SWOT-АНАЛІЗ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ У РОЗРОБЦІ СТРАТЕГІЇ БІЗНЕСУ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню SWOT-аналізу як ключового інструменту формування стратегії бізнесу. Мета дослідження – вивчення особливостей SWOT-аналізу та визначення його значення в стратегічному плануванні в різних бізнес-ситуаціях. В процесі наукового дослідження використовувалися методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, методи групування, порівняння. Новизна цього дослідження полягає у ґрунтовному огляді SWOT-аналізу, який включає дослідження його ефективності та адаптації в сучасних бізнес-умовах з акцентом на вплив цифровізації. Зокрема, розглядається, як технологічні засоби можуть оптимізувати процес використання SWOT-аналізу, забезпечуючи більшу об’єктивність та точність у стратегічному плануванні. Досліджено, що SWOT-аналіз, як інструмент стратегічного планування, сприяє глибокому розумінню внутрішніх ресурсів організації та їх значенню у досягненні конкурентних переваг. Аналіз дозволяє чітко ідентифікувати унікальні цінності організації, що можуть бути використані для зміцнення її позицій на ринку. Зроблено акцент на важливості інтеграції SWOT-аналізу з іншими інструментами стратегічного планування, такими як PESTEL аналіз та аналіз Портера, для всебічної оцінки зовнішнього та внутрішнього середовища компанії. Досліджено, що простота і універсальність SWOT-аналізу робить його особливо цінним для різних типів організацій. Показано, що додавання кількісних методів, таких як система вагових коефіцієнтів Фішберна, підвищує об’єктивність та точність аналізу, сприяючи оптимізації стратегічних рішень. Це дозволяє керівництву організацій ефективніше розподіляти ресурси, зосереджуючись на найважливіших аспектах їхньої діяльності. Також зазначено, що інтеграція SWOT-аналізу з програмним забезпеченням може додатково підвищити ефективність стратегічного планування завдяки стандартизації процесів та забезпеченню глибшого аналізу. Практичне значення дослідження полягає у підкресленні потенціалу SWOT-аналізу як фундаментального інструменту в розробці ефективних стратегічних планів для різних організаційних форм.
Посилання
StratNav. (2024). 25 Best strategic planning tools for 2024. URL: https://www.stratnavapp.com/Articles/strategic-planning-tools [іn English].
Ainuddin, R.A., Beamish, P.W., Hulland, J.S., & Rouse, M.J. (2007). Resource attributes and firm performance in international joint ventures. Journal of World Business, 42(1). DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2006.11.001 [іn English].
Altomonte, L. (2024). The best SWOT analysis software of 2024. Safety Culture. URL: https://safetyculture.com/app/swot-analysis-software/ [іn English].
Barney, J.B. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17, pp. 99–120. DOI: https://doi.org/10.1177/014920639101700108 [іn English].
Chetty, P. (2019). Importance of strategic management to excel in business. Project Guru. URL: https://www.projectguru.in/importance-of-strategic-management-to-excel-in-business/ [іn English].
Fishburn, P.C. (1970). Utility theory for decision making. Wiley. Available at: https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/AD0708563.pdf [іn English].
Grant, R.M. (2016). Contemporary strategy analysis: Text and cases edition. John Wiley & Sons [іn English].
Helms, M., & Nixon, J. (2010). Exploring SWOT analysis – where are we now? : A review of academic research from the last decade. Journal of Strategy and Management, 3, 215–251. DOI: https://doi.org/10.1108/17554251011064837 [іn English].
Hill, T., & Westbrook, R. (1997). SWOT analysis: It's time for a product recall. Long Range Planning, 30, 46-52. DOI: https://doi.org/10.1016/S0024-6301(96)00095-7 [іn English].
Kotler, P., & Keller, K.L. (2021). Marketing management (Global Edition, 15th ed.). URL: https://www.edugonist.com/wp-content/uploads/2021/09/Marketing-Management-by-Philip-Kotler-15th-Edition.pdf [іn English].
Porter, M.E. (1991). Towards a dynamic theory of strategy. Strategic Management Journal, Winter 1991, 12. DOI:https://doi.org/10.1002/smj.4250121008 [іn English]
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.