КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: маркетинг, концепція, еволюція концепцій, етапи еволюції, цифрова економіка, діджитал економіка, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

В статті досліджена сутність маркетингової концепції, запропоновано методичний підхід до її розробки. Систематизовано та удосконалено етапи еволюції концепції маркетингу. Попри це до визначення терміну «цифрова економіка» немає єдиного підходу. Причиною цього є дуже стрімкий розвиток технологій. Нами була визначена роль цифрової економіки для подальшого розвитку національної економіки в цілому, а також систематизовано підходи до визначення терміну «цифрова економіка». Також, авторами запропоновано власне визначення цифрової економіки. Набули подальшого розвитку напрямки маркетингової адаптації на основі інформаційно-комунікаційних технологіях. Розробка та впровадження маркетингових інновацій у ринкове середовище в умовах цифрової економіки є єдиним способом підвищення конкурентоспроможності національної економіки.

Посилання

Kоtler P. Marketing Management and Strategy: A Reader. Prentice Hall, 1987.

Lane N. Advancing the digital economy into the 21st century. Information Systems Fron-tiers. № 1(3). 1999. рр. 317–320.

Mesenbourg T. Measuring the digital economy. The Netcentric Economy Symposium the Netcentric Economy Symposium University of Maryland University of Maryland. March 30, 2001. Retrieved from: https://www.census.gov/content/dam/Census/librar y/wor king-papers/ 2001/ econ/umdigital.pdf

Negroponte, N. Being Digital. Knopf Doubleday Publishing Group; First Edition. 1995. 272 p.

Tapscott D. The Digital Economy: Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence. New York: McGraw-Hill, 1996. 342 p

Веретюк C. М., Пілінський В. В. Визначення пріоритетних напрямків розвитку цифрової економіки в Україні. Наукові записки Українського науководослідного інституту зв’язку. 2016. № 2. С. 51–58.

Верхоглядова Н. І. Формування та розвиток цифрової економіки. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2023. № 39. С. 91–95.

Гриценко О. А. Цифрова економіка: сучасні виклики для економістів та правознавців. Економічна теорія та право. 2018. № 2. С. 77–90.

Карчева Г. Т., Огородня Д. В., Опенько В. А. Цифрова економіка та її вплив на розвиток національної та міжнародної економіки. Фінансовий простір. 2017. № 3 (27). С. 13–21.

Кіт Л. З. Еволюція мережевої економіки. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2014. № 3. Т. 2. С. 187–194.

Коляденко С.В. Цифрова економіка: передумови та етапи становлення в Україні і у світі. Економіка. Фінанси. Менеджмент. 2016. № 6. С. 105–112.

Кузнєцова А., Чмерук Г. Теоретичні підходи до визначення цифрової економіки. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип.6(74). С. 34–41.

Марченко О. Цифрова економіка в Україні: основні тенденції та перспективи розвитку. Галицький економічний вісник. 2020. Т. 65. № 4. С. 34–39.

Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України Київський політехнічний інститут. 2015. № 12. C. 362-371.

Павленко А. Ф., Войчак А. В. Маркетинг: Підручник. К.: КНЕУ, 2003. 246 с.

Пивоваров Ю. Навіщо Україні цифрова економіка. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nv.ua/ukr/.

Разінькова М. Ю. Маркетингова політика розподілу. Економіка та держава. 2018. № 3. С. 57–59.

Степаненко О. П. Перспективні напрями цифрової трансформації в контексті розбудови цифрової економіки. Моделювання та інформаційні системи в економіці : зб. наук. пр.; редкол.: В. К. Галіцин (голов. ред.) [та ін.]. Київ : КНЕУ. 2017. № 93. С. 120–131.

Фіщук В. Цифрова економіка — це реально [Електронний ресурс]. Режим доступу: http: // biz.nv.ua/ukr

Kotler P. Marketing Management and Strategy: A Reader. Prentice Hall, 1987.

Lane N. Advancing the digital economy into the 21st century. Information Systems Fron-tiers. № 1(3). 1999. rr. 317–320.

