ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ В УПРАВЛІННІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИМИ ПОСЛУГАМИ: ВІД ЗЕЛЕНИХ ІНІЦІАТИВ ДО СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
Анотація
В статті розглядаються інноваційні підходи в управлінні готельно-ресторанними послугами, акцентуючи увагу на екологічних ініціативах та соціальній відповідальності як ключових елементах сталого розвитку. Автори детально аналізують, як зміна вимог сучасного споживача та глобальні екологічні виклики впливають на стратегії управління в цій галузі. Особлива увага приділяється впровадженню "зелених" технологій, таких як енергозберігаючі системи, управління відходами, використання відновлюваних джерел енергії та інші екологічні практики, що не лише зменшують негативний вплив на довкілля, але й призводять до оптимізації витрат. Соціальна відповідальність підприємств розглядається як важлива частина сучасної бізнес-стратегії. В статті аналізуються питання впровадження готелями та ресторанами програми підтримки місцевих спільнот, інвестицій у сталий розвиток і екологічну освіту співробітників та клієнтів. Такі ініціативи не тільки підвищують соціальну відповідальність і позитивний імідж компаній, але й сприяють зміцненню довіри та лояльності клієнтів. Автори наголошують на необхідності інтеграції екологічних ініціатив та соціальної відповідальності в загальну стратегію управління готельно-ресторанним бізнесом. Такий підхід дозволялись не лише відповідати сучасним викликам та очікуванням споживачів, але й відкриває нові можливості для зростання та розвитку. Інноваційні технології та зелені ініціативи, разом з акцентом на соціальну відповідальність, визначають майбутній успіх в індустрії гостинності. Ці практики не тільки сприяють зменшенню впливу на довкілля, але й створюють позитивний образ компаній, підвищуючи їх привабливість для екологічно свідомих споживачів. Автори наводять приклади успішного застосування цих стратегій у готельно-ресторанному бізнесі, де компанії вже показали значне зниження енергоспоживання, водоспоживання та виробництва відходів завдяки впровадженню інноваційних технологій. Водночас підприємства активно працюють над створенням сприятливого соціального клімату, інвестуючи в місцеві громади та забезпечуючи етичні умови праці для своїх співробітників.
Посилання
Андренко І., Шестірко А. Особливості функціонування готельних ланцюгів в Україні. Економіка та суспільство. 2022. №(40). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-6.
Банєва І. О., Величко О. В. Сучасні підходи до організації готельно-ресторанного бізнесу. Modern Economics. 2022. № 36. С. 6–11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-01.
Борисюк О. А., Дудник І. М., Беркова О. П. Географічний регіон як об’єкт туристичного маркетингу. Вісник Київського національного університету імені тараса Шевченка. Серія: Географія. 2019. Вип. 4 (74). С. 23–31.
Грабовенська С.П. Стратегія розвитку готельного господарства. URL: http://joomla.spkneu.org/ (дата звернення 15.03.2024).
Лисюк Т., Терещук О., Пасічник М. Інноваційні технології у готельно-ресторанному господарстві. Економіка та суспільство. 2022. №40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11 (дата звернення 15.03.2024)
Македон В. В., Валіков В. П., Рябик Г. Є. Розвиток світового ринку ділових інтелектуальних послуг під впливом економіки 4.0. Нобелівський вісник. 2019. № 1. С. 59–72. DOI: 10.32342/2616-3853-2019-2-12-7.
Македон В. В., Михайленко О. Г. Напрямки розвитку медичного страхування в системі національної економіки країн. Причорноморські економічні студії. 2023. №79. с. 30–39 DOI: https://doi.org/10.32782/bses.79-4.
Міжнародний туристичний форум «Туризм в Україні: виклики та відновлення». URL: https://kneu.edu.ua/ua/mijnarodniy_turist/ (дата звернення 15.03.2024).
Паймаш Г.В. Результати маркетингового дослідження соціальних аспектів ринку праці людей з особливими потребами. Економічний простір. 2024. №(189). C. 109–113. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-20.
