ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ НЕЙРОМАРКЕТИНГУ В КОМУНІКАЦІЯХ ІЗ КЛІЄНТАМИ В ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ

Ключові слова: нейромаркетинг, туристичний бізнес, комунікації з клієнтами, поведінка споживча, нейрофізіологія, психологія, туристична галузь, соціально-психологічні інструменти, комунікація, споживча поведінка, маркетинг

Анотація

Статтю присвячено дослідженню застосування інструментів нейромаркетингу в комунікаціях із клієнтами в туристичному бізнесі. Актуальність теми зумовлена необхідністю пошуку ефективних методів взаємодії з клієнтами та стимулювання попиту на туристичні послуги в складних соціально-економічних умовах. У роботі використано комплекс методів, включаючи аналіз наукової літератури, оцінювання впливу психологічних і нейрофізіологічних чинників на різну поведінку клієнтів, а також узагальнення з формуванням рекомендацій щодо впровадження нейромаркетингових підходів для підвищення рівня задоволеності клієнтів і збільшення продажів туристичних послуг. Розроблені рекомендації можуть бути використані для підвищення ефективності маркетингових кампаній та реалізації послуг у туризмі.

Посилання

Паньків М., Липовий Д. Нейромаркетинг як засіб стимулювання попиту в готельному бізнесі. Grail of Science. 2024. № 37. С. 36–42. URL: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.15.03.2024.003 (дата звернення: 26.07.2024).

Данько Н.І., Курінна С.С. Сучасні тенденції маркетингу на туристичних підприємствах. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. Харків, 2018. № 7. С. 102–108. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhMv_2018_7_17 (дата звернення: 26.07.2024).

Кулиняк І., Іваницький Н. Тенденції розвитку маркетингових комунікацій туристичних підприємств в умовах цифровізації. Mechanism of an economic regulation. 2023. № 4(102). С. 29–34. URL: https://doi.org/10.32782/mer.2023.102.05 (дата звернення: 26.07.2024).

Муштай В.А., Лишенко М.О., Макаренко Н.О., Макарова В.В. Маркетинг відносин в межах концепції сталого розвитку та глобальної діджиталізації туристичної галузі. Modern Economics. 2023. № 38. С. 99–105. URL: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-15 (дата звернення: 26.07.2024).

De-Frutos-Arranz S., López M.F.B. The state of the art of emotional advertising in tourism: A neuromarketing perspective. Tourism Review International. 2022. № 26(2). P. 139–162. URL: https://doi.org/10.3727/154427221X16317419620246 (дата звернення: 28.07.2024).

Navickienė R., Meištė R. Application of the neuromarketing concept in agro tourism educational activities. Taikomieji tyrimai studijose ir praktikoje-Applied research in studies and practice. 2021. № 17(1). P. 58–65. URL: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1007701 (дата звернення: 28.07.2024).

Casado‐Aranda L.A., Sánchez‐Fernández J., Bigne E., Smidts A. The application of neuromarketing tools in communication research: A comprehensive review of trends. Psychology & Marketing. 2023. № 40(9). P. 1737–1756. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/mar.21832 (дата звернення: 28.07.2024).

Giraldi L., Sestino A., Cedrola E. Emotional analysis in designing tourism experiences through neuromarketing methods: the role of uncontrollable variables and atmosphere: a preliminarily study. International Journal of Marketing Studies. 2022. № 14. P. 114–125. URL: https://u-pad.unimc.it/handle/11393/295685 (дата звернення: 28.07.2024).

Козловський Є.В., Кузьмич О.Ю., Шковира А.О., Фещук Д.С. Тенденції розвитку індустрії туризму в умовах цифрової економіки. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 22. С. 68–72. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/22_2021/13.pdf (дата звернення: 27.07.2024).

Murakami K.H., Yamazaki A.K., Takahashi R., Kowata K., Ding J., Anuardi M.N., Waki K. Preliminary examination of scenery images for tourism promotion using a neuromarketing approach. Journal of Global Tourism Research. 2021. № 6(1). P. 45–54. URL: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jgtr/6/1/6_45/_article/-char/ja/ (дата звернення: 28.07.2024).

