ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ РОБОТОЮ: ІММІГРАНТИ З КОЛИШНЬОГО СРСР В ІРЛАНДІЇ
Анотація
Це дослідження було розроблено з метою розширення та збагачення теми задоволеності роботою. Значною причиною цього дослідження було можливість провести його на популяції іммігрантів з колишнього Радянського Союзу, що не було зроблено раніше в Ірландії. Ця стаття представляє дослідження, яке зосереджене на рівні задоволеності роботою серед іммігрантів із колишнього СРСР, які зараз працюють в Ірландії, зокрема в Дубліні. Дослідження, що стало частиною магістерської дисертації, використовує багатофакторний підхід для вивчення задоволеності роботою через призму робочих, індивідуальних та організаційних змінних. Дослідження також враховує вплив культурного контексту, використовуючи культурні виміри Г. Хофстеде та Г. Бонда, щоб оцінити, як культурні відмінності можуть впливати на рівень задоволеності роботою. Учасників дослідження розділили на дві групи: BALTA (іммігранти з Балтійських країн) та SovCamp (іммігранти з інших 12 колишніх республік СРСР). Результати показали, що обидві групи повідомили про високий рівень задоволеності роботою, хоча група BALTA в цілому була більш задоволена, ніж група SovCamp. У висновках пропонується, щоб майбутні дослідження враховували багатокультурну перспективу при вивченні задоволеності роботою серед іммігрантів у різних країнах. Такий підхід може дати глибше розуміння того, як покращити задоволеність роботою, яка, як зазначається в статті, має значні переваги, такі як підвищена лояльність, продуктивність та загальне щастя. Автор підкреслює важливість задоволеності роботою, пов’язуючи її з позитивними результатами як для працівників, так і для організацій, включаючи кращу продуктивність і щасливіше робоче середовище. Організаційна відданість разом із співпрацею з колегами та стосунками з керівником, а також характеристики роботи, такі як використання навичок, ясність завдань і задоволеність зарплатою були визначені як найбільш впливові фактори, що мають значний вплив на задоволеність роботою.
Посилання
Babin B. J., Boles J. S. (1996) The Effects of Perceived Co-Worker Involvement and Supervisor Support on Service Provider Role Stress, Performance and Job Satisfaction. Journal of Retailing, vol. 72, no. 1, pp. 57-75.
Bateman T. S., Strasser S. A. (1984) Longitudinal Analysis of the Antecedents of Organisational Commitment. Academy of Management Journal, vol. 27, pp. 95-112.
Borjas G. (1979) Job Satisfaction, Wages and Unions. Journal of Human Resources, vol. 14, no. 1, pp. 21-40.
Burrel G., Morgan G. (1979) Sociological Paradigms and Organisational Analysis. Heinemann, London, 427 p.
Brower T. Job Satisfaction Is Rising: What's Behind The Surprising Trend. Forbes: website. Available at: https://www.forbes.com/sites/tracybrower/2023/06/04/job-satisfaction-is-rising-whats-behind-the-surprising-tend/.
Chacko T.I. (1983) Job and Life Satisfaction: A Causal Analysis of Their Relationship. Academy of Management Journal, vol. 26, no. 1, pp. 163-169.
Churchill G.A., Ford N.M., Walker O.C. (1974) Measuring the Job Satisfaction of Industrial Salesmen. Academy of Marketing Research, vol. 11, pp. 254-560.
Clark A. E., Oswald A. J. (1995) Satisfaction and Comparison Income. Centre for Economic Performance, London School of Economics.
Cranny C. J., Smith K. P., Stone E. F. (1992) The Construct of Job Satisfaction. In: Cranny C. J., Smith P. C., Stone E. F. (Eds.) Job Satisfaction. Lexington Books, New York, NY.
De Burca S. (1995) A Network Approach to Business-to-Business Exchange Relationships: Key Meta-Theoretical Assumptions. Irish Marketing Review, vol. 8, pp. 117-125.
Herzberg F., Mausner B., Snyderman B.B. (2003) The Motivation to Work. Transaction Publishers, New Brunswick (U.S.A.) and London (U.K.).
Hofstede G. (1980) Cultural Consequences: International Differences in Work-Related Values, Beverly Hills, CA: Sage.
Hofstede G., Bond H. (1984) The Confucius Connection: From Cultural Roots to Economic Growth. Organisational Dynamics, vol. 12, no. 5, pp. 75-115.
Hunt J.W., Saul P.N. (1975) The Relationship of Age, Tenure and Job Satisfaction in Males and Females. Academy of Management Journal, vol. 18, pp. 690-702.
Ivanchevich J.M., Donnelly J.M. (1968) Job Satisfaction Research: A Manageable Guide for Practitioners. Personnel Journal, vol. 47, pp. 172-177.
Malhotra N., Birks D. (2000) Marketing Research: An Applied Approach. 3rd Edition. Prentice Hall, New Jersey, 835 p.
Maslow H. (1954) Motivation and Personality. New York: Harper and Row, 369 p.
Meyer J.P., Allen N.J. (1991) A Three-Component Conceptualisation of Organisational Commitment. Human Resource Management Review, vol. 1, pp. 61-98.
Mowday R., Porter L., Steers R. (1982) Organizational Linkages: The Psychology of Commitment, Absenteeism and Turnover. New York: Academic Press.
Organ D. W. (1977) A Reappraisal on Reinterpretation of the Satisfaction-Causes-Performance Hypothesis. Academy of Management Review, pp. 46-53.
Rendavey P.G., Ling C.C., Dickie L. (2001) Influences on Aviation Employees’ Performance in South East Asia: A Multivariate Analysis of Job Satisfaction Variables. Curtin University of Technology, Australia.
Rust R., Stewart G. L., Miller H., Pielack D. (1996) The Satisfaction and Retention of Frontline Employees. International Journal of Service Industry Management, vol. 7, no. 5, pp. 35-67.
Ting Y. (1997) Determinants of Job Satisfaction of Federal Government Employees. Public Personnel Management, vol. 26, no. 3, pp. 313-324.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.