РОЛЬ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ МЕТОДІВ МЕНЕДЖМЕНТУ У ФОРМУВАННІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • Катерина Антонюк Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0003-4566-7792
Ключові слова: соціально-психологічні методи, менеджмент, корпоративна культура, туристичний бізнес, мотивація

Анотація

Стаття присвячена дослідженням ролі соціально-психологічних методів менеджменту у формуванні корпоративної культури туристичного підприємства. Визначено, що дані методи допомагають створити сприятливу атмосферу, підвищити мотивацію співробітників, поліпшити взаємовідносини в колективі та, як наслідок, підвищити якість послуг і задоволеність клієнтів. Виокремлено важливість впровадження соціально-психологічних методів менеджменту на туристичному підприємстві, що пояснюється індивідуальністю кожного співробітника, взаємодією в колективі, створенню позитивного іміджу компанії. Завдяки впровадженні цих заходів та застосуванні соціально-психологічних методів менеджменту, корпоративна культура туристичних підприємств формується значно ефективніше, утворює стійкі налагоджені комунікаційні процеси та сприятливий психологічний клімат в колективі, підвищує мотивацію, згуртовує працівників.

Посилання

Алексєєнко-Лемовська Л. Психологічні аспекти управління в галузі туризму: роль ефективного ділового спілкування. International Science Journal of Education & Linguistics. 2024. vol. 3, no. 1. рр. 26–34.

Антонюк К.Г. Особливості формування антикризового менеджменту туристичних підприємств України. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2024. Випуск 1 (42). С. 54–60.

Бановська К.О. Роль командоутворення в туристичній діяльності. Туристичний та готельно-ресторанний бізнес: світовий досвід та перспективи розвитку для України: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. (м. Одеса, 10 квітня 2019 р.). Одеса: ОНЕУ, 2019. С. 605–607.

Данько Н. І., Хмельова О. А. Застосування моделей корпоративних культур на туристичних підприємствах. Економіка та управління підприємствами. Проблеми економіки. 2017. № 1. С. 189–194.

Зеркаль А. В. Корпоративна культура та комерційна свідомість персоналу – інноваційні напрями розвитку підприємств: монографія. Tallinn: Teadmus OÜ, 2022. 346 с.

Калініченко С. М., Грібіник А. В., Аврята А. В. Формування корпоративної культури як фактора підвищення конкурентоспроможності туристичного підприємства. Innovation and Sustainability. 2023. № 1. С.158–163

Нездоймінов С.Г., Гонцова В.В. Формування корпоративної культури туристичного підприємства. Інфраструктура ринку. 2018. Випуск 24. С. 216–221.

Писаревський І.М., Соловйов В.А. Сутність соціально-психологічних методів управління та їхня роль у туристичній індустрії. Світові досягнення і сучасні тенденції розвитку туризму та готельно-ресторанного господарства: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Запоріжжя, 25 листопада 2022 р.). Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 315–317.

Плецан Х. В. Корпоративна культура фахівців сфери туризму: стан, проблеми та перспективи розвитку. Ефективна економіка. 2018. №5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2018/76.pdf (дата звернення: 12.08.2024)

Сазонова Т.О., Федірець О.В., Пучка О.Ю. Соціально-психологічні методи управління персоналом у системі менеджменту сучасної організації. Приазовський економічний вісник. 2020. Випуск 5(22). С. 113–117.

Aleksieienko-Lemovska L. (2024). Psykholohichni aspekty upravlinnia v haluzi turyzmu: rol efektyvnoho dilovoho spilkuvannia [Psychological aspects of management in the industry of tourism: the role of effective businesscommunication]. International Science Journal of Education & Linguistics. vol. 3, no. 1. рр. 26–34.

Antoniuk K.H. (2024). Osoblyvosti formuvannia antykryzovoho menedzhmentu turystychnykh pidpryiemstv Ukrainy [Features of the formation of anti-crisis management of tourist enterprises of Ukraine]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol. 1 (42). Pp. 54–60.

Banovska K.O. (April 10, 2019). Rol komandoutvorennia v turystychnii diialnosti [The role of team building in tourism]. Turystychnyi ta hotelno-restorannyi biznes: svitovyi dosvid ta perspektyvy rozvytku dlia Ukrainy: materialy Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf. Odesa: ONEU. pp. 605–607.

Danko N. I., Khmelova O. A. (2017). Zastosuvannia modelei korporatyvnykh kultur na turystychnykh pidpryiemstvakh [Application of Models of Corporate Cultures at Tourism Enterprises]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. Problemy ekonomiky. № 1. pp. 189–194.

Zerkal A. V. (2022). Korporatyvna kultura ta komertsiina svidomist personalu – innovatsiini napriamy rozvytku pidpryiemstv [Corporate culture and commercial consciousness of personnel – innovative directions of enterprise development]. monohrafiya [a monograph]. Tallinn: Teadmus OÜ. 346 p.

Kalinichenko S. M., Hribinyk A. V., Avriata A. V. (2023). Formuvannia korporatyvnoi kultury yak faktora pidvyshchennia konkurentospromozhnosti turystychnoho pidpryiemstva [Formation of corporate culture as a factor increasing the competitiveness of a tourist enterprise]. Innovation and Sustainability. № 1. pp.158–163.

Nezdoiminov S.H., Hontsova V.V. (2018). Formuvannia korporatyvnoi kultury turystychnoho pidpryiemstva [Formation of the corporate culture of tourist enterprise]. Infrastruktura rynku, vol. 24. pp. 216–221.

Pysarevskyi I.M., Soloviov V.A. (November 25, 2022). Sutnist sotsialno-psykholohichnykh metodiv upravlinnia ta yikhnia rol u turystychnii industrii [The essence of socio-psychological management methods and their role in the tourism industry]. Svitovi dosiahnennia i suchasni tendentsii rozvytku turyzmu ta hotelno-restorannoho hospodarstva: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Zaporizhzhia: NU «Zaporizka politekhnika». pp. 315–317.

Pletsan Kh. V. (2018). Korporatyvna kultura fakhivtsiv sfery turyzmu: stan, problemy ta perspektyvy rozvytku [Corporate culture of the efficiency of the industry of accommodation: state, problems and prospects of development]. Efektyvna ekonomika, vol.5. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2018/76.pdf (accessed August 12, 2024).

Sazonova T.O., Fedirets O.V., Puchka O.Iu. (2020). Sotsialno-psykholohichni metody upravlinnia personalom u systemi menedzhmentu suchasnoi orhanizatsii [Socio-psychological methods of personnel management in the management system of the modern organization]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 5(22). pp. 113–117.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Антонюк, К. (2024). РОЛЬ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ МЕТОДІВ МЕНЕДЖМЕНТУ У ФОРМУВАННІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (65). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4425