Окландер Т.О., Осетян О.М., Хидиров С. Комунікативні стратегії підприємств готельно-ресторанної сфери. Причорноморські економічні студії. 2019. № 37. С. 112–117. URL: http://bses.in.ua/journals/2019/37_2019/23.pdf (дата звернення: 27.07.2024).

Мазаракі А., П’ятницька Г., Григоренко О. Ідентифікація контенту національного брендингу. Scientia fructuosa. 2019. № 124(2). С. 5–33. URL: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(124)01 (дата звернення: 28.07.2024).

Данько Н.І., Довгаль Г.В. Брендинг міста Харкова як туристичної дестинації. Проблеми економіки. 2016. № 2. С. 74–79. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2016-2_0-pages-74_79.pdf (дата звернення: 29.07.2024).

Сколовська О.О., Данько Н.І., Михальчук А.С. Аналіз готельно-ресторанного підприємства для розробки маркетингової стратегії, на прикладі ресторану «Мілена». Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. Харків, 2021. № 14. С. 161–168. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-16 (дата звернення: 26.07.2024).

Данько Н.І., Риндич А.С. Розробка туристичного бренду міста Харкова. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. Харків, 2019. № 9. С. 179–189. DOI: 10.26565/2310B9513B2019B9B22 (дата звернення: 26.07.2024).

Вдовічена О.Г. Потенціал виставково-ярмаркової діяльності у подоланні регіональних диспропорцій: монографія. Чернівці: Чернів. торг.-ек. ін-т КНТЕУ. 2014. 288 с. URL: https://www.researchgate.net/publication/331787343_Potencial_vistavkovo-armarkovoi_dialnosti_u_podolanni_regionalnih_disproporcij (дата звернення: 26.07.2024).

Pankiv, M., Lypovyy, D. (2024). Neyromarketynh yak zasib stymulyuvannya popytu v hotelnomu biznesi [Neuromarketing as a means of stimulating demand in the hotel business.]. Grail of Science, no 37, pp. 36–42. Available at: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.15.03.2024.003 (accessed July 26, 2024).

Danko N.I., Kurinna S.S. (2018). Suchasni tendentsiyi marketynhu na turystychnykh pidpryyemstvakh [Modern marketing trends in tourist enterprises]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriya: Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krayinoznavstvo. Turyzm, no 7, pp. 102–108. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhMv_2018_7_17 (accessed July 26, 2024).

Kulynyak I., Ivanytskyy N. (2023). Tendentsiyi rozvytku marketynhovykh komunikatsiy turystychnykh pidpryyemstv v umovakh tsyfrovizatsiyi [Trends in the development of marketing communications of tourist enterprises in the conditions of digitalization]. Mechanism of an economic regulation, no 4(102), pp. 29–34. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.102.05 (accessed July 26, 2024).

Mushtay, V.A., Lyshenko, M.O., Makarenko, N.O., Makarova, V.V. (2023). Marketynh vidnosyn v mezhakh kontseptsiyi staloho rozvytku ta hlobalnoyi didzhytalizatsiyi turystychnoyi haluzi [Relationship marketing within the concept of sustainable development and global digitalization of the tourism industry]. Elektronne naukove fakhove vydannya z ekonomichnykh nauk «Modern Economics», no 38, pp. 99–105. Available at: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-15 (accessed July 26, 2024).

De-Frutos-Arranz, S., López, M.F.B. (2022). The state of the art of emotional advertising in tourism: A neuromarketing perspective. Tourism Review International, no 26(2), pp. 139–162. Available at: https://doi.org/10.3727/154427221X16317419620246 (accessed July 28, 2024).

Navickienė, R., Meištė, R. (2021). Application of the neuromarketing concept in agro tourism educational activities. Taikomieji tyrimai studijose ir praktikoje-Applied research in studies and practice, no 17(1), pp. 58–65. Available at: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1007701 (accessed July 28, 2024).

