articles/strategy-of-innovative-development-as-an-element-to-activate-innovative-activities-of-companies-8385.html

Reva M., Demchenko Y. The Role of Online Psychological Testing in a Learning Process: The Ukrainian Case. E-Learning Innovations Journal. 2024. Vol. 2, no. 1. P. 23–40. DOI: https://doi.org/10.57125/elij.2024.03.25.02

Pascalau, S. V. (2020). Entrepreneurial marketing from the perspective of strategic innovation. Agora International Journal of Economical Sciences, 12. DOI: https://doi.org/10.15837/aijes.v12i0.4003

Nazarova, H., et al. (2022). Theoretical and methodological aspects of improving the functioning of the accounting system. Revista Amazonia Investiga, 11(54), 243–255. DOI: https://doi.org/10.34069/ai/2022.54.06.23

Sahaidak, M., et al. (2020). Comprehensive assessment of influence of the innovative development asymmetry on functioning of the industrial enterprise. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 162–167. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/162

Sayed, R. (2023). Strategic integration of business analytics in innovation management: Framework for sustainable growth. Futurity of Social Sciences, 1(1), 51–66. DOI: https://doi.org/10.57125/FS.2023.03.20.04

Gorgoni, S., et al. (2018). Networks of international trade and investment [Hardback]. Vernon Press. Available at: https://vernonpress.com/book/96

Pascalau, S. V. (2020). Evolution and ethics of digital technology in marketing. Agora International Journal of Economical Sciences, 11. DOI: https://doi.org/10.15837/aijes.v11i0.3994

Verbivska, L., Zhuk, O., Ievsieieva, O., Kuchmiiova, T., & Saienko, V. (2023). The role of e-commerce in stimulating innovative business development in the conditions of European integration. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 3(50), 330–340. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.50.2023.3930

Ikeda, Y., Iyetomi, H., & Mizuno, T. (2022). Big data analysis on global community formation and isolation: Sustainability and flow of commodities, money, and humans. Springer. Available at: https://www.springerprofessional.de/big-data-analysis-on-global-community-formation-and-isolation/19254846

Tsounin, N., & Vlachvei, A. (n.d.). Advances in cross-section data methods in applied economic research. Springer Nature. Available at: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-38253-7

Sanakuiev, M. (2022). The value of knowledge in the age of globalization challenges: Philosophical and intellectual context. Futurity Philosophy, 42–54. DOI: https://doi.org/10.57125/fp.2022.06.30.04

Suprunenko, S., et al. (2024). Analysis of the impact of globalization trends in the digital economy on business management and administration systems of enterprises. Futurity Economics&Law, 131–147. DOI: https://doi.org/10.57125/fel.2024.06.25.08

Shyshka, І., & Shalbayeva, S. (2023). Strategy selection of healthcare sector development and risk management of its implementation. Economics. Ecology. Socium, 7(3), 77–90. DOI: https://doi.org/10.31520/2616-7107/2023.7.3-7

Trachenko, L., et al. (2021). Optimization modeling of business processes of engineering service enterprises in the national economy. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), 165–171. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-4/165

Verbivska, L., et al. (2022). Regulatory policy of the entrepreneurship development as a dominant of economic security of the national economy. International Journal of Safety and Security Engineering, 12(5), 543–552. DOI: https://doi.org/10.18280/ijsse.120501

Yankovyi, V., Koval, V., Dudka, T., & Bykhovchenko, V. (2021). Statistical assessment of project economic priority in company's investment management. Revista Gestión de las Personas y Tecnología, 14(42), 85–105. DOI: https://doi.org/10.35588/gpt.v15i42.5284

Zavidna, L., et al. (2019). Strategy of innovative development as an element to activate innovative activities of companies. Allied Business Academies, 18(4). Available at: https://www.abacademies.org/articles/strategy-of-innovative-development-as-an-element-to-activate-innovative-activities-of-companies-8385.html

Reva, M., & Demchenko, Y. (2024). The role of online psychological testing in a learning process: The Ukrainian case. E-Learning Innovations Journal, 2(1), 23–40. DOI: https://doi.org/10.57125/elij.2024.03.25.02

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Кримська, А., Мирошниченко, В., & Коваленко-Савчук, Д. (2024). АНАЛІЗ ВПЛИВУ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА МАРКЕТИНГОВУ ВЗАЄМОДІЮ З КЛІЄНТАМИ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-126
Розділ
МАРКЕТИНГ