МАРКЕТИНГ ВЗАЄМОВІДНОСИН ЯК ІННОВАЦІЙНА ПАРАДИГМА У МАРКЕТИНГУ

  • Вадим Татарінов Придніпровський інститут ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0001-7373-1267
  • Тетяна Бугайчук Придніпровський інститут ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0002-9349-8663
  • Іван Щербина Придніпровський інститут ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0000-3699-9432
Ключові слова: маркетинг взаємовідносин, лояльність клієнтів, персоналізація, зворотний зв’язок, омніканальна стратегія, корпоративна соціальна відповідальність

Анотація

У статті досліджено, що маркетинг взаємовідносин виступає ефективною стратегією в умовах глобалізації та швидких змін у споживчій поведінці, акцентуючи увагу на довгострокових відносинах між компаніями та їх клієнтами. Ця парадигма дозволяє знижувати витрати на залучення нових споживачів і підвищувати лояльність існуючих, оскільки постійні клієнти витрачають більше та менше схильні переходити до конкурентів. Важливим аспектом маркетингу взаємовідносин є створення емоційної прив’язаності до бренду, що стає конкурентною перевагою. Попри численні переваги, впровадження маркетингу взаємовідносин стикається з викликами, такими як необхідність обробки великих обсягів даних та забезпечення конфіденційності інформації. Використання автоматизації, аналітики великих даних та штучного інтелекту дозволяє компаніям покращити персоналізацію сервісу, що підвищує задоволеність споживачів. Основними засадами маркетингу взаємовідносин є формування партнерських зв’язків з усіма учасниками процесу, що забезпечує стійке зростання компаній у динамічному бізнес-середовищі.

Посилання

Luminița Nicolescu L., Rîpa A. I. Linking innovative work behavior with customer relationship management and marketing performance. Journal of Innovation & Knowledge, vol. 9, 2024, issue 4, 100560. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2024.100560

Xu Ye X., Hou R., Wang S., Omar N. A. B. Social media, relationship marketing and corporate ESG performance. Finance Research Letters, vol. 63, 2024, 105288. DOI: https://doi.org/10.1016/j.frl.2024.105288

Roberto Mora Cortez R. M., Johnston W. J., Ehret M. “Good Times–Bad Times” – Relationship marketing through business cycles. Journal of Business Research, vol. 165, 2023, 114063. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114063

Healey J., Mintz O. What if your owners also own other firms in your industry? The relationship between institutional common ownership, marketing, and firm performance. International Journal of Research in Marketing, vol. 38, issue 4, 2021, pp. 836–856. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.05.003

Venciute D., Mackeviciene I., Kuslys M., Correia R. F. The role of influencer–follower congruence in the relationship between influencer marketing and purchase behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 75, 2023, 103506. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103506

Song B. L., Lee K. L., Liew C. Y., Subramaniam M. The role of social media engagement in building relationship quality and brand performance in higher education marketing. International Journal of Educational Management, vol. 37, issue 2, 2023, 417–430. DOI: https://doi.org/10.1108/IJEM-08-2022-0315

Lim W. M. Transformative marketing in the new normal: A novel practice-scholarly integrative review of business-to-business marketing mix challenges, opportunities, and solutions. Journal of Business Research, vol. 160, 2023, 113638. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113638

Sedalo G., Boateng H., Kosiba J. P. Exploring social media affordance in relationship marketing practices in SMEs. Digital Business, vol. 2, issue 1, 2022, 100017. DOI: https://doi.org/10.1016/j.digbus.2021.100017

Luminița Nicolescu L., Rîpa A. I. (2024). Linking innovative work behavior with customer relationship management and marketing performance. Journal of Innovation & Knowledge, vol. 9, issue 4, 100560. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2024.100560

Xu Ye X., Hou R., Wang S., Omar N. A. B. (2024). Social media, relationship marketing and corporate ESG performance. Finance Research Letters, vol. 63, 105288. DOI: https://doi.org/10.1016/j.frl.2024.105288

Roberto Mora Cortez R. M., Johnston W. J., Ehret M. (2023). “Good Times–Bad Times” – Relationship marketing through business cycles. Journal of Business Research, vol. 165, 114063. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114063

Healey J., Mintz O. (2021). What if your owners also own other firms in your industry? The relationship between institutional common ownership, marketing, and firm performance. International Journal of Research in Marketing, vol. 38, issue 4, pp. 836–856. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.05.003

Venciute D., Mackeviciene I., Kuslys M., Correia R. F. (2023). The role of influencer–follower congruence in the relationship between influencer marketing and purchase behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 75, 103506. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103506

Song B. L., Lee K. L., Liew C. Y., Subramaniam M. (2023). The role of social media engagement in building relationship quality and brand performance in higher education marketing. International Journal of Educational Management, vol. 37, issue 2, pp. 417–430. DOI: https://doi.org/10.1108/IJEM-08-2022-0315

Lim W. M. (2023). Transformative marketing in the new normal: A novel practice-scholarly integrative review of business-to-business marketing mix challenges, opportunities, and solutions. Journal of Business Research, vol. 160, 113638. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113638

Sedalo G., Boateng H., Kosiba J. P. (2022). Exploring social media affordance in relationship marketing practices in SMEs. Digital Business, vol. 2, issue 1, 100017. DOI: https://doi.org/10.1016/j.digbus.2021.100017

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Татарінов, В., Бугайчук, Т., & Щербина, І. (2024). МАРКЕТИНГ ВЗАЄМОВІДНОСИН ЯК ІННОВАЦІЙНА ПАРАДИГМА У МАРКЕТИНГУ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-80
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають