УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ СФЕРИ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ

Ключові слова: стейкхолдери, підприємства сфери медичних послуг, управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами, оцінка пріоритетності стейкхолдерів, управліня репутацією підприємств, галузь охорони здоров’я

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі формування методичного забезпечення для удосконалення роботи підприємств критичної галузі охорони здоров’я Мета статті полягає у розробці комплексної системи методичного забезпечення управління взаємовідносинами зі стейкхолдерам на підприємствах сфери медичних послуг з урахуванням його основних етапів та концептуальних положень щодо реалізації такого управління. Методи дослідження: логічного узагальнення, аналізу та синтезу, графічний метод. Результати дослідження: визначено послідовність етапів управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами підприємств сфери медичних послуг; обґрунтовано сукупність методів та методичних підходів, які можуть бути використані на кожному з зазначених етапів; сформовано систему методичного забезпечення управління взаємовідносинами зі стейкхолдерами з урахуванням концептуальних положень та етапів такого управління. Практична цінність наведених у статті результатів полягає у підвищенні ефективності взаємодії зі стейкхолдерами, оптимізації використання людських і матеріальних ресурсів підприємств та розвитку їх інтелектуального капіталу.

Посилання

Freeman R.E. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston et al.: Pitman, 1984. 315 p

Bridoux F., Stoelhorst J. W. Stakeholder theory, strategy, and organization: Past, present, and future. Strategic Organization. 2022. Vol. 20(4). P. 797–809. DOI: doi.org/10.1177/14761270221127628.

Newstrom J. W., Davis K. Organizational Behavior: Human Behavior at Work. McGraw-Hill/Irwin, 2002. 534 p.

Reynolds S. J., Schultz F. C., Hekman D. R. Stakeholder Theory and Managerial Decision-Making: Constraints and Implications of Balancing Stakeholder Interests. Journal of Business Ethics. 2006. № 64. pp. 285–301. DOI 10.1007/s10551-005-5493-2.

Argandona A. The stakeholder theory and the common good. Journal of Business Ethics. 1998. № 17. pp.1093–1102.

Dawkins J, Lewis S. CSR in stakeholder expectations: and their implication for company strategy. Journal of Business Ethics. № 44 (2/3). pp.185–193.

Cragg W, Greenbaum A. Reasoning about responsibilities: mining company managers on what stakeholders are owed. Journal of Business Ethics. N39. pp.319–335.

Berman S. L., Wicks A. C., Kotha S., Jones T. M. Does Stakeholder Orientation Matter? The Relationship between Stakeholder Management Models and Firm Financial Performance. Academy of Management Journal. 1999. № 5. P. 488–506.

Goodpaster K. Business Ethics and Stakeholder Analysis. Business Ethics Quarterly. 1991. № 1. pp. 53–73.

Wood D. J., Jones R. E. Stakeholder mismatching: a theoretical problem in empirical research on corporate social responsibility. The International Journal of Organizational Analysis. 1995. № 3 (3). pp. 229–267.

Zadek S. The path to corporate responsibility. Harvard Business Review. 2004. № 11. pp. 125–132.

Меркулова Т. В., Мартиненко М. В., Потій О. О. Концептуальні засади управління розвитком взаємовідносин зі стейкхолдерами в галузі медичних послуг. Управління розвитком. 2023. Т.21. №2. С. 8-19. http://doi.org/10.57111/devt/2.2023.08.

АА1000 Stakeholders Engagement Standard [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.accountability.org/standards/aa1000-stakeholder-engagement-standard/

Segarra-Oña M., Peiró-Signes Á., Verma R. Fostering innovation through stakeholders’ engagement at the healthcare industry: Tapping the right key. Health Policy. 2020. Vol. 124, Issue 8. P. 895-901.

Потій О. Визначення впливу стейкхолдерів на різні напрями діяльності підприємств сфери охорони здоров’я. Матеріали ІІ Міжнародної науково-теоретичної конференції «Scientific review of the actual events, achievements and problems», 31.05.2024 (Берлін, Німеччина).

Потій О. О. Методичний підхід до визначення пріоритетності стейкхолдерів підприємств сфери медичних послуг. Наукові інновації та передові технології. 2024. №5(33). C. 389–402 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-5(33)-389-402.

