БРЕНДИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Ключові слова: бренд менеджмент територій, брендинг територій, муніципальний маркетинг, інструменти брендингу, виміри бренду території

Анотація

Стаття присвячена проблематиці брендингу територій. Авторами узагальнено концептуальні підходи до трактування його сутності. З’ясовано, що бренд території є нематеріальним активом її розвитку та засобом досягнення соціально-економічного благополуччя. Акцентовано увагу на тому, що застосування сучасного інструментарію брендингу дозволяє формувати бренд територій, який відповідає очікуванням зацікавлених сторін та посилює її конкурентні позиції у боротьбі за основні ресурси. Технологія брендингу територій базується на застосуванні відповідного інструментарію, що охоплюють символічні, стратегічні, рекламні та PR заходи, які охарактеризовано та проаналізовано досвід застосування їх Копичинецькою територіальною громадою. Наведено рекомендації щодо застосування технологій муніципального маркетингу у процесі формування бренду територіальної громади.

Посилання

Білявський В.М. Територіальний брендинг як інструмент розвитку регіону (на прикладі Житомирської області). Вісник Хмельницького національного університету (Економічні науки). 2019. Т. 3. С. 42-47

Anholt S. Competitive identity. The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macvillian, 2007. P. 30-53.

Заставнюк Л., Котис Н., Чикало І.В. Брендинг територій як сучасна комунікаційна технологія публічного управління. Інтелект ХХІ. № 5. 2021. С.20-25

Мельниченко О., Мельниченко М. Управління брендами в сучасних умовах: виклики воєнного часу та перспективи. Вісник Хмельницького національного університету. 2022, № 2, том 2. С. 24-29.

Кращі практики місцевого економічного розвитку України. «Брендинг і маркетинг територій. У пошуках власного обличчя». URL: https://mled.org.ua/ UAPractice-05-final.indd (mled.org.ua). (дата звернення 20.07.2024р.).

Стратегія розвитку Копичинецької територіальної громади на період 2020-2027 років. URL: https://kopychynecka-gromada.gov.ua/strategichnij-plan-rozvitku-gromadi-14-31-30-14-02-2020/. (дата звернення 15.07.2024).

Дудкіна О.П. Маркетинг територій як інструмент забезпечення конкурентоспроможного розвитку. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2016. Вип.16. С. 9-13.

Кейсстаді. Брендинг і маркетинг територій. У чому секрет найбільш успішних міст в Україні? 2019. URL: http://pleddg.org.ua/wpcontent/uploads/2019/09/ Case_Study_PLEDDG_Regional_BrandingMarketing_2019.pdf. (дата звернення 11.07.2024).

Bilyavsky, V.M. (2019), "Territorial branding as a tool for regional development (on the example of Zhytomyr region)", Ekonomichni nauky, Bulletin of Khmelnytsky National University. vol. 3. pp. 42—47

Anholt S. (2007).Competitive identity. The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macvillian, P. 30-53.

Zastavniuk, L. I., Kotys, N. V., Chykalo, I. V. (2021). Brendynh terytorii yak suchasna komunikatsiina tekhnolohiia publichnoho upravlinnia. Natsionalna ekonomika. Intelekt KhKhI, № 5, p. 20–25. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2021-5.4

Melnychenko O., Melnychenko M. (2022) Upravlinnia brendamy v suchasnykh umovakh: vyklyky voiennoho chasu ta perspektyvy [Brand management in modern conditions: wartime challenges and prospects]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu - Bulletin of the Khmelnytskyi National University, vol. 2, no. 2, pp. 24-29.

Best practices of local economic development of Ukraine. "Branding and marketing of territories. In search of his own face ". [Krashchi praktyky mistsevoho ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. «Brendynh i marketynh terytorii. U poshukakh vlasnoho oblychchia»].URL:https://mled.org.ua/ UA-Practice-05-final.indd (mled.org.ua). (Accessed 20 July 2024).

Stratehiia rozvytku Kopychynetskoi terytorialnoi hromady na period 2020-2027 rokiv [Development strategy of the Kopychynetsk territorial community for the period 2020-2027] available at: http: https://kopychynecka-gromada.gov.ua/strategichnij-plan-rozvitku-gromadi-14-31-30-14-02-2020/ (Accessed 15 July 2024).

Dudkina O.P. (2016). Marketing of territories as a tool to ensure competitive development. [Marketynh terytorii yak instrument zabezpechennia konkurentospromozhnoho rozvytku]. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy. 2016. V. 21. pp. 9-13.

Case studies (2019), Branding and marketing of territories. What is the secret of the most successful cities in Ukraine? available at: http://pleddg.org.ua/wpcontent/ uploads/2019/09/Case_Study_PLEDDG_Regional_ BrandingMarketing_2019.pdf. (Accessed 11 July 2024).

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Дудкіна, О., & Чикало, І. (2024). БРЕНДИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4580
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