ДОСЛІДЖЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ “AI-МАРКЕТИНГ”: НОВА ЕРА ВЗАЄМОДІЇ З КЛІЄНТАМИ

Ключові слова: AI-маркетинг, штучний інтелект, маркетингові процеси, аналіз даних, персоналізація, автоматизація, ринкові тренди, етичні питання, міждисциплінарний підхід, цифрова трансформація

Анотація

Стаття присвячена аналізу економічної категорії "AI-маркетинг", який відображає зростаюче впровадження штучного інтелекту в маркетингові процеси. Роль AI дозволяє компаніям більш ефективно аналізувати дані, створювати персоналізовані пропозиції, автоматизувати рутинні завдання та прогнозувати ринкові тренди. Це особливо важливо в умовах сучасної конкуренції, де швидкість і точність рішень є критичними. AI-маркетинг відкриває нові можливості для інновацій, але також піднімає етичні питання. Компанії, що прагнуть бути конкурентоспроможними, повинні не лише розуміти вплив штучного інтелекту, а й володіти відповідними навичками його використання. Міждисциплінарний підхід, що поєднує маркетинг, інформатику, статистику й етику, допомагає бізнесу адаптуватися до цифрових викликів. Термін "AI-маркетинг" уже відображений у наукових джерелах, хоча його визначення ще формується.

Посилання

Проскурніна Н. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4. C. 129-140.

Г. Островська, О. Островський. Штучний інтелект в умовах сучасних підприємств та маркетингових кампаній: ефективні інструменти та перспективи розвитку. Marketing and Digital Technologies Volume 7, No 3, 2023. C. 66-82.

Корсунова К.Ю. Вплив штучного інтелекту на міжнародний digital маркетинг. Вісник Східноукраїнського Національного Університету імені Володимира Даля № 4 (274) 2022. C. 25-30.

McKinsey Global Institute. "Notes from the AI frontier: Modeling the impact of artificial intelligence on the world economy." McKinsey & Company, 2018. 64 c.

Yingying Shen. The Impact of Artificial Intelligence on the Job Market. Advances in Economics Management and Political Sciences 92(1). C. 71-74

Praveen K. Kopalle. Examining artificial intelligence (AI) technologies in marketing via a global lens: Current trends and future research opportunities. International Journal of Research in Marketing, Volume 39, Issue 2, June 2022, C. 522-540.

Кузьомко В.М. Репнікова І.П. Використання штучного інтелекту у цифровому маркетингу. Економіка та управління підприємствами. Випуск 13, 2017. C. 112-118.

Білицька А.В., Кармазінова В.Д. Перспективи використання штучного інтелекту в маркетингу. The 11th International scientific and practical conference "Problems of the development of science and the view of society" (March 21 - 24, 2023) Graz, Austria. International Science Group. 2023. С. 134-137.

Jarek, K., Mazurek, G. Marketing and artificial intelligence. Сentral European business review. Volume 8 | Issue 2 | 2019. С. 46-55.

Старостіна А.О., Кравченко В.А., Нагачевська Т.В. 7 сходинок підготовки успішної дисертації: монографія. Київ: 2-ге вид. НВП “Інтерсервіс”, 2019. 304 с.

Proskurnina N. (2020) Shtuchnij іntelekt u marketingovіj dіyal'nostі [Artificial intelligence in marketing activity]. Zovnіshnya torgіvlya: ekonomіka, fіnansi, pravo - Foreign trade: economy, finance, law, vol. 4, pp. 129-140. (in Ukrainian)

H. Ostrovsky, O. Ostrovsky. (2023) Shtuchnij іntelekt v umovah suchasnih pіdpriєmstv ta marketingovih kampanіj: efektivnі іnstrumenti ta perspektivi rozvitku [Artificial intelligence in the conditions of modern enterprises and marketing campaigns: effective tools and prospects for development]. Marketing and Digital Technologies, vol. 7(3), pp. 66-82. (in Ukrainian)

Korsunova K. (2022) Vpliv shtuchnogo іntelektu na mіzhnarodnij digital marketing [The impact of artificial intelligence on international digital marketing]. Vіsnik Skhіdnoukraїns'kogo Nacіonal'nogo Unіversitetu іmenі Volodimira Dalya - Bulletin of the Eastern Ukrainian National University named after Volodymyr Dahl, vol. 4(274), pp. 25-30. (in Ukrainian)

McKinsey Global Institute. "Notes from the AI frontier: Modeling the impact of artificial intelligence on the world economy." McKinsey & Company, 2018. 64 p.

Yingying Shen. The Impact of Artificial Intelligence on the Job Market. Advances in Economics Management and Political Sciences 92(1). P. 71-74

Praveen K. Kopalle. Examining artificial intelligence (AI) technologies in marketing via a global lens: Current trends and future research opportunities. International Journal of Research in Marketing, Volume 39, Issue 2, June 2022, P. 522-540.

Kuzyomko V.M. Repnikova I.P. (2017) Vikoristannya shtuchnogo іntelektu u cifrovomu marketingu [Using artificial intelligence in digital marketing]. Ekonomіka ta upravlіnnya pіdpriєmstvami - Economics and enterprise management, vol. 13, pp. 112-118. (in Ukrainian)

Bilytska A.V., Karmazinova V.D. (2023) Perspektivi vikoristannya shtuchnogo іntelektu v marketingu [Prospects for the use of artificial intelligence in marketing]. The 11th International scientific and practical conference "Problems of the development of science and the view of society" (March 21 - 24, 2023) Graz, Austria. International Science Group, pp. 134-137. (in Ukrainian)

Jarek, K., Mazurek, G. Marketing and artificial intelligence. Central European business review. Volume 8 | Issue 2 | 2019. P. 46-55.

Starostіna A.O., Kravchenko V.A., Nagachevs'ka T.V. (2019) 7 skhodinok pіdgotovki uspіshnoї disertacії: monografіya [7 steps of preparing a successful dissertation: monograph]. Kyiv: 2nd edition. NVP "Interservice", 304 p. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 26
Завантажень PDF: 15
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Рубан, С. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ “AI-МАРКЕТИНГ”: НОВА ЕРА ВЗАЄМОДІЇ З КЛІЄНТАМИ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-72
Розділ
МАРКЕТИНГ