Потій О. О. Методичний підхід до оцінки управління репутацією як основи взаємовідносин зі стейкхолдерами на підприємствах сфери медичних послуг. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". 2024. №4. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-4-9907.

Freeman R.E. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston et al.: Pitman, 315 p.

Bridoux F., Stoelhorst J. W. (2022). Stakeholder theory, strategy, and organization: Past, present, and future. Strategic Organization. Vol. 20(4). P. 797–809. doi.org/10.1177/14761270221127628.

Newstrom J. W., Davis K. (2002). Organizational Behavior: Human Behavior at Work. McGraw-Hill/Irwin, 534 p.

Reynolds S. J., Schultz F. C., Hekman D. R. (2006). Stakeholder Theory and Managerial Decision-Making: Constraints and Implications of Balancing Stakeholder Interests. Journal of Business Ethics. № 64. pp. 285–301. DOI 10.1007/s10551-005-5493-2.

Argandona A. (1998). The stakeholder theory and the common good. Journal of Business Ethics. № 17. P.1093–1102.

Dawkins J, Lewis S. CSR in stakeholder expectations: and their implication for company strategy. Journal of Business Ethics. № 44 (2/3). pp.185–193.

Cragg W, Greenbaum A. Reasoning about responsibilities: mining company managers on what stakeholders are owed. Journal of Business Ethics. N39. pp.319–335.

Berman S. L., Wicks A. C., Kotha S., Jones T. M. (1999). Does Stakeholder Orientation Matter? The Relationship between Stakeholder Management Models and Firm Financial Performance. Academy of Management Journal. № 5. pp. 488–506.

Goodpaster K. (1991). Business Ethics and Stakeholder Analysis. Business Ethics Quarterly. № 1. pp. 53–73.

Wood D. J., Jones R. E. (1995). Stakeholder mismatching: a theoretical problem in empirical research on corporate social responsibility. The International Journal of Organizational Analysis. № 3 (3). pp. 229–267.

Zadek S. (2004). The path to corporate responsibility. Harvard Business Review. № 11. pp. 125–132.

Merkulova T. V., Martynenko M. V., Potii O. O. Kontseptualni zasady upravlinnia rozvytkom vzaiemovidnosyn zi steikkholderamy v haluzi medychnykh posluh [Conceptual basics of managing the development of relationships with stakeholders in the field of medical services]. Upravlinnia rozvytkom [Development management]. 2023. T.21. №2. pp. 8–19. DOI: http://doi.org/10.57111/devt/2.2023.08.

АА1000 Stakeholders Engagement Standard [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.accountability.org/standards/aa1000-stakeholder-engagement-standard/

Marival Segarra-Oña, Ángel Peiró-Signes, Rohit Verma,Fostering innovation through stakeholders’ engagement at the healthcare industry: Tapping the right key, Health Policy,Volume 124, Issue 8,2020,Pages 895-901,ISSN 0168-8510

Potii O. (2024). Vyznachennia vplyvu steikkholderiv na rizni napriamy diialnosti pidpryiemstv sfery okhorony zdorovia [Determining the influence of stakeholders on various areas of activity of enterprises in the field of health care]. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-teoretychnoi konferentsii «Scientific review of the actual events, achievements and problems» [Determining the influence of stakeholders on various areas of activity of enterprises in the field of health care] 31.05.2024 (Berlin, Germany).

Potii O. O. (2024). Metodychnyi pidkhid do vyznachennia priorytetnosti steikkholderiv pidpryiemstv sfery medychnykh posluh [A methodical approach to determining stakeholder priorities of medical service companies]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii – Scientific innovations and advanced technologies. №5(33). pp. 389–402 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-5(33)-389-402.

Potii O. O. (2024). Metodychnyi pidkhid do otsinky upravlinnia reputatsiieiu yak osnovy vzaiemovidnosyn zi steikkholderamy na pidpryiemstvakh sfery medychnykh posluh [Methodical approach to the assessment of reputation management as the basis of relations with stakeholders at enterprises in the field of medical services]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: "Ekonomichni nauky" – International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”. №4. DOI:https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-4-9907.

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Потій, О. (2024). УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ СФЕРИ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ. Економіка та суспільство, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-154
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