УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ

  • Олеся Долинська Хмельницька гуманітарно‒педагогічна академія
  • Олена Біницька Хмельницька гуманітарно‒педагогічна академія
  • Тетяна Гільберг Хмельницька гуманітарно‒педагогічна академія
Ключові слова: туристичні послуги, сфера послуг, інновації в туризмі, якісне обслуговування, менеджмент в туризмі

Анотація

Управління якістю туристичних послуг є ключовим аспектом успішного функціонування підприємств у туристичній індустрії, що вимагає постійного вдосконалення та адаптації до сучасних тенденцій. У статті досліджуються основні підходи та сучасні тенденції в управлінні якістю туристичних послуг, включаючи орієнтацію на клієнта, впровадження міжнародних стандартів якості та цифровізації, сталий розвиток та персоналізацію послуг. Проаналізовано виклики, з якими стикаються туристичні підприємства, а саме: висока конкуренція, швидкі зміни технологій і динамічні зміни у вподобаннях споживачів. Зазначено, що перспективи розвитку управління якістю включають інтеграцію штучного інтелекту, розвиток партнерських відносин та інноваційні методи навчання персоналу. В статті підкреслюється важливість постійного вдосконалення якості послуг для підвищення конкурентоспроможності та задоволення потреб споживачів у сучасній туристичній індустрії.

Посилання

Богдан Н. М., Писаревський І. М., Погасій С. О. Управління якістю туристських послуг : підручник [за заг. ред. І. М. Писаревського] ; Харків. нац. ун‒т міськ. госп‒ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. 340 с.

Глєбова А. О., Карчевський Б. О. Системи управління якістю на підприємстві в умовах Євроінтеграційних процесів. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 8. С. 352–356.

Денисенко М. П., Терещенко Н. М. Формування системи управлiння якiстю послуг у сферi туризму. Науковi працi МАУП. 2014. Вип. 1. С. 134–138.

Лузан І. В., Луценко І. С. Система управління якістю як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Актуальні проблеми економіки та управління. 2012. Вип. 6. URL: http://probl‒economy.kpi.ua/pdf/2012‒7.pdf

Мальська М. П. Планування діяльності туристичних підприємств: навчальний посібник. Київ: Знання, 2015. 241 с.

Панчук А. П., Панчук І. В. Туристична iндустрiя України. Iнноватика у вихованнi. 2017. Вип. 5. С. 154–161.

Пап В. В., Бошота Н. В. Організаційний механізм управління якістю послуг на туристичних підприємствах. Економіка та суспільство. 2018. № 15. С. 437–443.

Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. Київ: КНТЕУ, 2016. 537 с.

Шиманська В. В. Стратегiчне управлiння якiстю туристичних послуг в межах розвитку туристичного комплексу України: теоретичнi аспекти. Економiка. Управлiння. Iнновацiї. 2015. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2015_1_44.

Bohdan N. M., Pysarevskyi I. M., Pohasii S. O. (2021) Upravlinnia yakistiu turystskykh posluh [Quality Management of Tourist Services] : pidruchnyk [za zah. red. I. M. Pysarevskoho] ; Kharkiv. nats. un‒t misk. hosp‒va im. O. M. Beketova. Kharkiv : KhNUMH im. O. M. Beketova, 340 p. (in Ukrainian)

Hliebova A. O., Karchevskyi B. O. (2015) Systemy upravlinnia yakistiu na pidpryiemstvi v umovakh Yevrointehratsiinykh protsesiv [Quality Management Systems in an Enterprise under the Conditions of European Integration Processes]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. vol. 8. pp. 352–356. (in Ukrainian)

Denysenko M. P., Tereshchenko N. M. (2014) Formuvannia systemy upravlinnia yakistiu posluh u sferi turyzmu [Formation of a Quality Management System for Services in the Tourism Sector]. Naukovi pratsi MAUP. vol. 1. pp. 134–138. (in Ukrainian)

Luzan I. V., Lutsenko I. S. (2012) Systema upravlinnia yakistiu yak faktor pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Quality Management System as a Factor in Increasing Enterprise Competitiveness]. Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia. vol. 6. Available at: http://probl‒economy.kpi.ua/pdf/2012‒7.pdf. (in Ukrainian)

Malska M. P. (2015) Planuvannia diialnosti turystychnykh pidpryiemstv [Planning the Activities of Tourism Enterprises] : navchalnyi posibnyk. Kyiv: Znannia. 241. (in Ukrainian)

Panchuk A. P., Panchuk I. V. (2017) Turystychna industriia Ukrainy [Tourism Industry of Ukraine]. Innovatyka u vykhovanni. vol. 5, pp. 154–161. (in Ukrainian)

Pap V. V., Boshota N. V. (2018) Orhanizatsiinyi mekhanizm upravlinnia yakistiu posluh na turystychnykh pidpryiemstvakh [Organizational Mechanism for Quality Management of Services in Tourism Enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 15, pp. 437–443. (in Ukrainian)

Tkachenko T. I. (2016) Stalyi rozvytok turyzmu: teoriia, metodolohiia, realii biznesu: monohrafiia [Sustainable Tourism Development: Theory, Methodology, Business Realities: A Monograph]. Kyiv: KNTEU. 537. (in Ukrainian)

Shymanska V. V. (2015) Stratehichne upravlinnia yakistiu turystychnykh posluh v mezhakh rozvytku turystychnoho kompleksu Ukrainy: teoretychni aspekty [Strategic Quality Management of Tourist Services within the Development of the Tourism Complex of Ukraine: Theoretical Aspects]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii, no. 1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2015_1_44. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Долинська, О., Біницька , О., & Гільберг, Т. (2024). УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ. Економіка та суспільство, (65). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4396