Сучасні тенденції та стратегії відновлення індустрії гостинності після COVID-19 та карантинних обмежень: монографія [Електронний ресурс] / Г.О. Горіна, Г.А. Богатирьова, Ю.С. Дорош, Р.І. Дудченко та ін.; наук. ред. Г.О. Горіна. Кривий Ріг: Вид. ДонНУЕТ, 2023. 142 с. Режим доступу: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2745/ дата звернення 15.03.2024.
Тітомир Л. А., Коротич О. М., Халілова-Чуваєва Ю. О. Екологізація готелів як напрям розвитку готельно-ресторанного бізнесу. Економіка харчової промисловості. 2021. Т.13, вип. 3. С.88–93. URL: https://journals.onaft.edu.ua/index.php/fie/article/view/2136/2322.
Туризм в системі пріоритетів регіонального розвитку : монографія / За ред. проф. В. В. Александрова. Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2016. 268 с.
Хитра О. Туристичний брендинг в умовах економіки вражень. Економіка та суспільство. 2022. (42). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-64.
Шаповаленко Д., Соколов Д., Карюк А., Панченко К. Перспективи розвитку готельних мереж на туристичному ринку України. Молодий вчений. 2023. №3(115). С. 134–137. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-3-115-25.
Pajak K., Omelyanenko V., Makedon V., Shevchenko V., Ovcharenko I. Raising the level of financial security of the enterprise based on the basic risks differentiation. Journal of Security and Sustainability Issues. 2020. №10(1). Рр. 115–130. DOI: https://doi.org/10.9770/jssi.2020.10.1(9)
Stroumpoulis A., Kopanaki , Oikonomou M. The Impact of Blockchain Technology on Food Waste Management in the Hospitality Industry. ENTRENOVA – ENTerprise REsearch InNOVAtion. 2022. №7(1). pp. 419–428. DOI: https://doi.org/10.54820/CQRJ6465 (дата звернення 15.03.2024).
Tai Y. F., Wang Y. C., Luo C. C. Technology-or human-related service innovation? Enhancing customer satisfaction, delight, and loyalty in the hospitality industry. Service Business. 2021. №15(4). pp. 667. DOI: https://doi.org/10.1007/s11628-021-00461.
Andrenko, I., Shestirko, A. (2022). Osoblyvosti funktsionuvannya hotelʹnykh lantsyuhiv v Ukrayini [Peculiarities of the operation of hotel chains in Ukraine]. Ekonomika ta suspilʹstvo, (40). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-6. (in Ukrainian).
Banyeva, I., Velychko, O. (2022). Modern approaches to the organization of the hotel and restaurant business. Modern Economics, vol.36, pp.6–11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-01. (in Ukrainian).
Borysyuk, O. A., Dudnyk, I. M., Berkova, O. P. (2019). Heohrafichnyy rehion yak obʺyekt turystychnoho marketynhu [Geographical region as an object of tourist marketing]. Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University. Series: Geography, Issue vol.4 (74), pp.23–31. (in Ukrainian).
Hrabovenska, S. P. (2022). Stratehiia rozvytku hotelnoho hospodarstva. Available at: http://joomla.spkneu.org/ (Accessed 15 March 2024).
Lysyuk, T., Tereshchuk, O., Pasichnyk, M. (2022). Innovatsiyni tekhnolohiyi u hotelʹno-restorannomu hospodarstvi [Innovative technologies in the hotel and restaurant industry]. Ekonomika ta suspilʹstvo, 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11 (Accessed 15 March 2024).
Makedon, V. V., Valikov, V. P., Ryabyk, G. E. (2019). Rozvytok svitovoho rynku dilovykh intelektualʹnykh posluh pid vplyvom ekonomiky 4.0 [Development of the world market of business intellectual services under the influence of economy 4.0]. Nobelevskiy vestnik, no. 1, 59–72. DOI: 10.32342/2616-3853-2019-2-12-7. (in Ukrainian).
