СИСТЕМА КРІ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ ГОТЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: готельні підприємства, ефективність, ключові показники ефективності, КРІ, бізнес-процес, стратегія розвитку, CRM

Анотація

У статті обґрунтовано важливість аналізу ефективності функціонування готельного бізнесу із використанням системи ключових показників ефективності (КРІ). Аргументовано переваги й актуальність системного застосування КРІ для управління бізнес-процесами підприємств готельної галузі. Проведено аналіз структури комплексу бізнес-процесів готельних підприємств, та окреслено завдання, які в ньому виконує система КРІ. Сформульовано головні принципи розробки та впровадження системи КРІ, а також визначено вимоги, яким мають відповідати її ключові показники. Запропоновано алгоритм формування і впровадження системи КРІ, охарактеризовано КРІ, які найчастіше використовуються готельними підприємствами. Наведено актуальні приклади CRM, які забезпечують розрахунок і аналіз основних КРІ вітчизняного готельного ринку.

Посилання

Аналіз ринку HoReCa в Україні. URL: http://surl.li/oykzzu.

У 2023 році туристичний бізнес сплатив на 32% більше податків. URL: http://surl.li/hbhkvl.

Лаврененко В. В. Концепція ключових показників ефективності (КПЕ) в управлінні підприємствами. Стратегія економічного розвитку України. 2010. Вип. 26–27. С. 151–156.

Семененко Ю. Роль КРІ та OKR в ефективності діяльності компанії. Вісник Хмельницького національного універсистету. 2023. № 6. С. 227-235.

Цалко Т. В., Невмержицька С. М. Система ключових показників ефективності як запорука ефективного управління бізнес-процесами в компанії. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип. 6 (74). С. 160-167.

Wannes A., Ghannouchi S. KPI-Based Approach for Business Process Improvement. Procedia Computer Science. 2019. Vol. 164. Pp. 265-270.

Del Rıo-Ortega A., Resinas M., Ruiz-Cortes A. Towards modelling and tracing key performance indicators in business processes. Actas de los Talleres de las Jornadas de Ingeniería del Software y Bases de Datos. 2009. № 3 (3). Pp. 57-67.

Purwoko H., Rubadi K., Saksana J., Soehaditama J. Key Perfomance Indicator: Concept, Implementation to Perfomance Management. East Asian Journal of Multidisciplinary Research. 2023. Vol. 2. No. 8. Pp. 3261-3268.

Даниленко О. А. Використання ключових показників діяльності (КРІ) в оцінці процесу управління персоналом організації. Соціально-трудові відносини: теорія і практика. 2017. № 2. С. 207–214.

Dvulit Z. P., Zarebnyy A. S., Tylipska R. B. Human Resources Management Based on Key Perfomence Indicators (KPI). Вісник НУ «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління. 2019. Вип. 3. С. 90-98.

Самойленко А. А., Особливості застосування КРІ в системі мотивації персоналу на підприємстві. Ефективна економіка. 2014. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3030.

Кукліна Т. С. Розробка системи комплексної оцінки персоналу готельного підприємства. Ефективна економіка. 2015. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4292.

Погуда Н. В. Методи оцінки персоналу на підприємствах туристичного та готельного бізнесу. Інфраструктура ринку. 2021. № 58. С. 77-82.

Черняєв О. С., Ігнатенко Н. В., Бурдонос Л. І. Формування і застосування системи ключових показників ефективності діяльності на підприємствах готельного бізнесу. Наукові перспективи. 2023. № 1 (31). С. 394-404.

Попова С. Ю., Слащева А. В., Сімакова О. О., Пусікова О. А., Пшиннік В. О. Інноваційні підходи до моделювання бізнес-процесів підприємств готельно-ресторанного господарства. Вісник Хмельницького національного університету. Серія «Економічні науки». 2020. № 5. С. 151-155.

Луцяк В. В., Польова О. Л., Ставська Ю. В., Мостенська Т. Г. Управління бізнес-процесами в ГРС: навч. посібник. Вінниця: ВНАУ, 2019. 331 с.

Телець Ю. Система КРІ: розробка та застосування показників бізнес-процесу. URL: http://surl.li/deyowl.

Зіміна Г. Що таке КРІ та як впровадити КРІ на підприємстві. Частина 2. URL: https://www.education.ua/blog/47907/.

Optimize hotel management with relevant objectives and active KPI monitoring. URL: http://surl.li/imlyad.

The Importance of KPIs in the Hospitality Industry. URL: http://surl.li/xxdoai.

Elphick D. Hotel metrics: How to measure performance in the hotel industry. URL: https://www.siteminder.com/r/hotel-metrics/.

Савицька Н. Л., Чміль Г. Л., Джгуташвілі Н. М. Клієнт-орієнтоване управління в готельно-ресторанному бізнесі: монографія. Харків: Видавець Іванченко І. С. 2021. 209 с.

EasyMS – Хмарна система управління готелем та хостелом. URL: https://easyms.ua/ua.

Hotel Matrix. Аналітика готельного ринку. URL: https://www.hotelmatrix.report/.

Analiz rynku HoReCa v Ukraini [Analysis of the HoReCa market in Ukraine]. URL: http://surl.li/oykzzu. (in Ukrainian).

U 2023 rotsi turystychnyi biznes splatyv na 32% bilshe podatkiv [In 2023, the tourism business paid 32% more taxes]. URL: http://surl.li/hbhkvl. (in Ukrainian).

