ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ В УМОВАХ ПІСЛЯВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню економічних аспектів розвитку цивільної авіації в умовах післявоєнної відбудови, аналізу викликів та перспектив, що виникають перед галуззю в цей період. Конкретизовано вплив глобалізаційних процесів, які визначають міжнародну інтеграцію авіаційної індустрії та розвиток транспортних сполучень між країнами. У дослідженні доведено, що стратегії післявоєнної відбудови повинні враховувати екологічні вимоги та новітні технології, що сприятиме сталому розвитку авіаційної галузі. Особливу увагу приділено питанням відновлення людських ресурсів, які відіграють ключову роль у розвитку авіаційного сектору, а також необхідності підготовки нових фахівців з урахуванням змін, викликаних війною та новими реаліями світової економіки. Обґрунтовано потребу в удосконаленні нормативно-правової бази та розвитку міжнародної співпраці, що дозволить прискорити процеси відновлення цивільної авіації.
Посилання
Марінцева К.В. Актуальні напрямки наукових досліджень авіатранспортних систем. Перспективні напрямки вітчизняної науки: XXVIII Міжнар. наук.-практ. конф. URL: https://nauka.zinet.info/28/Marintseva.php
Новіков К. Авіаперевезення після Перемоги. Як запустити авіатрафік та що для цього потрібно? Thepage. URL: https://thepage.ua/ua/experts/yak-vidnoviti-aviaperevezennya-v-ukrayini-pislya-vijnivisnovki-eksperta.
Салоїд С. В., Редько К. Ю. Аналіз розвитку підприємств авіаційної галузі і визначення економічних проблем. Агросвіт. 2024. № 3. С. 50–54. URL: http://www.agrosvit.info/pdf/3_2024/9.pdf
Петрик В. Л. Аналіз стану світового ринку цивільної авіації та прогноз його розвитку в умовах нестабільного попиту на авіаперевезення. Бізнес Інформ. 2022. № 3. С. 112–19.
Antczak D., Huderek-Glapska S. Ocena działań marketingowych linii lotniczych w mediach społecznościowych na przykładzie PLL LOT. Marketing i rynek, 6, 13–26. URL: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_33226_1231-7853_2020_6_2
Довгань В. Перспективи розвитку авіаційної галузі України. ЦТС. URL: https://cfts.org.ua/blogs/perspektivi_rozvitku_aviatsiyno_galuzi_ukrani_553
Lee J., Kim B. Airline booking limit competition game under differentiated fare structure. Journal of Applied Business Research, 33(3), 615–622. DOI: https://doi.org/10.19030/jabr.v33i3.9950
Корба Г. Як українські авіакомпанії заробляють і занепадають під час війни. BBC. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-63403865
Зубко Г. Коли в Україні запрацюють цивільні аеропорти. Від чого залежить швидкість відновлення авіасполучення в Україні і чи це можливо під час війни? Економічна правда. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/11/4/693439/
Звіт про діяльність Державної авіаційної служби України за 2023 рік. КМУ. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/17-civik-2023/zvit2023/zvit-derjavia-2023.pdf
Marintseva K.V. (2023). Aktualʹni napryamky naukovykh doslidzhenʹ aviatransportnykh system [Current directions of scientific research of air transport systems]. Perspektyvni napryamky vitchyznyanoyi nauky: XXVIII Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Available at: https://nauka.zinet.info/28/Marintseva.php
Novikov K. (2023). Aviaperevezennia pislia Peremohy. Yak zapustyty aviatrafik ta shcho dlia tsoho potribno? [Air transportation after the Victory. How to start air traffic and what is needed for this?] Thepage. Available at: https://thepage.ua/ua/experts/yak-vidnoviti-aviaperevezennya-v-ukrayini-pislya-vijni-visnovki-eksperta
Saloid S.V., Redko K.Iu. (2022). Analiz rozvytku pidpryiemstv aviatsiinoi haluzi i vyznachennia ekonomichnykh problem [Analysis of the development of aviation industry enterprises and determination of economic problems]. Ahrosvit, 3, 50–54. Available at: http://www.agrosvit.info/pdf/3_2022/9.pdf
Petryk V.L. (2022). Analiz stanu svitovoho rynku tsyvilnoi aviatsii ta prohnoz yoho rozvytku v umovakh nestabilnoho popytu na aviaperevezennia [Analysis of the state of the world civil aviation market and the forecast of its development in conditions of unstable demand for air transportation]. Biznes Inform, 3, 112–119.
Antczak D., Huderek-Glapska S. (2022). Ocena działań marketingowych linii lotniczych w mediach społecznościowych na przykładzie PLL LOT [Evaluation of marketing activities of airlines in social media on the example of LOT Polish Airlines]. Marketing i rynek, 6, 13–26. Available at: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_33226_1231-7853_2022_6_2
Dovhan V. (2024). Perspektyvy rozvytku aviatsiinoi haluzi Ukrainy [Prospects for the development of the aviation industry of Ukraine]. CFTS. Available at: https://cfts.org.ua/blogs/perspektivi_rozvitku_aviatsiyno_galuzi_ukrani_553
Lee, J., Kim, B. (2013). Airline booking limit competition game under differentiated fare structure. Journal of Applied Business Research, 33(3), 615–622. DOI: https://doi.org/10.19030/jabr.v33i3.9950.
Korba H. (2022). Yak ukrainski aviakompanii zarobliaiut i zanepadaiut pid chas viiny [How Ukrainian airlines earn and decline during the war]. BBC. Available at: https://www.bbc.com/ukrainian/features-63403865.
Zubko H. (2022). Koly v Ukraini zapratsiuiut tsyvilni aeroporty. Vid choho zalezhyt shvydkist vidnovlennia aviaspoluchennia v Ukraini i chy tse mozhlyvo pid chas viiny? [When civilian airports will start operating in Ukraine. What depends on the speed of restoration of air traffic in Ukraine and is it possible during the war?]. Ekonomichna pravda. Available at: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/11/4/693439/
Zvit pro diialnist Derzhavnoï aviatsiy̆ noï sluzhby Ukraïny za 2023 rik [Report on the activities of the State Aviation Service of Ukraine for 2023]. KMU (2023). Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/17-civik- 2023/zvit2023/zvit-derjavia-2023.pdf
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.