УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ДОСЯГНЕННЯ ЦСР У НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЛНТУ
Анотація
Наукові дослідження у закладах вищої освіти відіграють фундаментальну роль у стимулюванні цілей сталого розвитку. Організація наукових досліджень у ЗВО та просування їх результатів – нових знань, технологій – є ключовими факторами економічного зростання, створення робочих місць та соціальної інтеграції. Технологічні зміни можуть відкрити нові можливості для досягнення екологічної стійкості шляхом зміни виробничих процесів, моделей споживання та підвищення ефективності використання ресурсів. Розглянуто зелені стандарти науково-дослідної діяльності ЗВО та обґрунтовано систему першочергових заходів задля досягнення ключових показників ефективності. Проведено самооцінку досягнення ЦСР за Зеленими стандартами в ЛНТУ у 2023 році, яка включає екологічну, соціальну та економічну відповідальність, а також компоненти освіти та дослідження. Результати узгодженості поглядів експертів під час самооцінки відповідності зеленим стандартам наукової діяльності підтверджено коефіцієнтом конкордації Кендалла. Коефіцієнт конкордації Кендалла становить W=0,73, що свідчить про високий ступінь збігу думок експертів), оцінка значущості коефіцієнта конкордації відповідає критерію узгодженості Пірсона. Результати самооцінки дотримання зелених стандартів наукової діяльності в ЛНТУ є основою для формування стратегічних дій щодо досягнення ЦСР. Запропоновано до використання методологію формування архетипового сценарію взаємодії ЛНТУ та досягнення ЦСР: толерантного, незаангажованого, патерналістського чи трансформаційного. Реалізація трансформаційного архетипового сценарію взаємодії ЛНТУ містить пріоритети вдосконалення політики та планів. Розроблено дорожню карту досягнення ЦСР у ЛНТУ, яка включає екологічну, соціальну та економічну відповідальність.
Посилання
Karvinen, Meeri & Lundgren, Ullika & Mälkki, Helena & Sorvari, Jaana. (2017). The Implementation of Sustainable Development in the Nordic Higher Education Institutions (HEIs). 10.1007/978-3-319-47895-1_11.
McConnell, Vikki & Sanchez, Irma & Holtzclaw, Rhonda & Strumolo, Tom & Brown, George & Mack, Brierra & Perez, Sara & Jackueux, Mirielle & Komisar, Simeon. (2021). Implementing Sustainability: How Partnerships in Higher Education Operationalize Sustainability Lessons Taught in the Classroom. 10.1007/978-981-33-4477-8_10.
Alam, M, Lin, F-R. (2022). Internalizing Sustainability into Research Practices of Higher Education Institutions: Case of a Research University in Taiwan. Sustainability, 14(15):9793. doi:10.3390/su14159793
Stukalo, N.; Lytvyn, M. (2021). Towards Sustainable Development through Higher Education Quality Assurance. Educ. Sci., 11, 664. https://doi.org/10.3390/educsci11110664
Mukhi, U. (2023). Implementing sustainability via organizational learning: case study of a French business school. International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24 No. 4, pp. 788-811. doi: 10.1108/ijshe-10-2021-0449
David, N., Zacks (2023). Six-Stage Pyramid Model for the Implementation of a Holistic Sustainability Approach in Higher Education Institutions (HEIs). Advances in educational marketing, administration, and leadership book series, 64-93. doi: 10.4018/978-1-6684-8356-5.ch004
Steele, Wendy, and Lauren Rickards (2021). Sustainable Development Goals in Higher Education: A Transformative Agenda? Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, №1, XV, 292. doi.org/10.1007/978-3-030-73575-3
SDG impact assessment tool. URL: https://sdgimpactassessmenttool.org/en-gb/articles/instructions
UN Sustainable Development Solutions Network (SDSN) URL: https://resources.unsdsn.org/getting-started-with-the-sdgs-in-universities
Green transformation of Ukrainian universities. URL: https://naqa.gov.ua/category/news/%d0%bf%d1%80%d0%be%d1%94%d0%ba%d1%82%d0%b8/gtua/
Green standards self-assessment team at LNTU. URL: https://drive.google.com/file/d/1aNAcjFOqGdnftZ34UhN4a25WqaJm2TLv/view
Research activities of the National Technical University of Ukraine. URL: https://lntu.edu.ua/uk/diyalnist/naukova
Report on self-assessment of green transformation in LNTU in 2023. URL: https://drive.google.com/file/d/1FHszBImGCPA4BMg36jh6JT3YGF2JHFOs/view
The final meeting of the GTUA project. URL: https://naqa.gov.ua/2023/12/фінальна-зустріч-проєкту-gtua/
Gallagher-Cooke, Mary (2023) Higher Education Institution policies in the Climate and Ecological Emergency. URL: https://publicpolicy.ie/environment/higher-education-institution-policies-in-the-climate-and-ecological-emergency/#_edn1
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.