РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНИХ ОБ’ЄКТІВ У КРИЗОВІ ПЕРІОДИ: СОЦІАЛЬНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ЧИННИКИ

Ключові слова: туристичні об’єкти, медійний простір, реклама, соціально-економічний розвиток, Гайворонська вузькоколійна залізниця

Анотація

Навіть у стабільні для суспільства періоди іноді важко прогнозувати успіх або неуспіх у розвитку певного рекреаційного напрямку або об’єкту, а в часи криз тим паче. Важливими чинниками їх розвитку, серед інших, можна вважати соціально-культурну значущість та інформацію в медійному полі. Метою цього дослідження є аналіз шляхів розвитку та популяризації певного туристичного об’єкту у кризовий період, джерел інформації та реклами, що супроводжують цей процес. Прикладом для розгляду взято Гайворонську вузькоколійку, яка є «туристичним магнітом» для двох областей, але шлях її до туристичної популярності не є простим. У період 2010-х Укрзалізниця мала намір розібрати її як економічно неефективну, але під тиском місцевого населення та громадськості залишила. Туристична функція для Гайворонської залізниці є похідною. Основна, все ж таки, логістична, тому у статті розглянуто розвиток і основної, і додаткової. Серед чинників, які сприяли розвитку і збереженню транспортно-туристичного об’єкту, можна виділити декілька основних, зокрема: соціальні фактори; фактори кризових періодів; інформаційні фактори.

Посилання

Рочняк Ю.А. Особливості архітектури пасажирських споруд вузькоколійних залізниць України. Комунальне господарство міст, 2017, вип. 135. С.29-39.

Семенюк О.А., Семенюк Л.Л. Туристичні дестинації: стратегії розвитку та реклами. Журнал стратегічних економічних досліджень, № 6(17), 2023. С.198-206.

Ситник О.І., Дериземля Н.О. Рекреаційний потенціал природних та історико-культурних ресурсів Гайворонсько-Бершадського рекреаційного району. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету. Вінниця, 2011, вип. 23. С. 37-43.

Ситник О., Хлевнюк О., Недзвецька Т. Гайворонська вузькоколійка як чинник туристичної привабливості Гайворонського району Кіровоградської області. URL: http://surl.li/dniqvs

Стецюк О.В., Періг Т.В. Туризм вузькоколійками в Україні: пропозиція, особливості, розвиток за умов воєнного стану. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць. 2023. № 2 (83). С. 118-130.

Талеб Н.Н. Чорний Лебідь. Про (не)ймовірне у реальному житті. 4-те вид. Київ: Наш Формат, 2021. 392 с.

Шевчук С., Вовк С., Цуркан І. Організація функціонування спеціалізованих туристичних дестинацій в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. №44.

Rochniak Yu.A. (2017). Osoblyvosti arkhitektury pasazhyrskykh sporud vuzkokoliinykh zaliznyts Ukrainy [Architectural features of passenger facilities of narrow-gauge railways of ukraine]. Komunalne hospodarstvo mist, vol, pp. 135.29-39 (in Ukrainian).

Semeniuk O.A., Semeniuk L.L. (2023). Turystychni destynatsii: stratehii rozvytku ta reklamy [Development of the tourism industry in the Kirovohrad Region: stereotypes and reality]. Zhurnal stratehichnykh ekonomichnykh doslidzhen, no 6 (17), pp. 198-206 (in Ukrainian).

Sytnyk O.I. Deryzemlia N.O. (2011). Rekreatsiinyi potentsial pryrodnykh ta istoryko-kulturnykh resursiv Haivoronsko-Bershadskoho rekreatsiinoho raionu [Recreational potential of natural and historical and cultural resources of the Hayvoron-Bershad recreation district]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Vinnytsia, vol. 23, pp. 37-43 (in Ukrainian).

Sytnyk O., Khlevniuk O., Nedzvetska T. (2017). Haivoronska vuzkokoliika yak chynnyk turystychnoi pryvablyvosti Haivoronskoho raionu Kirovohradskoi oblasti [Hayvoron narrow-gauge as a factor of tourist attractiveness of Hayvoron district of Kirovohrad region]. URL: http://surl.li/dniqvs (in Ukrainian).

Stetsiuk O.V., Perih T.V. (2023). Turyzm vuzkokoliikamy v Ukraini: propozytsiia, osoblyvosti, rozvytok za umov voiennoho stanu [Narrow gauge tourism in Ukraine: proposal, features, development under the conditions of marital state]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti: Zb. nauk. Prats, no 2 (83), pp. 118-130 (in Ukrainian).

Taleb N.N. (2021). Chornyi Lebid. Pro (ne)imovirne u realnomu zhytti [The black swan. The impact of the highly improbable]. 4-te vyd. Kyiv: Nash Format. 392 p. (in Ukrainian).

Shevchuk S., Vovk S., Tsurkan I. (2022). Orhanizatsiia funktsionuvannia spetsializovanykh turystychnykh destynatsii v umovakh voiennoho stanu [Organization of the functioning of specialized tourist destinations under the conditions of warital state]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 44 (in Ukrainian).

Переглядів статті: 29
Завантажень PDF: 28
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Семенюк, О., & Семенюк, Л. (2024). РОЗВИТОК ТУРИСТИЧНИХ ОБ’ЄКТІВ У КРИЗОВІ ПЕРІОДИ: СОЦІАЛЬНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ЧИННИКИ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-73