Mesenbourg T. Measuring the digital economy. The Netcentric Economy Symposium the Netcentric Economy Symposium University of Maryland University of Maryland. March 30, 2001. Retrieved from: https://www.census.gov/content/dam/Census/librar y/wor king-papers/ 2001/ econ/umdigital.pdf

Negroponte, N. Being Digital. Knopf Doubleday. Publishing Group; First Edition. 1995. 272 p.

Tapscott D. The Digital Economy: Promise and Peril in the Age of Networked Intelligence. New York: McGraw-Hill, 1996. 342 p

Veretiuk C. M., Pilinskyi V. V. (2016) Vyznachennia priorytetnykh napriamkiv rozvytku tsyfrovoi ekonomiky v Ukraini. [Determination of the priority areas of development of the digital economy in Ukraine]. Naukovi zapysky Ukrainskoho naukovodoslidnoho instytutu zviazku. № 2. S. 51–58.

Verkhohliadova N. I. (2023) Formuvannia ta rozvytok tsyfrovoi ekonomiky. [Formation and development of the digital economy]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia. № 39. S. 91–95.

Hrytsenko O. A. (2018) Tsyfrova ekonomika: suchasni vyklyky dlia ekonomistiv ta pravoznavtsiv. [Digital economy: modern challenges for economists and legal scholars]. Ekonomichna teoriia ta pravo. № 2. S. 77–90.

Karcheva H. T., Ohorodnia D. V., Openko V. A. (2017) Tsyfrova ekonomika ta yii vplyv na rozvytok natsionalnoi ta mizhnarodnoi ekonomiky. [The digital economy and its impact on the development of the national and international economy]. Finansovyi prostir. № 3 (27). S. 13–21.

Kit L. Z. Evoliutsiia merezhevoi ekonomiky.(2014) [Evolution of the network economy]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. № 3. T. 2. S. 187–194.

Koliadenko S.V. (2016) Tsyfrova ekonomika: peredumovy ta etapy stanovlennia v Ukraini i u sviti. [Digital economy: prerequisites and stages of formation in Ukraine and in the world]. Ekonomika. Finansy. Menedzhment. № 6. S. 105–112.

Kuznietsova A., Chmeruk H. (2019) Teoretychni pidkhody do vyznachennia tsyfrovoi ekonomiky. [Theoretical approaches to defining the digital economy]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi. Vyp.6(74). S. 34–41.

Marchenko O. (2020) Tsyfrova ekonomika v Ukraini: osnovni tendentsii ta perspektyvy rozvytku. [Digital economy in Ukraine: main trends and development prospects]. Halytskyi ekonomichnyi visnyk. T. 65. № 4. S. 34–39.

Oklander M. A., Romanenko O. O. (2015) Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid internet-marketynhu. [Specific differences between digital marketing and Internet marketing]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy Kyivskyi politekhnichnyi instytut. № 12. C. 362–371.

Pavlenko A. F., Voichak A. V. Marketynh (2003) [Marketing]: Pidruchnyk. K.: KNEU, 246 s.

Pyvovarov Yu. Navishcho Ukraini tsyfrova ekonomika. [Why Ukraine needs a digital economy]. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://nv.ua/ukr/.

Razinkova M. Yu. (2018) Marketynhova polityka rozpodilu. [Marketing distribution policy]. Ekonomika ta derzhava. № 3. S. 57–59.

Stepanenko O. P. (2017) Perspektyvni napriamy tsyfrovoi transformatsii v konteksti rozbudovy tsyfrovoi ekonomiky. [Promising directions of digital transformation in the context of building a digital economy]. Modeliuvannia ta informatsiini systemy v ekonomitsi : zb. nauk. pr.; redkol.: V. K. Halitsyn (holov. red.) [ta in.]. Kyiv : KNEU. № 93. S. 120–131.

Fishchuk V. Tsyfrova ekonomika — tse realno. [The digital economy is real]. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http: // biz.nv.ua/ukr

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Верхоглядова , Н., Кононова , І., & Морозова, Є. (2024). КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-42
Розділ
МАРКЕТИНГ