СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ПРОДУКЦІЇ

  • Оксана Пенькова Уманський національний університет садівництва https://orcid.org/0000-0002-7213-9824
  • Валентина Лементовська Уманський національний університет садівництва https://orcid.org/0000-0003-4086-309X
  • Тетяна Бортник Уманський національний університет садівництва
Ключові слова: бренд, життєвий цикл продукції, маркетингові стратегії, адаптивність, розвиток

Анотація

Стаття присвячена дослідженню стратегій просування бренду на різних етапах життєвого циклу продукції. Мета статті – розглянути особливості побудови стратегій з просування бренду на різних етапах життєвого циклу продукції. В процесі наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання, такі як аналіз, синтез, узагальнення, систематизація та моделювання. Результати дослідження показують, що на етапі введення доцільно застосовувати стратегії глибокого ринкового дослідження, формування унікальної торгової пропозиції, встановлення конкурентоспроможного ціноутворення та активної промоції продукту. На етапі зростання важливо зосередитись на вдосконаленні продукту, розширенні ринків збуту, покращенні дистрибуції та зміцненні брендингу. Під час зрілості продукту рекомендується впроваджувати стратегії диверсифікації, коригування цінової політики та проведення цілеспрямованих маркетингових кампаній. Етап насичення передбачає оптимізацію витрат, акцент на лояльних клієнтах та підготовку до можливого виведення продукту з ринку. У фазі занепаду пріоритетними стають перепозиціонування та ребрендинг, що дозволяють зберегти конкурентоспроможність. На етапі відродження бренду необхідно впроваджувати стратегії, спрямовані на відновлення інтересу до продукту, зокрема проведення нових промоційних кампаній. Запропонована методологія аналізу сили бренду, яка базується на аналізі таких показників, як активність з громадськістю, унікальність продукту, індивідуальність бренду, якість обслуговування та інноваційність, дозволяє ефективно оцінити поточний стан бренду та забезпечити його адаптивність до ринкових змін. Збалансований підхід до аналізу бренду допомагає виявити виклики та підтримувати стратегічне планування, що сприяє тривалому зростанню та розвитку бренду. Інструмент допомагає визначити не тільки поточні виклики, з якими стикається бренд, але й сприяє стратегічному плануванню на майбутнє, забезпечуючи його стійкість та адаптивність. Це стає вирішальним для успішної навігації на кожному етапі життєвого циклу продукції, що, в свою чергу, сприяє тривалому зростанню та розвитку бренду. Практичне значення дослідження полягає в наданні інструментів для стратегічного управління брендом на різних етапах його життєвого циклу.

Посилання

Білявська Ю. Матричний підхід до визначення життєвого циклу бренду. Вісник КНТЕУ, 2015, № 4. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2015/04/7.pdf

Карелін П. Як використовувати ШІ при розробці брендів. DOU, 2024. URL: https://dou.ua/forums/topic/46745/

Приходько Д.О. Модифікація життєвого циклу бренду. Проблеми матеріальної культури – Економічні науки. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/92817/02-Prikhodko.pdf?sequence=1

Brand Life Circle Introduction. Indian Media Studies, 2024. URL: https://indianmediastudies.com/brand-life-cycle/#google_vignette

Daye D. 10 Uniquely Powerful Brand Strategy Concepts. Branding Strategy Insider, 2024. URL: https://brandingstrategyinsider.com/10641/

Drummond G., Ensor J., Ashford R. Strategic Marketing, 2nd Ed. 2003.

Ferrell O.C., Hartline M.D. Marketing Strategy, 4th Ed. 2008.

Kopp C., Kindness D., Courage A. Product Life Cycle Explained: Stage and Examples. Investopedia, 2024. URL: https://www.investopedia.com/terms/p/product-life-cycle.asp

Sardovski V. The difference between the life cycle of the brand and the life cycle of the product. Rebranding and brand refresh. INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL "INNOVATIONS". 2022, № 1, 13-16. URL: https://stumejournals.com/journals/innovations/2022/1/13.full.pdf

Soltani S. Strategic Marketing Plan in Product Life Cycle. Business Economics and Tourisms, 2012. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/38066933.pdf

Sushmith. Product Life Cycle in Marketing: Essential Strategies for Product’s Success. Sprintzeal, 2024. URL: https://www.sprintzeal.com/blog/product-life-cycle-in-marketing#

Biliavska, Yu. (2015). Matrychnyi pidkhid do vyznachennia zhyttievoho tsyklu brandu [Matrix approach to determining the life cycle of a brand]. Visnyk KNTEU, 4. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2015/04/7.pdf [іn Ukrainian].

Karelin, P. (2024). Yak vykorystovuvaty ShI pry rozrobtsi brandiv [How to use AI in brand development]. DOU. URL: https://dou.ua/forums/topic/46745/ [In Ukrainian].

Prykhodko, D.O. (n.d.). Modyfikatsiia zhyttievoho tsyklu brandu [Modification of the brand life cycle]. Problemy materialnoi kultury – Ekonomichni nauky. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/92817/02-Prikhodko.pdf?sequence=1 [іn Ukrainian].

Brand Life Circle Introduction. (2024). Indian Media Studies. URL: https://indianmediastudies.com/brand-life-cycle/#google_vignette [іn English].

Daye, D. (2024). 10 Uniquely Powerful Brand Strategy Concepts. Branding Strategy Insider. URL: https://brandingstrategyinsider.com/10641/ [іn English].

Drummond, G., Ensor, J., & Ashford, R. (2003). Strategic Marketing (2nd ed.) [іn English].

Ferrell, O.C., & Hartline, M.D. (2008). Marketing Strategy (4th ed.) [іn English].

Kopp, C., Kindness, D., & Courage, A. (2024). Product Life Cycle Explained: Stage and Examples. Investopedia. URL: https://www.investopedia.com/terms/p/product-life-cycle.asp [іn English].

Sardovski, V. (2022). The difference between the life cycle of the brand and the life cycle of the product. Rebranding and brand refresh. INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL "INNOVATIONS", (1), 13-16. URL: https://stumejournals.com/journals/innovations/2022/1/13.full.pdf [іn English].

Soltani, S. (2012). Strategic Marketing Plan in Product Life Cycle. Business Economics and Tourisms. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/38066933.pdf [іn English].

Sushmith. (2024). Product Life Cycle in Marketing: Essential Strategies for Product’s Success. Sprintzeal. URL: https://www.sprintzeal.com/blog/product-life-cycle-in-marketing# [іn English].

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Пенькова , О., Лементовська, В., & Бортник, Т. (2024). СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ПРОДУКЦІЇ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4561
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають