УПРАВЛІННЯ СТРАТЕГІЯМИ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ

Ключові слова: електронна комерція, управління, резильєнтність, диверсифікація, стійкість бізнесу, ризиковий аналіз

Анотація

Управління стратегіями диверсифікації для забезпечення стійкості підприємства електронної комерції відіграє ключову роль у сучасному бізнес-середовищі, оскільки підприємства стикаються зі зростаючою конкуренцією та змінами в поведінці споживачів. Проведене дослідження спрямоване на аналізі стратегій диверсифікації та їх впливу на стійкість підприємств електронної комерції. Аналіз спрямований на виявлення оптимальних підходів до управління стратегіями диверсифікації та їх реалізації для забезпечення конкурентних переваг і стійкості підприємств. Особливу увагу приділено аналізу різноманітних форм диверсифікації та їх ефективності в контексті електронної комерції. Дослідження базується на аналізі вітчизняних і зарубіжних досліджень, участі в наукових конференціях, а також на емпіричних даних, зібраних під час спеціальних досліджень і опитувань. У рамках дослідження було проведено аналіз різних стратегій диверсифікації, визначено їх переваги та недоліки, визначено ключові фактори успіху їх реалізації. Також було досліджено вплив електронної комерції на ефективність стратегій диверсифікації та запропоновано практичні рекомендації для підприємств. Загальні результати дослідження підтверджують, що успішна стратегія диверсифікації може значно підвищити стійкість підприємства електронної комерції.

Посилання

Симаков В.С. Зміст управління підприємствами електронної комерції як суб’єктами інноваційного підприємництва. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, 2020 р., № 3 (114) частина 2. С. 6–14. URL: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2020-3-26 (дата звернення: 23.04.2024)

С.С. Лукачина. Концептуальні засади управління підприємствами електронної комерції. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка» № 1(61) (2023) С. 105-112. URL: https://doi.org/10.24144/2409-6857.2023.1(61).105-112 (дата звернення: 23.04.2024)

Wang, Y.-S., Tseng, T.H., Wang, Y.-M. and Chu, C.-W. (2020), "Development and validation of an internet entrepreneurial self-efficacy scale", Internet Research, Vol. 30 No. 2, pp. 653–675. URL: https://doi.org/10.1108/INTR-07-2018-0294 (дата звернення: 23.04.2024)

Fares, N., Lloret, J., Kumar, V., Frederico, G.F., Kumar, A. and Garza-Reyes, J.A. (2023), "Enablers of post-COVID-19 customer demand resilience: evidence for fast-fashion MSMEs", Benchmarking: An International Journal, Vol. 30 No. 6, pp. 2012–2039. DOI: https://doi.org/10.1108/BIJ-11-2021-0693 (дата звернення: 23.04.2024)

Чміль Г. Л., Конюхов В. С. Резильєнтний аудит маркетингової діяльності підприємств торгівлі на засадах цифровізації. Причорноморські економічні студії. Вип. 85. 2024. С. 89–95. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.85-16 (дата звернення: 23.04.2024)

Oxford Analytica (2021), "China’s tech giants will face tighter regulation", Expert Briefings. DOI: https://doi.org/10.1108/OXAN-DB258542 (дата звернення: 23.04.2024)

Oh, I., Fei, L. and Rowley, C. (2023), "Unintended consequences of knowledge management during the COVID-19 pandemic in 2021: the case of Netflix", Journal of Knowledge Management, Vol. 27 No. 1, pp. 8–30. DOI: https://doi.org/10.1108/JKM-03-2022-0187 (дата звернення: 23.04.2024)

Cho, J., Ahn, B., Hong, K. and Cheong, I. (2020), "Issues of Digital Trade Rules and Implications for Korea in the Post COVID-19 World", Journal of International Logistics and Trade, Vol. 18 No. 3, pp. 137–147. DOI: https://doi.org/10.24006/jilt.2020.18.3.137 (дата звернення: 23.04.2024)

Stocker, V., Lehr, W. and Smaragdakis, G. (2023), "COVID-19 and the Internet: Lessons Learned", Whalley, J., Stocker, V. and Lehr, W. (Ed.) Beyond the Pandemic? Exploring the Impact of COVID-19 on Telecommunications and the Internet, Emerald Publishing Limited, Leeds, pp. 17–69. DOI: https://doi.org/10.1108/978-1-80262-049-820231002 (дата звернення: 23.04.2024)

Javed, A., Yasir, M., Ali, M. and Majid, A. (2021), "ICT-enabled innovation, enterprise value creation and the rise of electronic social enterprise", World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, Vol. 17 No. 2, pp. 189–208. DOI: https://doi.org/10.1108/WJEMSD-01-2020-0004 (дата звернення: 23.04.2024)

Березовська, Л., & Кириченко, А. (2022). Розвиток електронної комерції в Україні та ЄС. Економіка та суспільство, (42). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-15 (дата звернення: 23.04.2024)

Symakov V.S. (2020) Zmist upravlinnya pidpryyemstvamy elektronnoyi komertsiyi yak subʺyektamy innovatsiynoho pidpryyemnytstva [Content of management of e-commerce enterprises as subjects of innovative entrepreneurship]. Derzhava ta rehiony. Seriya: Ekonomika ta pidpryyemnytstvo, № 3 (114) chastyna 2. pp. 6-14 DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2020-3-26 (accessed April 23, 2024) (in Ukrainian)

S.S. Lukachyna. (2023) Kontseptualʹni zasady upravlinnya pidpryyemstvamy elektronnoyi komertsiyi [Lukachyna Conceptual principles of management of e-commerce enterprises]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho universytetu. Seriya «Ekonomika» № 1(61) pp. 105–112. DOI: https://doi.org/10.24144/2409-6857.2023.1(61).105-112 (accessed April 23, 2024) (in Ukrainian)

Wang, Y.-S., Tseng, T.H., Wang, Y.-M. and Chu, C.-W. (2020), Development and validation of an internet entrepreneurial self-efficacy scale, Internet Research, Vol. 30 No. 2, pp. 653–675. DOI: https://doi.org/10.1108/INTR-07-2018-0294 (accessed April 23, 2024)

Fares, N., Lloret, J., Kumar, V., Frederico, G.F., Kumar, A. and Garza-Reyes, J.A. (2023), Enablers of post-COVID-19 customer demand resilience: evidence for fast-fashion MSMEs, Benchmarking: An International Journal, Vol. 30 No. 6, pp. 2012–2039. DOI: https://doi.org/10.1108/BIJ-11-2021-0693 (accessed April 23, 2024)

Chmilʹ H. L., Konyukhov V. S. (2024) Rezylʹyentnyy audyt marketynhovoyi diyalʹnosti pidpryyemstv torhivli na zasadakh tsyfrovizatsiyi [Resilient audit of marketing activities of trade enterprises based on digitization]. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi. Vyp. 85. pp. 89–95. Available at: https://doi.org/10.32782/bses.85-16 (accessed April 23, 2024) (in Ukrainian)

Oxford Analytica (2021), China’s tech giants will face tighter regulation, Expert Briefings. Available at: https://doi.org/10.1108/OXAN-DB258542 (accessed April 23, 2024)

Oh, I., Fei, L. and Rowley, C. (2023), Unintended consequences of knowledge management during the COVID-19 pandemic in 2021: the case of Netflix, Journal of Knowledge Management, Vol. 27 No. 1, pp. 8–30. DOI: https://doi.org/10.1108/JKM-03-2022-0187 (accessed April 23, 2024)

Cho, J., Ahn, B., Hong, K. and Cheong, I. (2020), Issues of Digital Trade Rules and Implications for Korea in the Post COVID-19 World, Journal of International Logistics and Trade, Vol. 18 No. 3, pp. 137–147. DOI: https://doi.org/10.24006/jilt.2020.18.3.137 (accessed April 23, 2024)

Stocker, V., Lehr, W. and Smaragdakis, G. (2023), COVID-19 and the Internet: Lessons Learned, Whalley, J., Stocker, V. and Lehr, W. (Ed.) Beyond the Pandemic? Exploring the Impact of COVID-19 on Telecommunications and the Internet, Emerald Publishing Limited, Leeds, pp. 17–69. DOI: https://doi.org/10.1108/978-1-80262-049-820231002 (accessed April 23, 2024)

Javed, A., Yasir, M., Ali, M. and Majid, A. (2021), ICT-enabled innovation, enterprise value creation and the rise of electronic social enterprise, World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, Vol. 17 No. 2, pp. 189–208. DOI: https://doi.org/10.1108/WJEMSD-01-2020-0004 (accessed April 23, 2024)

Berezovsʹka, L., & Kyrychenko, A. (2022). Rozvytok elektronnoyi komertsiyi v Ukrayini ta YES [Development of e-commerce in Ukraine and the EU]. Ekonomika ta suspilʹstvo, (42). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-15 (accessed April 23, 2024) (in Ukrainian)

Переглядів статті: 17
Завантажень PDF: 8
Опубліковано
2024-03-25
Як цитувати
Старовойтов, О. (2024). УПРАВЛІННЯ СТРАТЕГІЯМИ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ. Економіка та суспільство, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-156
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