ФІЛОСОФСЬКІ ПІДХОДИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМФОРТУ ТУРИСТІВ

Ключові слова: комфорт, турист, потреби, філософія, людина, буття, світогляд, індивід, культура особистості

Анотація

У статті проаналізовано поняття «комфорт», виокремлено його види. Спираючись на філософські засади дослідження сутності людини, проаналізовано складові, які формують особистість туриста і впливають на його вимоги до різних видів комфорту. Підкреслено, що комфорт залежить від місця, де людина (турист) перебуває, від задоволення певних потреб: матеріальних, емоційних і соціальних. З філософської точки зору проаналізовано особливості формування індивідуальних рис людини (туриста), які позначаються на її ставленні до оточуючого простору та поведінці в соціумі, а також як це впливає на забезпечення комфорту. У статті розглядаються важливі для забезпечення комфорту філософські категорії такі як: потреби; екзистенція (світ, буття) з позицій існування людини у просторі та приналежності до певного до окремого народу, нації, історико-культурного середовища; естетичність; культура особистості. Аналізуються умови виникнення несприйняття та несумісності серед туристів, які можуть стати причиною виникнення конфліктів і порушувати соціально-емоційний комфорт, конфлікти.

Посилання

Туристичний барометр UNWTO URL: https://en.unwto-ap.org/resources/worldtourismbarometer-january-2024/

A Theory of Human Motivation A. H. Maslow (1943) URL: http://psycnet. apa.org/record/1943-03751-001

Bauman Z. Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy. Тłum. S. Obirek. Kraków: WAM, 2006. 212 s.

Щерба О. І. Суспільство споживання та консюмеризм – нові тенденції та виклики для України // Актуальні проблеми філософії та соціології: Науково-практичний журнал; Національний університет «Одеська юридична академія». Одеса, 2021. Вип. 29. С. 85-92.

Пазенок В. С. Філософія: навч. посіб. К.: Академвидав, 2008. 280 с.

Скляр Г.П. Генезис постнекласичного прикладного туристичного знання: онтологічні виклики практичного розуму. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки» №1(86). 2018. C.49 – 55.

Гаврилюк А. М. Державне управління сферою туризму в Україні в умовах глобалізації: аксіологічний підхід. Інвестиції: практика та досвід. № 4, 2018. С. 119 – 123.

Пушкар З. Соціально-психологічний клімат у колективі та чинники, що впливають на його формування / З. Пушкар, Г. Войтович. Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. – 2013. – Вип. 18. С. 133–143.

Дуцяк І. З. Антропологічні аспекти філософії туризму. Актуальні проблеми філософії та соціології. № 42, Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 27–32.

Turystychnyi barometr UNWTO Available at: https://en.unwto-ap.org/resources/worldtourismbarometer-january-2024/ (accessed September

, 2024).

A Theory of Human Motivation A. H. Maslow (1943) Available at: http://psycnet. apa.org/record/1943-03751-001/ (accessed September 12, 2024 2024).

Bauman Z. (2006) Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy [Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy]. Tłum. S. Obirek. Krakоw: WAM, 212 р.

Shcherba (2021) O. I. Suspilstvo spozhyvannia ta konsiumeryzm – novi tendentsii ta vyklyky dlia Ukrainy [Consumer society and consumerism are new trends and challenges for Ukraine]. Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohii: Naukovo-praktychnyi zhurnal; Natsionalnyi universytet «Odeska yurydychna akademiia». Vyp. 29. pp. 85-92.

Pazenok V. S. (2008) Filosofiia: navch. posib. [Philosophy: education. manual] K.: Akademvydav, 280 p.

Skliar H.P. (2018) Henezys postneklasychnoho prykladnoho turystychnoho znannia: ontolohichni vyklyky praktychnoho rozumu [Genesis of post-nonclassical applied tourism knowledge: ontological challenges of practical reason]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, Seriia «Ekonomichni nauky», no1(86), pp.49 – 55.

Havryliuk A. M. (2018) Derzhavne upravlinnia sferoiu turyzmu v Ukraini v umovakh hlobalizatsii: aksiolohichnyi pidkhid [Public Administration of the Tourism Sector in Ukraine in the Context of Globalization: An Axiological Approach]. Investytsii: praktyka ta dosvid, no 4, pp. 119 – 123.

Pushkar Z., H. Voitovych (2013). Sotsialno-psykholohichnyi klimat u kolektyvi ta chynnyky, shcho vplyvaiut na yoho formuvannia [Social and psychological climate in the team and factors influencing its formation]. Ukrainska nauka: mynule, suchasne, maibutnie, Vyp. 18, pp. 133–143.

Dutsiak I. Z. (2023). Antropolohichni aspekty filosofii turyzmu. [Anthropological aspects of the philosophy of tourism] Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohii, no.42, Odesa: Vydavnychyi dim «Helvetyka», pp. 27–32.

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Теребух, А., & Теодорович, Л. (2024). ФІЛОСОФСЬКІ ПІДХОДИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМФОРТУ ТУРИСТІВ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4579

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають