СПОЖИВЧА ПОВЕДІНКА І СУЧАСНЕ МАРКЕТИНГОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню впливу факторів маркетингового середовища на споживчу поведінку. Проаналізовано найбільш актуальні авторські погляди теорій споживчої поведінки у розрізі формування споживчих ставлень, мотивацій та дій. Визначено і охарактеризовано основні чинники формування людської поведінки в економічному і маркетинговому середовищах. Систематизовано теорії дослідження особистості в контексті розуміння особливостей поведінки споживача як економічного і соціального суб’єкта. Досліджено типи споживачів за психологічною ознакою та описано їх ключові особливості. Розглянуто принципи побудови алгоритму власної поведінки споживача, враховуючи гедоністичний, раціоналістичний та аскетичний тип споживача. Розкрито і охарактеризовано найбільш пріоритетні фактори розуміння споживчого мислення і реакцій та зроблено відповідні висновки.
Посилання
Євтушевська О. В. Особливості поведінки споживачів на ринку у сучасних умовах. Інвестиції: практика та досвід. №20. 2016. С. 22-24.
Коваль Л. А. Основні аспекти поведінки споживачів і чинників, що зумовлюють вибір певного типу споживацької поведінки. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2010. Випуск 18(2). С. 117-122.
Ларіна Я. С., Рябчик А. В. Поведінка споживача: навч. посіб. К.: ВЦ «Академія». 2014. 224 с.
Теорія споживчої поведінки в трактуванні маркетингу: монографія// / Нєізвєстна О. В., Скринько Н. В. ДонНУЕТ, 2016. 216 с.
Окландер М. А. Поведінка споживача: навч. посіб. / М. А. Окландер, І. О. Жарська. К.: «Центр учбової літератури», 2014. 208 с.
Пахуча Е. В. Поведінка споживача: конспект лекцій. Х., 2023. 126 с.
Пачковський Ю. Ф. Споживча поведінка українських домогосподарств: монографія / Ю. Ф. Пачковський, А. О. Максименко. Львів. ЛНУ імені Івана Франка. 2014. 292 с.
Проскуріна Н. В., Бестужева С. В., Козуб В. О. Аналітичні аспекти дослідження поведінки споживачів в умовах цифровізації економіки України. Економіка та суспільство. Випуск 36. 2022.
Шафалюк О. К. Гуманістична концепція споживача в маркетингу: монографія. Київ. КНЕУ. 2008. 200 с.
Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, James F. Engel. Consumer Behaviour. 10th edition. Thomson South-Western. 2007. 944 p.
Ievtushevska O. V. Osoblyvosti povedinky spozhyvachiv na rynku u suchasnykh umovakh. Investytsii: praktyka ta dosvid - Investment: Practice and Experience, vol.20, pp. 22-24.
Koval L. A. Osnovni aspekty povedinky spozhyvachiv i chynnykiv, shcho zumovliuiut vybir pevnoho typu spozhyvatskoi povedinky. Naukovi pratsi natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky - Scientific works of Kirovohrad National Technical University. Economic sciences, vol. 18(2). pp. 117-122.
Larina Ya. S., Riabchyk A. V. (2014) Povedinka spozhyvacha: navch. posib. [Consumer behavior: education. Manual] K.: VTs «Akademiia», 224 p. (in Ukranian)
Teoriia spozhyvchoi povedinky v traktuvanni marketynhu: monohrafiia [The theory of consumer behavior in the interpretation of marketing: a monograph] (2016) // / Nieizviestna O. V., Skrynko N. V. DonNUET, 216 p. (in Ukranian)
Oklander M. A. (2014) Povedinka spozhyvacha: navch. posib. [Consumer behavior: education. Manual]. / M. A. Oklander, I. O. Zharska. K.: «Tsentr uchbovoi literatury», 208 p. (in Ukranian)
Pakhucha E. V. (2023) Povedinka spozhyvacha: konspekt lektsii [Consumer behavior: lecture notes]. Kh., 126 p. (in Ukranian)
Pachkovskyi Yu. F. (2014) Spozhyvcha povedinka ukrainskykh domohospodarstv: monohrafiia [Consumer behavior of Ukrainian households: monograph ]. / Yu. F. Pachkovskyi, A. O. Maksymenko. Lviv. LNU imeni Ivana Franka. 292 p. (in Ukranian)
Proskurina N. V., Bestuzheva S. V., Kozub V. O. Analitychni aspekty doslidzhennia povedinky spozhyvachiv v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky Ukrainy. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol.36.
Shafaliuk O. K. (2008) Humanistychna kontseptsiia spozhyvacha v marketynhu: monohrafiia [Humanistic concept of the consumer in marketing: monograph]. Kyiv. KNEU. 200 p. (in Ukranian)
Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, James F. Engel (2007) Consumer Behaviour. 10th edition. Thomson South-Western. 944 p.