ІННОВАЦІЇ В УПРАВЛІННІ ГОТЕЛЯМИ: ВПЛИВ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПОКРАЩЕННЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ

Ключові слова: автоматизація, великі дані, штучний інтелект, інтернет речей (IoT), мобільні додатки, цифрові ключі

Анотація

У сучасному світі індустрія гостинності зазнає значних трансформацій під впливом інноваційних технологій, які відкривають нові горизонти для підвищення рівня обслуговування клієнтів. Управління готелями все частіше спирається на цифрові рішення, що дозволяють не лише покращувати якість послуг, а й персоналізувати взаємодію з гостями та вдосконалювати внутрішні бізнес-процеси. Серед ключових технологій, що змінюють готельний сектор, особливу увагу привертають штучний інтелект, інтернет речей (IoT), автоматизація та великі дані. Їхнє впровадження не тільки сприяє ефективному розвитку готелів, але й підвищує конкурентоспроможність на глобальному ринку. У зв'язку з цим дослідження сучасних інновацій в управлінні готелями, їхнього впливу на клієнтський досвід та аналіз викликів, пов'язаних із впровадженням новітніх технологій, є особливо актуальним завданням наукової спільноти. Ця стаття спрямована на аналіз того, як інноваційні технології трансформують підхід до обслуговування клієнтів у готелях, зокрема на прикладі таких мереж, як Hilton та Marriott International. За результатами дослідження доведено, що інновації в управлінні готелями є невіддільною частиною сучасної індустрії гостинності. Серед основних напрямів, через які новітні технології впливають на готельний бізнес, ми виділили: автоматизацію процесів і штучний інтелект, мобільні додатки та цифрові ключі, інтернет речей, хмарні рішення та великі дані, безконтактні платежі, системи керування енергоспоживанням тощо. Завдяки новим технологіям готелі можуть підвищити якість обслуговування клієнтів, оптимізувати операційні процеси та значно підвищити свою конкурентоспроможність на ринку. Зміст окреслених положень підтверджують наступні висновки: технології дозволяють готелям надавати більш персоналізований та ефективний сервіс; підвищувати рівень задоволеності гостей, які частіше повертаються та рекомендують готель своїм друзям; автоматизувати основні процеси обслуговування гостей та оптимізувати енергоспоживання, що дозволяє знизити витрати готелю. Перспективи подальших досліджень полягають в ідентифікації стратегій, через які різні технології будуть інтегруватися між собою, створюючи єдину екосистему.

Посилання

Girnyak L., Glagola V. (2018) Suchasnyj stan, perspektyvy ta tendenciyi rozvytku restorannogo gospodarstva v Ukrayini [The current state, prospects and trends of the development of the restaurant industry in Ukraine]. Infrastruktura rynku, vol. 16, pp. 71–77.

Zavadynska O. (2018) Innovacijni texnologiyi gospodaryuvannya v restorannomu biznesi [Innovative management technologies in the restaurant business]. Restorannyj i gotelnyj konsaltyng. Innovaciyi, no. 2, pp. 93-102.

Kozhukhivska R.B. (2015) Vykorystannia mizhnarodnoho dosvidu vprovadzhennia innovatsii u sferu hotelnoho biznesu [Using international experience in introducing innovations in the sphere of hotel business]. Visnyk Donetskoho natsionalnoho universytetu, vol. 1, pp. 160–164. (in Ukrainian)

Lysyuk T., Tereshchuk O., Pasichnyk M. (2022) Innovatsiyni tekhnolohiyi u hotelʹno-restorannomu hospodarstvi [Innovative technologies in the hotel and restaurant industry]. Ekonomika ta suspilʹstvo, vol. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11

Osidach O. (2015) Metodychni osnovy formuvannya innovacijnyx biznes-modelej [Methodical bases of formation of innovative business models]. Visnyk Lvivskogo universytetu. Seriya: Еkonomichna, vol. 52, pp. 127–134.

Shats'ka Z. Ya., Semko V. V. (2017) “Introduction of new technologies at domestic enterprises”: International scientific-practical conference Modern determinants of business process development in Ukraine, Kyivskyj natsionalnyj universytet tekhnolohij ta dyzajnu.

Гірняк Л., Глагола В. Сучасний стан, перспективи та тенденції розвитку ресторанного господарства в Україні. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 16. С. 71–77.

Завадинська О. Інноваційні технології господарювання в ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2018. № 2. С. 93–102.

Кожухівська Р. Б. Використання міжнародного досвіду впровадження інновацій у сферу готельного бізнесу. Вісник Донецького національного університету. 2015. Вип. 1. С. 160–164.

Лисюк Т., Терещук О., Пасічник М. Інноваційні технології у готельно-ресторанному господарств. Економіка та суспільство, 2022, Вип. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11

Осідач О. Методичні основи формування інноваційних бізнес-моделей. Вісник Львівського університету. Серія: Економічна. 2015. Вип. 52. С. 127–134.

Шацька З.Я., Семко В.В. Впровадження нових технологій на вітчизняних підприємствах : Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні детермінанти розвитку бізнес-процесів в Україні»: 2017 р. : матеріали Міжнар. нак.-практ. конф., 24 травня 2017 р. Київ : КНУТД, 2017. С. 370–373.

Переглядів статті: 121
Завантажень PDF: 55
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Дудник, С. (2024). ІННОВАЦІЇ В УПРАВЛІННІ ГОТЕЛЯМИ: ВПЛИВ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПОКРАЩЕННЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ. Економіка та суспільство, (66). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-66
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА