МАРКЕТИНГ ВЗАЄМОВІДНОСИН ЯК ІННОВАЦІЙНА ПАРАДИГМА У МАРКЕТИНГУ
Анотація
У статті досліджено, що маркетинг взаємовідносин виступає ефективною стратегією в умовах глобалізації та швидких змін у споживчій поведінці, акцентуючи увагу на довгострокових відносинах між компаніями та їх клієнтами. Ця парадигма дозволяє знижувати витрати на залучення нових споживачів і підвищувати лояльність існуючих, оскільки постійні клієнти витрачають більше та менше схильні переходити до конкурентів. Важливим аспектом маркетингу взаємовідносин є створення емоційної прив’язаності до бренду, що стає конкурентною перевагою. Попри численні переваги, впровадження маркетингу взаємовідносин стикається з викликами, такими як необхідність обробки великих обсягів даних та забезпечення конфіденційності інформації. Використання автоматизації, аналітики великих даних та штучного інтелекту дозволяє компаніям покращити персоналізацію сервісу, що підвищує задоволеність споживачів. Основними засадами маркетингу взаємовідносин є формування партнерських зв’язків з усіма учасниками процесу, що забезпечує стійке зростання компаній у динамічному бізнес-середовищі.
Посилання
Luminița Nicolescu L., Rîpa A. I. Linking innovative work behavior with customer relationship management and marketing performance. Journal of Innovation & Knowledge, vol. 9, 2024, issue 4, 100560. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2024.100560
Xu Ye X., Hou R., Wang S., Omar N. A. B. Social media, relationship marketing and corporate ESG performance. Finance Research Letters, vol. 63, 2024, 105288. DOI: https://doi.org/10.1016/j.frl.2024.105288
Roberto Mora Cortez R. M., Johnston W. J., Ehret M. “Good Times–Bad Times” – Relationship marketing through business cycles. Journal of Business Research, vol. 165, 2023, 114063. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114063
Healey J., Mintz O. What if your owners also own other firms in your industry? The relationship between institutional common ownership, marketing, and firm performance. International Journal of Research in Marketing, vol. 38, issue 4, 2021, pp. 836–856. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.05.003
Venciute D., Mackeviciene I., Kuslys M., Correia R. F. The role of influencer–follower congruence in the relationship between influencer marketing and purchase behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 75, 2023, 103506. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103506
Song B. L., Lee K. L., Liew C. Y., Subramaniam M. The role of social media engagement in building relationship quality and brand performance in higher education marketing. International Journal of Educational Management, vol. 37, issue 2, 2023, 417–430. DOI: https://doi.org/10.1108/IJEM-08-2022-0315
Lim W. M. Transformative marketing in the new normal: A novel practice-scholarly integrative review of business-to-business marketing mix challenges, opportunities, and solutions. Journal of Business Research, vol. 160, 2023, 113638. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113638
Sedalo G., Boateng H., Kosiba J. P. Exploring social media affordance in relationship marketing practices in SMEs. Digital Business, vol. 2, issue 1, 2022, 100017. DOI: https://doi.org/10.1016/j.digbus.2021.100017
Luminița Nicolescu L., Rîpa A. I. (2024). Linking innovative work behavior with customer relationship management and marketing performance. Journal of Innovation & Knowledge, vol. 9, issue 4, 100560. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2024.100560
Xu Ye X., Hou R., Wang S., Omar N. A. B. (2024). Social media, relationship marketing and corporate ESG performance. Finance Research Letters, vol. 63, 105288. DOI: https://doi.org/10.1016/j.frl.2024.105288
Roberto Mora Cortez R. M., Johnston W. J., Ehret M. (2023). “Good Times–Bad Times” – Relationship marketing through business cycles. Journal of Business Research, vol. 165, 114063. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114063
Healey J., Mintz O. (2021). What if your owners also own other firms in your industry? The relationship between institutional common ownership, marketing, and firm performance. International Journal of Research in Marketing, vol. 38, issue 4, pp. 836–856. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.05.003
Venciute D., Mackeviciene I., Kuslys M., Correia R. F. (2023). The role of influencer–follower congruence in the relationship between influencer marketing and purchase behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 75, 103506. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103506
Song B. L., Lee K. L., Liew C. Y., Subramaniam M. (2023). The role of social media engagement in building relationship quality and brand performance in higher education marketing. International Journal of Educational Management, vol. 37, issue 2, pp. 417–430. DOI: https://doi.org/10.1108/IJEM-08-2022-0315
Lim W. M. (2023). Transformative marketing in the new normal: A novel practice-scholarly integrative review of business-to-business marketing mix challenges, opportunities, and solutions. Journal of Business Research, vol. 160, 113638. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113638
Sedalo G., Boateng H., Kosiba J. P. (2022). Exploring social media affordance in relationship marketing practices in SMEs. Digital Business, vol. 2, issue 1, 100017. DOI: https://doi.org/10.1016/j.digbus.2021.100017
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.