СТАЛІ МАРКЕТИНГОВІ ІННОВАЦІЇ ЯК ПРОЯВ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В БІЗНЕСІ
Анотація
Стаття присвячена актуальній темі розробки та впровадження стійких маркетингових інновацій на основі концепції соціально-відповідального маркетингу для забезпечення конкурентоспроможності бізнесу. Визначено, що теорія концепції маркетингу інновацій виникла разом із концептуалізацією проблем у сфері інновацій. Значний вплив на посилення ролі інноваційної діяльності мало динамічне підвищення ролі інноваційної діяльності в соціально-економічному розвитку підприємства та держави в цілому. В роботі приведено визначення «маркетингових інновацій» різних авторів (P. Drucker, S. Jobs, J. Notter, L. Duncan, V. Govindarajan, M. Porter), що висвітлюють різноманітну природу інновацій, що охоплюють усе: від впровадження нових продуктів і послуг до культурних та організаційних змін. Доведено, що маркетингові інновації відіграють ключову роль у стимулюванні сталого розвитку бізнесу, формуючи поведінку споживачів, покращуючи репутацію бренду, сприяючи залученню зацікавлених сторін і створюючи позитивний вплив на навколишнє середовище та суспільство. Під час процесу створення інновацій важливо враховувати концепцію VUCA (мінливість, невизначеність, складність і неоднозначність – якості, які ускладнюють аналіз ситуації або умови, реагування на них або планування). Сформульовано, що сталі маркетингові інновації виходять за рамки традиційних маркетингових практик, інтегруючи екологічну та соціальну відповідальність у ядро бізнес-стратегій. Це відображає прагнення долати глобальні виклики та сприяє створенню більш стійкої та соціально свідомої бізнес-екосистеми. Автори дійшли висновку, що стійкі маркетингові інновації – це розробка та впровадження маркетингових стратегій, практик та ініціатив, які надають пріоритет екологічним, соціальним та етичним міркуванням і водночас сприяють зростанню бізнесу. Цей підхід передбачає створення та просування продуктів або послуг у спосіб, який мінімізує негативний вплив на навколишнє середовище, підтримує соціальну відповідальність і дотримується етичної ділової практики в усьому ланцюжку створення вартості. Сталі маркетингові інновації прагнуть інтегрувати принципи довгострокової сталості в маркетингові процеси, вирішуючи екологічні та соціальні проблеми, одночасно забезпечуючи цінність як для бізнесу, так і для суспільства.
Посилання
Ali O., Osmanaj V., Alryalat M., Chimhundu R., Dwivedi Y. K. (2023) The impact of technological innovation on marketing: individuals, organizations and environment: a systematic review. Economic Research-Ekonomska, Istraživanja, No 36:3, 2210661, DOI: https://doi.org/10.1080/1331677X.2023.2210661
Bretous M. Sustainable Marketing: Key Principles & How to Leverage It [+Examples] (2022) https://blog.hubspot.com/marketing/sustainable-marketing (date of application 17.03.2024)
Esen S., Saygili M., Ates C. (2023) Effects of Innovation Capabilities on Organisational Sustainability: Evidence from an Emerging Economy. Marketing and Management of Innovations, No 2, pp. 58–74. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-07
Hashimzade N., Myles G., Black J. A Dictionary of Economics (5 ed.) (2017) Oxford University Press, Print ISBN-13: 9780198759430. DOI: https://doi.org/10.1093/acref/9780198759430.001.0001
Hrynko P., Grinko A., Shtal T., Radchenko H., Pokolodna M. (2021) Formation of an innovative business model of a trade organization in the context of economic globalization. Scientific Horizons, No 24(6), рр. 92–98. DOI: https://doi.org/10.48077/scihor.24(6).2021.92-98
Gupta S., Malhotra N.K., Czinkota M., Foroudi P. (2016) Marketing innovation: A consequence of competitiveness. Journal of Business Research. Vol. 69, Issue 12, pp. 5671–5681. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.02.042
Levytskyi A. Aligning marketing strategy with the Sustainable Development Goals (SDGs) (2024) URL: https://antonlevytskyi.com/insights/aligning-marketing-strategy-with-the-sustainable-development-goals-sdgs (date of application 20.03.2024)
Polishchuk I., Dovhan Yu., Hromova O., Dovhan L., Hnydiuk I. (2022) Tools for marketing management of the innovation and investment activity. Financial and credit activity: problems of theory and practice. Vol. 2 (43). pp. 228–237. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.43.2022.3654
Purchase Sh., Volery T. (2020) Marketing innovation: a systematic review, Journal of Marketing Management, #36:9-10, рр. 763–793, DOI: https://doi.org/10.1080/0267257X.2020.1774631
Rosario A.M.F.T., Cruz R.N. (2019) Determinants of Innovation in Digital Marketing. Journal of Reviews on Global Economics, No 8, pp. 1722–1731.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.