МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: маркетинг, диверсифікація, інструменти, стратегія, асортиментна політика, цифровий маркетинг

Анотація

У статті обґрунтовано перелік та застосування маркетингових інструментів щодо імплементації стратегії диверсифікації в діяльність аграрних підприємств. Обґрунтовано напрямки розширення асортиментної політики на основі імплементації інноваційних технологічних рішень, що базуються на використанні досягнень селекції, генетики і дозволяють досягти зростання продуктивності виробництва та раціоналізації використання ресурсів. Представлено організаційно-економічні чинники формування асортиментної політики як елементу стратегії диверсифікації діяльності аграрного підприємства. Визначено переваги використання цифрового маркетингу в контексті імплементації стратегії диверсифікації в діяльність аграрних підприємств. Обґрунтовано, що трансформація системи збуту має такі напрямки: зменшення впливу посередників та активне використання оптових продовольчих ринків (з метою отримання більшого доходу), посилення уваги до інтернет-маркетингу та цифрових каналів просування (використання SEO, контекстної реклами, соціальних мереж тощо), що сприяє збільшенню впізнаваності бренду, залученню цільової аудиторії та підвищенню конверсії.

Посилання

Гринчуцький В.І., Сабецька Т.Г. Формування виробничої програми підприємства: маркетинговий аспект: монографія. Тернопіль. 2014. 270 с.

Петрига О.М. Економіка аграрного підприємства: навчальний посібник. Мелітополь: Вид-во Мелітопольська типографія «Люкс», 2016. 498 с.

Дивнич О.Д. Особливості формування виробничої програми сільськогосподарського підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2020. Вип. 50. С. 113-120.

Ткаченко О.П., Дериземля В.В. Управління асортиментною політикою торговельних підприємств. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2009. Вип. 1(9). С. 218-226.

Савенко О.А., Пальчик І.М., Вороніна В.Р., Назарець А.В. Теоретичні основи виробничо-збутової діяльності підприємств. Агросвіт. 2021. № 3. С. 44-49.

Vasumathi P., Joe Arun C. Adoption Of Digital Marketing In Agribusiness: A Conceptual Study. Academy of Marketing Studies Journal. 2021 Vol. 25 URL: https://www.abacademies.org/articles/adoption-of-digital-marketing-in-agribusiness-a-conceptual-study-10799.html.

Ways to Market Your Agricultural Business in Today’s Digital Era. URL: https://www.growthganik.com/blog/ways-to-market-your-agricultural-business-in-todays-digital-era/.

55 Branding Statistics for 2023 URL: https://www.renderforest.com/blog/brand-statistics.

100 найважливіших даних рекламної статистики за 2022 рік. URL: https://bannerboo.com/ua/blog/100-nayvazhlivishikh-dannikh-reklamnoi-statistiki-za-2022-rik/#f6-kompanii-otrimuyut-2-za-kozhniy-1-vitracheniy-na-reklamu-v-google-ads.

Hrynchuts'kyj V.I., Sabets'ka T.H. (2014) Formuvannia vyrobnychoi prohramy pidpryiemstva: marketynhovyj aspekt [Formation of the company's production program: marketing aspect]. Ternopil, 270 p (in Ukrainian).

Petryha O.M. (2016) Ekonomika ahrarnoho pidpryiemstva [Economics of an agricultural enterprise]. Melitopol: Vyd-vo Melitopol's'ka typohrafiia «Liuks», 498 p. (in Ukrainian).

Dyvnych O.D. (2020) Osoblyvosti formuvannia vyrobnychoi prohramy sil's'kohospodars'koho pidpryiemstva [Peculiarities of forming the production program of an agricultural enterprise]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. vol. 50, pp. 113-120.

Tkachenko O.P., Deryzemlia V.V. (2009) Upravlinnia asortymentnoiu politykoiu torhovel'nykh pidpryiemstv [Management of assortment policy of trade enterprises]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh,vol. 1(9), pp. 218-226.

Savenko O.A., Pal'chyk I.M., Voronina V.R., Nazarets' A.V. (2021) Teoretychni osnovy vyrobnycho-zbutovoi diial'nosti pidpryiemstv [Theoretical foundations of production and sales activities of enterprises]. Ahrosvit, no. 3, pp. 44-49.

Vasumathi P., Joe Arun C. (2021) Adoption Of Digital Marketing In Agribusiness: A Conceptual Study. Academy of Marketing Studies Journal, vol. 25 Available at: https://www.abacademies.org/articles/adoption-of-digital-marketing-in-agribusiness-a-conceptual-study-10799.html (accessed August 14, 2024).

Ways to Market Your Agricultural Business in Today's Digital Era. Available at: https://www.growthganik.com/blog/ways-to-market-your-agricultural-business-in-todays-digital-era/ (accessed August 14, 2024).

55 Branding Statistics for 2023 Available at: https://www.renderforest.com/blog/brand-statistics(accessed August 14, 2024).

100 najvazhlyvishykh danykh reklamnoi statystyky za 2022 rik. Available at: https://bannerboo.com/ua/blog/100-nayvazhlivishikh-dannikh-reklamnoi-statistiki-za-2022-rik/#f6-kompanii-otrimuyut-2-za-kozhniy-1-vitracheniy-na-reklamu-v-google-ads (accessed August 14, 2024).

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Пєчка, С., Гарбажій, К., & Кайтанський , І. (2024). МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4553
Розділ
ЕКОНОМІКА