Makedon, V. V., Mykhaylenko, O. H. (2023). Napryamky rozvytku medychnoho strakhuvannya v systemi natsionalʹnoyi ekonomiky krayin. [Directions of the development of medical insurance in the natsionalʹnoyi system of the country's economy]. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi, vol.79, 30–39 DOI: https://doi.org/10.32782/bses.79-4. (in Ukrainian).
Mizhnarodnyi turystychnyi forum [Tourism in Ukraine: challenges and recovery]. Available at: https://kneu.edu.ua/ua/mijnarodniy_turist/ (Accessed 15 March 2024). (in Ukrainian).
Paymash, H. V. (2024). Rezulʹtaty marketynhovoho doslidzhennya sotsialʹnykh aspektiv rynku pratsi lyudey z osoblyvymy potrebamy [Results of marketing research on social aspects of the labor market of people with special needs]. Ekonomichnyy prostir, DOI: vol.(189). pp.109–113. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-20.s. (in Ukrainian).
Horina, G. O., Bogatyreva, G. A., Dorosh, Yu. S., Dudchenko R. I. (2023). Suchasni tendentsiyi ta stratehiyi vidnovlennya industriyi hostynnosti pislya COVID-19 ta karantynnykh obmezhenʹ: monohrafiya [Modern trends and strategies for recovery of the hospitality industry after COVID-19 and quarantine restrictions: monograph]. [Electronic resource]. Kryvyi Rih: Ed. DonNUET Available at: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2745/ Accessed 15 March 2024). (in Ukrainian).
Titomyr, L. A., Korotych, O. M., Khalilova-Chuvayeva, Yu. O. (2021). Ekolohizatsiya hoteliv yak napryam rozvytku hotelʹno-restorannoho biznesu [Greening of hotels as a direction of hotel and restaurant business development.]. Ekonomika kharchovoyi promyslovosti. vol.13, Iss. 3, pp.88–93. https://journals.onaft.edu.ua/index.php/fie/article/view/2136/2322. (in Ukrainian).
Aleksandrov, V. V. (2016). Turyzm v systemi priorytetiv rehionalʹnoho rozvytku: monohrafiya [Tourism in the system of regional development priorities: a monograph]. Karazin KhNU. (in Ukrainian).
Khytra, O. (2022). Turystychnyy brendynh v umovakh ekonomiky vrazhenʹ [Tourist branding in the conditions of the economy of impressions.]. Ekonomika ta suspilʹstvo, vol.(42). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-pp.42–64. (in Ukrainian).
Pajak, K., Omelyanenko, V., Makedon, V., Shevchenko, V., Ovcharenko, I. (2020). Raising the level of financial security of the enterprise based on the basic risks differentiation. Journal of Security and Sustainability Issues, vol.10(1), pp.115–130. DOI: https://doi.org/10.9770/jssi.2020.10.1(9). (in English).
Shapovalenko, D., Sokolov, D., Karyuk, A., & Panchenko, K. (2023). Perspektyvy rozvytku hotelʹnykh merezh na turystychnomu rynku ukrayiny [Prospects for the development of hotel chains in the tourist market of Ukraine]. Molodyy vchenyy, vol.3 (115), pp.134–137. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-3-115-25. (in Ukrainian).
Stroumpoulis, A., Kopanaki, B, Oikonomou, M. (2022). The Impact of Blockchain Technology on Food Waste Management in the Hospitality Industry. ENTRENOVA – ENTerprise REsearch InNOVAtion, vol. 7(1), pp.419–428. Available at: https://doi.org/10.54820/CQRJ6465 (Accessed 15 March 2024).(in English).
Tai, Y. F., Wang, Y. C., Luo, C. C. (2021). Technology-or human-related service innovation? Enhancing customer satisfaction, delight, and loyalty in the hospitality industry. Service Business, vol.15(4), 667p. DOI: https://doi.org/10.1007/s11628-021-00461. (in English).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.