ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: міжнародний бізнес, багатонаціональні підприємства, міжнародний ринок, конкурентні стратегії, міжнародна конкурентоспроможність, міжнародна торгівля, конкуренція

Анотація

У статті аналізується диференціація конкурентних стратегій багатонаціональних підприємств. Доведено, що для розробки стратегії багатонаціональні підприємства найчастіше використовують SWOT-аналіз. Виявлено, що один із шляхів підвищення конкурентоспроможності багатонаціонального підприємства є утворення стратегічних альянсів. Наголошено, що багатонаціональні підприємства для сталого розвитку і збільшення прибутковості повинні впроваджувати стратегічне управління компанією, яке пов’язане з оцінкою зовнішнього середовища, визначенням майбутніх можливостей і небезпек, формулюванням глобальних цілей і стратегій завдяки оцінки зовнішніх умов і внутрішнього аналізу сильних і слабких сторін корпорації. Ідентифіковано, що у сучасних умовах ведення бізнесу і за умов глобалізації, багатонаціональні підприємства змушені використовувати нові типи стратегій, які формуються під впливом геополітичних, соціально-економічних умов у різних країнах. Зазначено, що найбільш актуальною в теперішній нестабільний час можна вважати стратегію багатонаціональної диверсифікації. Проаналізовано діяльність найбільших компаній на світовому ринку та визначено основні види міжнародних стратегій, які використовуються у їх діяльності. Розглянемо вплив війни на території України на діяльність багатонаціональних підприємств і їх адаптацію стратегій діяльності до нових реалій.

Посилання

Портер М. Стратегія конкуренції: Пер. з англ. Київ : Основи, 1997. 390 с.

Чарльз Г. Міжнародний бізнес: конкуренція на глобальному ринку: Пер. з англ. Київ : Основи 2014. 144 с.

Котлер Ф. Маркетинг Менеджмент. Київ : Науковий світ, 2015. 514 c.

Томпсон А.А. Стратегічний менеджмент: концепції і ситуації для аналізу, 12-те видання. Київ : Центр учбової літератури, 2017. 928 с.

Дугієнко Н.О., Яцук Г.С. ТНК в Україні: діяльність та вплив на економіку. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/48_2020_ukr/5.pdf (дата звернення: 10.09.2024).

Рокоча В., Плотніков О., Новицький В. та ін. Транснаціональні корпорації: навчальний посібник. Київ : Таксон, 2001. 304 с.

Global 500 FORTUNE: веб-сайт. URL: https://fortune.com/ranking/global500/2023/search/ (дата звернення: 15.09.2024).

Офіційний сайт корпорації «McDonald’s»: веб-сайт. URL: https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/investors/financial-information.html (дата звернення: 21.09.2024).

Офіційний сайт корпорації «Samsung Electronics»: веб-сайт. URL: https://www.samsung.com/global/ir/financial-information/ (дата звернення: 25.09.2024).

Porter M. (1997) Strategiya konkurenciyi [Strategy of competition]. Kyiv: Vydavnytstvo «Osnovy», 390 p. (in Ukrainian)

Charles G. (2014) Myzhnarodniy biznes: konkurenciya na globalnomu rynku [International Business: Competition in the Global Market]. Kyiv: Vydavnytstvo «Osnovy», 144 p. (in Ukrainian)

Kotler F. (2015) Marketyng Menedjment [Marketing Management]. Kyiv: Vydavnytstvo «Naukiviy svit», 514 p. (in Ukrainian)

Thompson A.A. (2017) Strategichniy menedjment: koncepciyi i sytuaciyi dlya analizu. 12-te vydannya [Strategic management: concepts and situations for analysis, 12th edition]. Kyiv: Vydavnytstvo «Center uchbovoyi literatury», 928 p. (in Ukrainian)

Dugienko N.O., Yatsuk G.S. TNK v Ukrayini: diyalnist ta vplyv na ekonomiku [TNCs in Ukraine: activity and impact on the economy]. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/48_2020_ukr/5.pdf (accessed September 10, 2024)

Rokocha V., Plotnikov O., Novytskyi V. and others (2001) Transnacionalny korporaciyi: navchalniy posibnyk [Transnational corporations: study guide ]. Kyiv: Vydavnytstvo «Takson», 304 p. (in Ukrainian)

Global 500 FORTUNE. Available at: https://fortune.com/ranking/global500/2023/search/ (accessed September 15, 2024)

Oficiyniy sayt korporaciyi «McDonald’s» [Official site of the corporation "McDonald's"]. Available at: https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/investors/financial-information.html (accessed September 21, 2024)

Oficiyniy sayt korporaciyi «Samsung Electronics» [Official website of the corporation "Samsung Electronics"]. Available at: https://www.samsung.com/global/ir/financial-information/ (accessed September 25, 2024)

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Ткачук, Н., & Заяць, О. (2024). ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-103
Розділ
МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають