ЕВОЛЮЦІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ РОЗПОДІЛУ: ІСТОРИЧНА ПЕРСПЕКТИВА, СЬОГОДЕННЯ ТА МАЙБУТНЄ
Анотація
У статті розглянуто еволюцію маркетингової політики розподілу, починаючи з її зародження на початку ХХ століття і до сьогодення, а також окреслено перспективи її розвитку. Зроблено огляд ключових досліджень та концепцій, що сформували сучасне розуміння розподілу. Розглянуто внесок таких вчених, як Шоу, Велд, Черінгтон, Коуз, Вейл, Штаудт, Ріджвей, Олдерсон, МакКаммон, Аспінволл, Баклін, Стерн, Гаскі і Невін та інших. Проаналізовано історичний розвиток концепцій розподілу: від функціонального підходу до розуміння каналу розподілу як складної системи взаємодій. Особливу увагу приділено сучасному стану маркетингової політики розподілу, включаючи багатоканальні стратегії, інтеграцію цифрових інструментів та технологій. Окреслено майбутні тенденції, такі як гіперперсоналізація, автоматизація та зростання значення етичних аспектів у маркетинговій політиці розподілу.
Посилання
Shaw, A. W. (1915). Some problems in market distribution. Harvard University Press.
Weld, L. D. H. (1917). Marketing functions and mercantile organisation. American Economic Review, pp. 306–318.
Cherington, P. T. (1920). The elements of marketing. Macmillan.
Coase, R. H. (1937). The nature of the firm. Economica, 16, pp. 386–405.
Vaile, R. S. (1952). Marketing in the American economy. Ronald Press.
Staudt, T. (1958). The managerial functions of marketing. In W. Lazer & E. Kelly (Eds.), Managerial marketing: Perspectives and viewpoints (pp. 385–395). Richard D. Irwin.
Ridgeway, V. F. (1957). Administration of manufacturer-dealer systems. Administrative Science Quarterly, pp. 464–467.
Alderson, W. (1957). Marketing behaviour and executive action. Richard D. Irwin.
McCammon, B. (1965). Marketing channels: Analytical systems and approaches. In G. Schwartz (Eds.), Science in marketing. John Wiley.
Aspinwall, L. (1961). Four marketing theories. University of Colorado: Boulder Bureau of Science Research.
Bucklin, L. P. (1966). A theory of distribution structure. University of California Institute of Business and Economic Research.
Stern, L. W. (1969). Distribution channels: Behavioral dimension. Houghton Mifflin.
Gaski, J. F., & Nevin, J. R. (1985). The differential effects of exercised and unexercised power sources in a marketing channel. Journal of Marketing Research, 22, pp. 130–142.
Grewal, R., Kumar, A., & Mallapragada, G. (2013). Marketing channels in foreign markets: control mechanisms and the moderating role of multinational corporation headquarters-subsidiary relationship. Journal of marketing research, 50, pp. 378–398.
Watson, G. F., Worm, S., Palmatier, R. W., & Ganesan, S. (2015). The evolution of marketing channels: Trends and research directions. Journal of Retailing, 91(4), pp. 546–568. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2015.04.002
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.