СПОЖИВЧА ПОВЕДІНКА І СУЧАСНЕ МАРКЕТИНГОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

  • Микола Шевченко Київський національний університет ім. В. Гетьмана
Ключові слова: споживач, споживча поведінка, маркетингове середовище, споживче мислення, споживчі реакції, тип споживачів, теорії споживчої поведінки

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу факторів маркетингового середовища на споживчу поведінку. Проаналізовано найбільш актуальні авторські погляди теорій споживчої поведінки у розрізі формування споживчих ставлень, мотивацій та дій. Визначено і охарактеризовано основні чинники формування людської поведінки в економічному і маркетинговому середовищах. Систематизовано теорії дослідження особистості в контексті розуміння особливостей поведінки споживача як економічного і соціального суб’єкта. Досліджено типи споживачів за психологічною ознакою та описано їх ключові особливості. Розглянуто принципи побудови алгоритму власної поведінки споживача, враховуючи гедоністичний, раціоналістичний та аскетичний тип споживача. Розкрито і охарактеризовано найбільш пріоритетні фактори розуміння споживчого мислення і реакцій та зроблено відповідні висновки.

Посилання

Євтушевська О. В. Особливості поведінки споживачів на ринку у сучасних умовах. Інвестиції: практика та досвід. №20. 2016. С. 22-24.

Коваль Л. А. Основні аспекти поведінки споживачів і чинників, що зумовлюють вибір певного типу споживацької поведінки. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2010. Випуск 18(2). С. 117-122.

Ларіна Я. С., Рябчик А. В. Поведінка споживача: навч. посіб. К.: ВЦ «Академія». 2014. 224 с.

Теорія споживчої поведінки в трактуванні маркетингу: монографія// / Нєізвєстна О. В., Скринько Н. В. ДонНУЕТ, 2016. 216 с.

Окландер М. А. Поведінка споживача: навч. посіб. / М. А. Окландер, І. О. Жарська. К.: «Центр учбової літератури», 2014. 208 с.

Пахуча Е. В. Поведінка споживача: конспект лекцій. Х., 2023. 126 с.

Пачковський Ю. Ф. Споживча поведінка українських домогосподарств: монографія / Ю. Ф. Пачковський, А. О. Максименко. Львів. ЛНУ імені Івана Франка. 2014. 292 с.

Проскуріна Н. В., Бестужева С. В., Козуб В. О. Аналітичні аспекти дослідження поведінки споживачів в умовах цифровізації економіки України. Економіка та суспільство. Випуск 36. 2022.

Шафалюк О. К. Гуманістична концепція споживача в маркетингу: монографія. Київ. КНЕУ. 2008. 200 с.

Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, James F. Engel. Consumer Behaviour. 10th edition. Thomson South-Western. 2007. 944 p.

Ievtushevska O. V. Osoblyvosti povedinky spozhyvachiv na rynku u suchasnykh umovakh. Investytsii: praktyka ta dosvid - Investment: Practice and Experience, vol.20, pp. 22-24.

Koval L. A. Osnovni aspekty povedinky spozhyvachiv i chynnykiv, shcho zumovliuiut vybir pevnoho typu spozhyvatskoi povedinky. Naukovi pratsi natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky - Scientific works of Kirovohrad National Technical University. Economic sciences, vol. 18(2). pp. 117-122.

Larina Ya. S., Riabchyk A. V. (2014) Povedinka spozhyvacha: navch. posib. [Consumer behavior: education. Manual] K.: VTs «Akademiia», 224 p. (in Ukranian)

Teoriia spozhyvchoi povedinky v traktuvanni marketynhu: monohrafiia [The theory of consumer behavior in the interpretation of marketing: a monograph] (2016) // / Nieizviestna O. V., Skrynko N. V. DonNUET, 216 p. (in Ukranian)

Oklander M. A. (2014) Povedinka spozhyvacha: navch. posib. [Consumer behavior: education. Manual]. / M. A. Oklander, I. O. Zharska. K.: «Tsentr uchbovoi literatury», 208 p. (in Ukranian)

Pakhucha E. V. (2023) Povedinka spozhyvacha: konspekt lektsii [Consumer behavior: lecture notes]. Kh., 126 p. (in Ukranian)

Pachkovskyi Yu. F. (2014) Spozhyvcha povedinka ukrainskykh domohospodarstv: monohrafiia [Consumer behavior of Ukrainian households: monograph ]. / Yu. F. Pachkovskyi, A. O. Maksymenko. Lviv. LNU imeni Ivana Franka. 292 p. (in Ukranian)

Proskurina N. V., Bestuzheva S. V., Kozub V. O. Analitychni aspekty doslidzhennia povedinky spozhyvachiv v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky Ukrainy. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol.36.

Shafaliuk O. K. (2008) Humanistychna kontseptsiia spozhyvacha v marketynhu: monohrafiia [Humanistic concept of the consumer in marketing: monograph]. Kyiv. KNEU. 200 p. (in Ukranian)

Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, James F. Engel (2007) Consumer Behaviour. 10th edition. Thomson South-Western. 944 p.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Шевченко , М. (2024). СПОЖИВЧА ПОВЕДІНКА І СУЧАСНЕ МАРКЕТИНГОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Економіка та суспільство, (66). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4540
Розділ
МАРКЕТИНГ