СУЧАСНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОБЛІКУ, МЕНЕДЖМЕНТУ ТА МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА В КОНТЕКСТІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Ключові слова: автоматизація, персоналізація, цифровізація функцій, мобільний облік, аналітика даних, взаємодія з клієнтами

Анотація

Стаття присвячена всебічному аналізу процесу цифрової трансформації на сучасних підприємствах. Автор досліджує, як змінюються ключові управлінські функції під впливом таких технологій, як хмарні обчислення, штучний інтелект та системи управління проектами. Метою статті є виявлення принципових особливостей, переваг та викликів з якими стикаються підприємства в процесі цифровізації таких критично важливих функцій, як облік, управління та маркетинг. На основі проведеного аналізу очевидно, що цифрова трансформація впливає на ефективність підприємств та їхню адаптацію до мінливих ринкових умов. Доведено, що трансформація обліку суттєво підвищує його ефективність і точність, дозволяючи автоматизувати рутинні операції, забезпечувати оперативний доступ до інформації та здійснювати аналіз великих обсягів даних у режимі реального часу. Разом із тим цей процес вимагає ретельного підходу (необхідно планувати всі етапи трансформації, інвестувати в технології та забезпечити підготовку персоналу); в іншому випадку можуть виникнути проблеми, пов'язані з високою вартістю впровадження нових систем і програмного забезпечення, необхідністю постійного перенавчання персоналу та забезпеченням кібербезпеки. Трансформація менеджменту сприяє оптимізації бізнес-процесів, підвищенню прозорості прийняття рішень та покращенню комунікації між співробітниками. Разом із тим цей процес не має бути реактивним, адже без його чіткого планування можливими є прояви таких викликів, як: нераціональне витрачання ресурсів, непередбачені витрати, опір змінам, недостатня інтеграція змін та відсутність синхронізації (зокрема, різні підрозділи компанії впроваджують зміни з різною швидкістю та в різних напрямках). Цифровий маркетинг відкриває нові можливості для взаємодії з клієнтами, які дозволяють коригувати лояльність та рівень залучення нових споживачів. Разом із тим цей процес має ґрунтуватися на ретельному аналізі цільової аудиторії, конкурентного середовища та внутрішніх ресурсів підприємства. В контексті отриманих результатів перспективи подальших досліджень полягають у розробці дорожньої карти цифрової трансформації ключових функцій підприємства.

Посилання

Bannikov V., Lobunets T., Buriak I., Maslyhan O. and Shevchuk L. (2022) On the question of the role of project management in the digital transformation of small and medium-sized businesses: essence and innovative potential. Amazonia Investiga, vol. 11(55), pp.334–343.

Hnatyshyn L.B., Dranus L.S., Prokopyshyn O.S., Trushkina N.V. (2022) Transformatsiya pidkhodiv do marketynhovoho menedzhmentu pidpryyemstv ahropromyslovoho kompleksu v umovakh didzhytalizatsiyi [Transformation of approaches to marketing management of enterprises of the agro-industrial complex in conditions of digitalization]. Ekonomichnyy visnyk Donbasu - Economic Herald of Donbass, vol. 3 (69), pp. 47-58.

Hrynʹko T. (2023) Pidpryyemstvo: suchasni vyklyky, trendy ta transformatsiyi [Entrepreneurship: modern challenges, trends and transformations]: monohrafiya [a monograph]. Dnipro: Publisher of Bila K.O, 568 p. (in Ukrainian)

Mashika Hannа, Zelic Victoria, Kiziun Alla, Maslyhan Roman et al. (2023) Services sphere cluster management: virtualizationand methodological aspects: monohrafiya [a monograph]. Odesa: KUPRIENKO S.V.131 p. (in Ukrainian)

Kulinich T., Biletsʹka N., Halachenko O. (2023) Stale pidpryyemnytstvo: analiz tendentsiy tsyfrovoho obliku, menedzhmentu ta marketynhu v rehionalʹnomu ta hlobalʹnomu vymiri [Sustainable entrepreneurship: analysis of trends in digital accounting, management and marketing in regional and global dimensions]. Ekonomichnyy prostir - Economic space, vol. 186, pp. 54-61.

Sahaydak M.P., Sobolyeva T.O. (2021) Transformatsiya menedzhmentu biznes-orhanizatsiy: suchasni trendy ta vyklyky [Transformation of the management of business organizations: modern trends and challenges]: monohrafiya [a monograph]. Kyiv: KNEU. 378 p. (in Ukrainian)

Bannikov V., Lobunets T., Buriak I., Maslyhan O., Shevchuk L. On the question of the role of project management in the digital transformation of small and medium-sized businesses: essence and innovative potential. Amazonia Investiga. 2022. Vol. 11(55). P.334–343.

Гнатишин Л.Б., Дранус Л.С., Прокопишин О.С., Трушкіна Н.В. Трансформація підходів до маркетингового менеджменту підприємств агропромислового комплексу в умовах діджиталізації. Економічний вісник Донбасу, 2022.№ 3 (69). С. 47-58.

Гринько.Т. Підприємництво: сучасні виклики, тренди та трансформації: моногр. Дніпро : Видавець Біла К. О., 2023. – 568 с.

Mashika Hannа, Zelic Victoria, Kiziun Alla, MaslyhanRoman et al. Services sphere cluster management: virtualizationand methodological aspects. Odesa: KUPRIENKO S.V, 2023.131 p.

Кулініч Т., Білецька Н., Галаченко О. Стале підприємництво: аналіз тенденцій цифрового обліку, менеджменту та маркетингу в регіональному та глобальному вимірі. Економічний простір, 2023. № 186. С. 54-61.

Сагайдак М.П., Соболєва Т.О Трансформація менеджменту бізнес-організацій: сучасні тренди та виклики: монографія. Київ: КНЕУ, 2021. 378 с.

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Головачко, В., Королович, О., & Гаврилець, О. (2024). СУЧАСНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОБЛІКУ, МЕНЕДЖМЕНТУ ТА МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА В КОНТЕКСТІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4541
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