АНАЛІЗ РИНКУ ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ УКРАЇНИ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ

Ключові слова: ринок одягу та взуття, галузь легкої промисловості, повномасштабна війна, споживча поведінка, раціоналізація попиту

Анотація

Стаття присвячена дослідженню стану галузі легкої промисловості України в умовах повномасштабної війни з метою аналізу ринку одягу та взуття. Проаналізовано передумови та сучасний стан ринку одягу та взуття, кількість та структуру його гравців. Виділено макровиклики, під впливом яких функціонує галузь легкої промисловості в Україні. Виявлено та сформовано ряд чинників, що впливають на зміни споживчого попиту. Проаналізовано основні тенденції споживчої поведінки українців, зокрема в категорії одягу та взуття, з метою виявлення можливостей та уникнення загроз. Результати проведеного аналізу дали змогу сформувати основні тенденції, які існують на ринку одягу та взуття в умовах повномасштабної війни, на основі яких сформовано рекомендації для українських виробників з метою збереження діяльності та задоволення споживчого попиту.

Посилання

The State of Fashion 2024: Finding pockets of growth as uncertainty reigns. URL: https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion

Ринок одягу та взуття в Україні: тенденції воєнного часу. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-odezhdy-i-obuvi-v-ukraine-tendencii-voennogo-vremeni

Брагіна А.О., Піскун А.В. Аналіз галузі легкої промисловості за допомогою PEST-аналізу. Журнал «Наукові інновації та передові технології. 2024. №5 (33). С. 256–266.

Полковниченко С.О., Коровінченко М.С. Оцінка сучасного стану розвитку ринку одягу в Україні. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8975

Філатова Л.С., Волчкевич А.П. Дослідження ринку одягу та його структурних елементів, зокрема сегменту «mass market». URL: https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/42087/21000.pdf?sequence=3&isAllowed=y

Стецик Ю.М. Аналіз ринку взуття та його вплив на управління асортиментом та якістю взуття. URL: https://journals.nupp.edu.ua/eir/article/view/3323/2745

Маранчак М. Як змінився характер покупок українців під час війни – дослідження Kantar. URL: https://rau.ua/novyni/harakter-pokupok-ukrainciv-kantar/

Як війна вдарила по торгівлі та що зможуть купити українці в магазинах. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-61829345

Дослідження текстилю, одягу, шкіри та взуття в умовах повномасштабної війни. URL: https://export.gov.ua/industry/review/94

Аналіз ринку одягу та взуття України. 2024 рік. URL: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-odezhdy-i-obuvi-v-ukraine-2024-god

Як змінився характер покупок українців під час війни. URL: https://ua-retail.com/2022/09/yak-zminivsya-xarakter-pokupok-ukra%D1%97nciv-pid-chas-vijni/

Споживчі тренди українців на третьому році великої війни. URL: https://gradus.app/uk/open-reports/consumer-trends-ukrainians-third-year-great-war-saving-money-becoming-more-picky-about-brands/

The State of Fashion 2024: Finding pockets of growth as uncertainty reigns. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion

Rynok odyahu ta vzuttya v Ukrayini: tendentsiyi voyennoho chasu [The clothing and footwear market in Ukraine: wartime trends]. Available at: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-odezhdy-i-obuvi-v-ukraine-tendencii-voennogo-vremeni

Brahina A.O., Piskun A.V. (2024). Analiz haluzi lehkoyi prosylovosti za dopomohoyu PEST-analizu [Garment industry analysis with the PEST analysis help]. Zhurnal «Naukovi innovatsiyi ta peredovi tekhnolohiyi». №5 (33), pp. 256–266.

Polkovnychenko, S. and Korovinchenko, M. (2021). Current state assessment of clothing market development in Ukraine, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 6, Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8975

Filatova L.S., Volchkevych A.P. (2024). Doslidzhennya rynku odyahu ta yoho strukturnykh elementiv, zokrema sehmentu «mass market» [Research of the clothing market and its structural elements, in particular the "mass market" segment]. Available at: https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/42087/21000.pdf?sequence=3&isAllowed=y

Stetsyk Yu.M. (2024). Analiz rynku vzuttya ta yoho vplyv na upravlinnya asortymentom ta yakistyu vzuttya [Footwear market analysis and its influence on the management of footwear assortment and quality]. Available at: https://journals.nupp.edu.ua/eir/article/view/3323/2745

Maranchak M. (2022). Yak zminyvsya kharakter pokupok ukrayintsiv pid chas viyny – doslidzhennya Kantar [How the nature of purchases of Ukrainians changed during the war – Kantar research]. Available at: https://rau.ua/novyni/harakter-pokupok-ukrainciv-kantar

Yak viyna vdaryla po torhivli ta shcho zmozhutʹ kupyty ukrayintsi v mahazynakh [How the war affected trade and what Ukrainians will be able to buy in stores]. Available at: https://www.bbc.com/ukrainian/features-61829345

Doslidzhennya tekstylyu, odyahu, shkiry ta vzuttya v umovakh povnomasshtabnoyi viyny [Research on textiles, clothing, leather and footwear in full-scale war]. Available at: https://export.gov.ua/industry/review/94

Analiz rynku odyahu ta vzuttya Ukrayiny. 2024 rik [Analysis of the clothing and footwear market of Ukraine. 2024 year]. Available at: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-odezhdy-i-obuvi-v-ukraine-2024-god

Yak zminyvsya kharakter pokupok ukrayintsiv pid chas viyny [How the nature of purchases of Ukrainians changed during the war]. Available at: https://ua-retail.com/2022/09/yak-zminivsya-xarakter-pokupok-ukra%D1%97nciv-pid-chas-vijni/god

Spozhyvchi trendy ukrayintsiv na tretʹomu rotsi velykoyi viyny [Consumer trends of Ukrainians in the third year of the great war]. Available at: https://gradus.app/uk/open-reports/consumer-trends-ukrainians-third-year-great-war-saving-money-becoming-more-picky-about-brands/

Переглядів статті: 16
Завантажень PDF: 40
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Мащак, Н., & Чечикова , О. (2024). АНАЛІЗ РИНКУ ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ УКРАЇНИ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-58
Розділ
МАРКЕТИНГ