Lavrenenko, V. V. (2010). Kontseptsiia kliuchovykh pokaznykiv efektyvnosti (KPE) v upravlinni pidpryiemstvamy [[The concept of key performance indicators (KPIs) in enterprise management]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy. 26–27. 151–156. (in Ukrainian).

Semenenko, Yu. (2023). Rol KRI ta OKR v efektyvnosti diialnosti kompanii [The role of KPIs and OKRs in the company's performance]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universystetu. 6. 227-235. (in Ukrainian).

Tsalko, T. V. & Nevmerzhytska, S. M. (2019). Systema kliuchovykh pokaznykiv efektyvnosti yak zaporuka efektyvnoho upravlinnia biznes-protsesamy v kompanii. [A system of key performance indicators as a guarantee of effective management of business processes in the company]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi. 6 (74). 160-167. (in Ukrainian).

Wannes, A. & Ghannouchi, S. (2019). KPI-Based Approach for Business Process Improvement. Procedia Computer Science. 164. 265-270.

Del Rıo-Ortega, A., Resinas, M. & Ruiz-Cortes, A. (2009). Towards modelling and tracing key performance indicators in business processes. Actas de los Talleres de las Jornadas de Ingeniería del Software y Bases de Datos. 3 (3). 57-67.

Purwoko, H., Rubadi, K., Saksana, J. & Soehaditama, J. (2023). Key Perfomance Indicator: Concept, Implementation to Perfomance Management. East Asian Journal of Multidisciplinary Research. 2. 8. 3261-3268.

Danylenko, O. A. (2017). Vykorystannia kliuchovykh pokaznykiv diialnosti (KRI) v otsintsi protsesu upravlinnia personalom orhanizatsii [The usege of key performance indicators (KPIs) in the evaluation of the organization's personnel management process]. Sotsialno-trudovi vidnosyny: teoriia i praktyka. 2. 207–214. (in Ukrainian).

Dvulit, Z. P., Zarebnyy, A. S. & Tylipska, R. B. (2019). Human Resources Management Based on Key Perfomence Indicators (KPI). Visnyk NU «Lvivska politekhnika». Seriia: Problemy ekonomiky ta upravlinnia. 3. 90-98.

Samoilenko, A. A. (2014). Osoblyvosti zastosuvannia KRI v systemi motyvatsii personalu na pidpryiemstvi [Peculiarities of applying KPIs in the personnel motivation system at the enterprise]. Efektyvna ekonomika. 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3030. (in Ukrainian).

Kuklina, T. S. (2015). Rozrobka systemy kompleksnoi otsinky personalu hotelnoho pidpryiemstva [Development of a system for comprehensive assessment of hotel staff]. Efektyvna ekonomika. 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4292. (in Ukrainian).

Pohuda, N. V. (2021). Metody otsinky personalu na pidpryiemstvakh turystychnoho ta hotelnoho biznesu [Methods of personnel evaluation in the tourism and hotel business]. Infrastruktura rynku. 58. 77-82. (in Ukrainian).

Cherniaiev, O. S., Ihnatenko, N. V. & Burdonos, L. I. (2023). Formuvannia i zastosuvannia systemy kliuchovykh pokaznykiv efektyvnosti diialnosti na pidpryiemstvakh hotelnoho biznesu [Formation and application of a system of key performance indicators in the hotel business]. Naukovi perspektyvy. 2023. 1 (31). 394-404. (in Ukrainian).

Popova, S. Yu., Slashcheva, A. V., Simakova, O. O., Pusikova O. A. & Pshynnik, V. O. Innovatsiini pidkhody do modeliuvannia biznes-protsesiv pidpryiemstv hotelno-restorannoho hospodarstva [Innovative approaches to modeling business processes of hotel and restaurant enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky». 5. С. 151-155. (in Ukrainian).

Lutsiak, V. V., Polova, O. L., Stavska, Yu. V. & Mostenska T. H. (2019). Upravlinnia biznes-protsesamy v HRS [Business process management in HRB. Vinnytsia: VNAU. (in Ukrainian).

Telets, Yu. Systema KRI: rozrobka ta zastosuvannia pokaznykiv biznes-protsesu [KPI system: development and application of business process indicators]. URL: http://surl.li/deyowl. (in Ukrainian).

Zimina, H. Shcho take KRI ta yak vprovadyty KRI na pidpryiemstvi. Chastyna 2 [What is KPI and how to implement KPI at the enterprise. Part 2]. URL: https://www.education.ua/blog/47907/. (in Ukrainian).

Optimize hotel management with relevant objectives and active KPI monitoring. URL: http://surl.li/imlyad.

The Importance of KPIs in the Hospitality Industry. URL: http://surl.li/xxdoai.

Elphick, D. Hotel metrics: How to measure performance in the hotel industry. URL: https://www.siteminder.com/r/hotel-metrics/.

EasyMS – Khmarna systema upravlinnia hotelem ta khostelom [EasyMS – Cloud-based hotel and hostel management system]. URL: https://easyms.ua/ua. (in Ukrainian).

Hotel Matrix. Analityka hotelnoho rynku [Analytics of the hotel market]. URL: https://www.hotelmatrix.report/. (in Ukrainian).

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Шалева, О. (2024). СИСТЕМА КРІ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ ГОТЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-147
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