СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

  • Любов Смоляр Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-5626-4043
  • Юлія Голінько Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0009-0001-5851-929X
Ключові слова: інновації, бізнес-модель, глобальна нестабільність, економічна невизначеність, стратегія вдосконалення, адаптація

Анотація

В умовах сучасної глобальної нестабільності та економічної невизначеності питання вдосконалення бізнес-моделей набуває особливої актуальності. Сучасні підприємства стикаються з безпрецедентними викликами, включаючи політичні конфлікти, пандемії, зміни клімату та технологічні революції, що постійно змінюють ринкові умови. Відтак, ефективність бізнес-стратегій значною мірою залежить від здатності підприємств адаптуватися до цих змін. Традиційні бізнес-моделі, що колись забезпечували стабільний розвиток, більше не гарантують успіху в умовах швидких змін та невизначеності. Ця стаття присвячена аналізу стратегій інноваційного вдосконалення бізнес-моделей, що дозволяють підприємствам не тільки вижити, але й розвиватися в умовах нестабільності. Інноваційні підходи, включаючи цифрову трансформацію, диверсифікацію та гнучкість операційних процесів, стають ключовими інструментами для збереження конкурентоспроможності та забезпечення стійкого розвитку. Крім того, важливим аспектом є партнерство та колаборація, що дозволяють використовувати спільні ресурси та знання для подолання кризових ситуацій.

Посилання

Dr. Gerald C. Kane, Doug Palmer, Anh Nguyen Phillips, David Kiron, Natasha Buckley (2019) Accelerating digital innovation inside and out. Deloitte Insights. Available at: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/focus/digital-maturity/digital-innovation-ecosystems-organizational-agility.html (Access date: 06/28/2024)

Ramón Baeza, David Allred, Michael Brigl, Sandra Deutschländer, Charles Gildehaus, Deborah Lovich, Matthias Schmidt, Chris Stutzman, and Lauren Taylor (2021) The CEO Innovation Agenda. Boston Consulting Group Available at: https://www.bcg.com/publications/2021/understanding-ceo-innovation (Access date: 06/29/2024)

Eric Gregoire (2023) Nearly 80% of Companies Worldwide Rank Innovation as a Top-Three Priority for 2023. Boston Consulting Group Available at: https://www.bcg.com/press/23may2023-companies-rank-innovation-as-top-three-priority-2023 (Date of application: 30.06.2024)

Nick Jain (2023) What is Business Model Innovation? Defi nition, Framework, Examples and Best Practices. IdeaScale. Available at: https://ideascale.com/blog/what-is-business-model-innovation/#toc_What_is_Business_Model_Innovation (Access date: 06/30/2024)

International Monetary Fund. Infl ation, consumer prices (annual %). Worldbank. Available at: https://data.worldbank.org/indicator/FP.CPI.TOTL.ZG?end=2022&start=2000 (Date of access: 30.06.2024)

International Monetary Fund. Infl ation, consumer prices (annual %) Ukraine. Available at: https://data.worldbank.org/indicator/FP.CPI.TOTL.ZG?end=2022&locations=UA&start=2000 (Date of access: 30.06.2024)

BRITCHENKO, Igor. Innovative approaches to business management in conditions of economic instability. Britchenko, I. (2023). Innovative approaches to business management in conditions of economic instability. Prace Komisji Geografi i Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geografi cznego [Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society], 2023, 37.4: 41-49. URL: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://prace-kgp.uken.krakow.pl/article/download/10584/9581/37330&ved=2ahUKEwiBldyC6P2GAxVLSvEDHSP_AXEQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw0zDXWq2AAttvX9AG_yd7EE (Date of application: 30.06.2024)

Johnson, M.W., Christensen, C.M., & Kagermann, H. (2008). Reinventing your business model. Harvard Business Review, 86(12), 50-59. URL: https://alea.ee/wp-content/uploads/2023/04/HBRs-10-Must-Reads-on-Strategy-2011-Harvard-Business-Review-Press_-Harvard-Business-School-Press-1.pdf#page=57 (Date of access: 28.06.2024)

Osterwalder, A., Pinye, I. (2010). "Business Model Generation". Wiley. (Date of access: 29.06.2024)

Rees, E. (2011). "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses". Crown Business. (Date of access: 29.06.2024)

Kim, C., Mauborn, R. (2015). "Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant". Harvard Business Review Press. (Date of access: 06/29/2024)

Переглядів статті: 12
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Смоляр, Л., & Голінько, Ю. (2024). СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-56
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