ТРАНСНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ СФЕРИ ТУРИЗМУ

Ключові слова: транснаціоналізація, сфера туризму, транснаціональна корпорація, форми діяльності, рейтинг Fortune Global

Анотація

У статті здійснено окреслено перспективні напрями розвитку сфери туризму через організаційно-правові форми. Розкрито зміст та структуру стратегії транснаціоналізація. Визначено підходи вітчизняних та міжнародних дослідників до змісту дефініції «транснаціональна корпорація». Окреслено передумови виникнення теоретичних концепцій діяльності транснаціональних корпорацій та критерії їх розподілу. Відзначено особливості створення транснаціональних корпорацій у різних галузях економіки країни. Відзначено особливості структури транснаціональних корпорацій у сфері туризму. Здійснено аналіз динаміки кількості ТНК та їхніх закордонних підрозділів у світі та визначено найприбутковіші ТНК світу за рейтингом Fortune Global 500. Охарактеризовано альтернативні форми діяльності транснаціональні компанії у сфері туризму. Розкрито зміст етапів виходу на світовий ринок транснаціональних корпорацій сфери туризму.

Посилання

Скарга О. О. Транснаціоналізація ринку туристичних послуг на етапі глобалізації: концептуально-організаційний аспект. Проблеми економіки. 2020. № 2 (44). С. 63–70.

Конференція ООН з торгівлі та розвитку. URL: https://unctad.org/

Рогач О. І. Багатонаціональні підприємства: питання термінології. Стратегія розвитку України. 2019. № 1. С. 7–13.

Шабаліна Л. Аналіз впливу транснаціональних корпорацій на економіку України. Схід. 2015. № 3 (117). С. 59–63.

Cімахова А. О., Грицик Т. О. Сучасна транснаціоналізація економіки України. Економіка, управління та адміністрування. 2021. № 4(98). С. 64–68.

Мацука В. М. Транснаціоналізація туризму в умовах сучасності. Вісник Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Серія «Економіка». 2017. Т. 22. Вип. 4 (57). С. 21–25.

Sardak S. Concept of comprehensive enterprises business model in global economic environment. Academy of Entepreneurship Journal. 2020. № 2 (26). P. 1–6.

Grazia I.-G. Transnational Corporations and International Production. Ietto-Gillies Grazia. UK, Cheltenham; USA, Northampton, 2019. 356 р.

UNCTAD. World Investment Report 2021. Investment and New Industrial Policies. Geneva and New York: United Nations. 2022.

Fortune_Global_500_2022. URL: https://fortune.com/ranking/global500/2022/

Skarha O. O. (2020). Transnatsionalizatsiia rynku turystychnykh posluh na etapi hlobalizatsii: kontseptualno-orhanizatsiinyi aspekt [Transnationalization of the tourist services market at the stage of globalization: conceptual and organizational aspect]. Problemy ekonomiky, № 2 (44). S. 63–70.

Konferentsiia OON z torhivli ta rozvytku [United Nations Conference on Trade and Development]. URL: https://unctad.org/

Rohach O. I. (2019). Bahatonatsionalni pidpryiemstva: pytannia terminolohii [Multinational enterprises: issues of terminology]. Stratehiia rozvytku Ukrainy, № 1. S. 7–13.

Shabalina L. (2015). Analiz vplyvu transnatsionalnykh korporatsii na ekonomiku Ukrainy [Analysis of the influence of transnational corporations on the economy of Ukraine]. Skhid. № 3 (117). S. 59–63.

Cimakhova A. O., & Hrytsyk, T. O. (2021). Suchasna transnatsionalizatsiia ekonomiky Ukrainy [Modern transnationalization of the economy of Ukraine]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, (4(98), 64–68.

Matsuka V. M. (2017). Transnatsionalizatsiia turyzmu v umovakh suchasnosti [Transnationalization of tourism in modern conditions]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu imeni I. I. Mechnykova. Seriia «Ekonomika». T. 22. Vyp. 4 (57). S. 21–25.

Sardak, S., Stakanov, R. and Shvorak, L. (2020). Concept of comprehensive enterprises business model in global economic environment. Academy of Entepreneurship Journal, No. 2 (26), рр. 1–6.

Grazia, I.-G. (2019), Transnational Corporations and International Production, UK, Cheltenham, USA, Northampton, 356 р.

UNCTAD. World Investment Report 2021. Investment and New Industrial Policies. Geneva and New York: United Nations. 2022.

Fortune_Global_500_2022. URL: https://fortune.com/ranking/global500/2022

Переглядів статті: 12
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Стручок, Н., Маргіта, М., & Гонак, І. (2024). ТРАНСНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ СФЕРИ ТУРИЗМУ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-103
Розділ
ЕКОНОМІКА