КЛІЄНТООРІЄНТОВАНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: цифровий маркетинг, клієнтоорієнтований маркетинг, цифровізації, стратегії маркетингу, інструментарій цифрового маркетингу

Анотація

У статті досліджено сучасні підходи до впровадження клієнтоорієнтованого маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Проаналізовано вплив цифровізації на зміну звичок споживачів та їх вимог клієнтів щодо брендів і продуктів. Визначено інноваційні інструменти та технології, які сприяють покращенню взаємодії з клієнтами на засадах застосування персоналізованого контенту, аналітики даних та штучного інтелекту. Досліджено, що завдяки ефективному використанню цифрових інструментів підприємства можуть підвищувати свою конкурентоспроможність та задовольняти потреби клієнтів в умовах цифровізації бізнес-середовища. Розглянуто важливість адаптації маркетингових стратегій до змін в умовах цифровізації економіки, зокрема, шляхом розвитку маркетингових каналів, відповіді на вимоги мобільності та доступності, а також використання аналітики для розуміння клієнтської поведінки та управління маркетинговими ініціативами. Доведено, що впровадження даних принципів дозволить підприємствам ефективно адаптуватися до змін та сприятиме збереженню належного рівня конкурентоспроможності у цифровому бізнес-середовищі.

Посилання

Дзямулич М. І., Стащук О. В., Шматковська Т. О., Гаряга Л. О. Трансформація бізнесу в умовах інформаційно-мережевої економіки. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2023. №36(4). С. 26–33.

Дзямулич М. І., Фадєєва І. Г., Шматковська Т. О. Промисловий інтернет речей та його застосування у бізнес-процесах. Економічний форум. 2021. №3. С. 54–59.

Ковальчук С. В. Клієнтоорієнтованість – сучасне спрямування маркетингової концепції. Актуальні проблеми та перспективи розвитку маркетингового управління : тези доповідей ІV Всеукраїнської наукової конференції молодих учених та студентів, 4 листопада 2016 р. Київ : КНУТД, 2016. С. 10–11.

Чалюк Ю. О. Механізм запровадження в Україні європейських соціальних стандартів. Адаптація національного законодавства відповідно до Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом: наук. монографія / за ред. О. В. Кузьменко. Київ : Вид. центр «Кафедра», 2019. С. 249–258.

Чалюк Ю. О. Середній клас у глобальному вимірі. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2021. №1(45). Том 2. С. 57-69.

Чалюк Ю. О. Соціальне прогнозування як засіб регулювання продовольчої політики ФАО. Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. Серія «Економічні науки». 2013. №1(6). Т. 2. С. 321–326.

Шматковська Т. О., Дзямулич М. І. Сучасні інформаційні та комунікаційні технології в професійній діяльності у системі нових тенденцій цифровізації економіки. Економічні науки. Серія «Регіональна економіка». 2021. №18(71). С. 248–255.

Шматковська Т. О., Коробчук Т. І., Борисюк О. В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології в системі обліково-аналітичного забезпечення щодо моделювання бізнес-процесів. Економіка та суспільство. 2023. №53.

Lytvyn L., Hryhoruk A., Verbivska L., Poprotskyy O., Medynska T., Pelekh O. Entrepreneurship Transformation in the Context of the Digitization of Business Processes. Postmodern Openings. 2022. vol. 13(2). pp. 396–408.

Dziamulych, M. I., Stashchuk, O. V., Shmatkovska, T. O., Gariaga, L. O. (2023). Transformatsia bisnesu v umovakh informatsiino-merezhevoi ekonomiky [Business transformation in the conditions of the information and network economy]. Ekonomichnyi chasopys Volynskogo natsionalnogo universytetu im. Lesi Ukrainky, vol. 35(4), pp. 26–33 (in Ukrainian).

Dziamulych, M. I., Fadieieva, I. H., Shmatkovska, T. O. (2021). Promyslovyi internet rechei ta ioho zastosuvannia u biznes-protsesakh [Industrial Internet of Things and its application in business processes]. Ekonomichnyi forum, vol.3, pp. 54–59 (in Ukrainian).

Kovalchuk S. V. (2016). Kliientooriientovanist – suchasne spriamuvannia marketynhovoi kontseptsii [Customer orientation – the modern direction of the marketing concept]. Aktualni problemy ta perspektyvy rozvytku marketynhovoho upravlinnia : tezy dopovidei IV Vseukrainskoi naukovoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv (Kyiv, November 4, 2016). Kyiv : KNUTD, 10–11 (in Ukrainian).

Chaliuk, Yu. O. (2019). Mekhanizm zaprovadzhennia v Ukraini yevropeiskykh sotsialnykh standartiv [The mechanism of introduction of European social standards in Ukraine]. In Kuzmenko O. V. Adaptatsiia natsionalnoho zakonodavstva vidpovidno do Uhody pro Asotsiatsiiu z Yevropeiskym Soiuzom [Adaptation of national legislation in accordance with the Association Agreement with the European Union]. Kyiv, pp. 249–258 (in Ukrainian).

Chaliuk Yu. O. (2021). Serednii klas u hlobalnomu vymiri [The middle class in the global dimension. International scientific]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». Seriia: «Ekonomichni nauky», vol. 1(45), part 2, pp. 57–69 (in Ukrainian).

Chaliuk, Yu. O. (2013). [Social forecasting as a means of regulating food policy of FAO]. Naukovi pratsi Poltavskoi derzhavnoi ahrarnoi akademii. Seriia «Ekonomichni nauky», vol. 1(6), part 2, pp. 321–326 (in Ukrainian).

Shmatkovska, T. O. & Dziamulych, M. I. (2021). Suchasni informatsiini ta komunikatsiini tekhnologii v profesiinii diialnosti u systemi novykh tendentsii tsyfrovizatsii ekonomiky [Modern information and communication technologies in professional activity in the system of new trends in digitalization of the economy]. Ekonomichni nauky. Seria «Regionalna ekonomika», vol. 18(71), pp. 248–255 (in Ukrainian).

Shmatkovska, T. O., Korobchuk, T. I., & Borysiuk, O. V. (2023). Suchasni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v systemi oblikovo-analitychnoho zabezpechennia shchodo modeliuvannia biznes-protsesiv [Modern information and communication technologies in the system of accounting and analytical support for modeling business processes]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 53 (in Ukrainian).

Lytvyn, L., Hryhoruk, A., Verbivska, L., Poprotskyy, O., Medynska, T., & Pelekh, O. (2022). Entrepreneurship Transformation in the Context of the Digitization of Business Processes. Postmodern Openings, vol. 13(2), pp. 396–408.

Переглядів статті: 34
Завантажень PDF: 42
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Дергоусова , А., Токарева , В., & Панасюк, І. (2024). КЛІЄНТООРІЄНТОВАНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-11
Розділ
МАРКЕТИНГ