Casado‐Aranda, L.A., Sánchez‐Fernández, J., Bigne, E., Smidts, A. (2023) The application of neuromarketing tools in communication research: A comprehensive review of trends. Psychology & Marketing, no 40(9), pp. 1737–1756. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/mar.21832 (accessed July 28, 2024).

Giraldi, L., Sestino, A., Cedrola, E. (2022) Emotional analysis in designing tourism experiences through neuromarketing methods: the role of uncontrollable variables and atmosphere: a preliminarily study. International Journal of Marketing Studies, no 14, pp. 114–125. Available at: https://u-pad.unimc.it/handle/11393/295685 (accessed July 28, 2024).

Kozlovskyy, Ye.V., Kuzmych, O.Yu., Shkovyra, A.O., Feshchuk, D.S. (2021) Tendentsiyi rozvytku industriyi turyzmu v umovakh tsyfrovoyi ekonomiky [Trends in the development of the tourism industry in the conditions of the digital economy]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, no 22, pp. 68–72. Available at: http://www.investplan.com.ua/pdf/22_2021/13.pdf (accessed July 27, 2024).

Murakami, K.H., Yamazaki, A.K., Takahashi, R., Kowata, K., Ding, J., Anuardi, M.N., Waki, K. (2021) Preliminary examination of scenery images for tourism promotion using a neuromarketing approach. Journal of Global Tourism Research, no 6(1), pp. 45–54. Available at: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jgtr/6/1/6_45/_article/-char/ja/ (accessed July 28, 2024).

Oklander, T.O., Osetyan, O.M., Khydyrov, S. (2019) Komunikatyvni stratehiyi pidpryyemstv hotelno-restorannoyi sfery [Communicative strategies of hotel and restaurant enterprises]. Prychornomorski ekonomichni studiyi, no 37, pp. 112–117. Available at: http://bses.in.ua/journals/2019/37_2019/23.pdf (accessed July 27, 2024).

Mazaraki, A., Pyatnytska, H., Hryhorenko, O. (2019) Identyfikatsiya kontentu natsionalnoho brendynhu [Identification of national branding content]. Scientia fructuosa, no 124(2), pp. 5–33. Available at: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(124)01 (accessed July 28, 2024).

Danko, N.I., Dovhal, H.V. (2016) Brendynh mista Kharkova yak turystychnoyi destynatsiyi [Branding of the city of Kharkiv as a tourist destination]. Problemy ekonomiky, no 2, pp. 74–79. Available at: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2016-2_0-pages-74_79.pdf (accessed July 29, 2024).

Skolovska, O.O., Danko, N.I., Mykhalchuk, A.S. (2021) Analiz hotelno-restorannoho pidpryyemstva dlya rozrobky marketynhovoyi stratehiyi, na prykladi restoranu «Milena» [Analysis of a hotel and restaurant enterprise for the development of a marketing strategy, using the example of the restaurant “Milena”]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriya: Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krayinoznavstvo. Turyzm, no 14, pp. 161–168. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-16 (accessed July 26, 2024).

Danko, N.I., Ryndych, A.S. (2019) Rozrobka turystychnoho brendu mista Kharkova [Development of the tourism brand of the city of Kharkiv]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriya: Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krayinoznavstvo. Turyzm, no 9, pp. 179–189. DOI: https://doi.org/10.26565/2310B9513B2019B9B22 (accessed July 26, 2024).

Vdovichena, O.H. (2014) Potentsial vystavkovo-yarmarkovoyi diyalnosti u podolanni rehionalnykh dysproportsiy [The potential of exhibition and fair activity in overcoming regional disparities] Chernivtsi: Cherniv. torh.-ek. in-t KNTEU, 288 p. Available at: https://www.researchgate.net/publication/331787343_Potencial_vistavkovo-armarkovoi_dialnosti_u_podolanni_regionalnih_disproporcij (accessed July 26, 2024).

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Данько, Н. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ НЕЙРОМАРКЕТИНГУ В КОМУНІКАЦІЯХ ІЗ КЛІЄНТАМИ В ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ. Економіка та суспільство, (65). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4397