МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ В УМОВАХ ВІЙНИ: ВИКЛИКИ ТА НАПРЯМИ ВПЛИВУ НА КУПІВЕЛЬНУ ПОВЕДІНКУ

Ключові слова: маркетингові комунікації, виклики, поведінка споживачів, військова агресія, реклама

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу викликів, що постали перед політикою формування маркетингових комунікацій в умовах війни. При написанні статті використані наступні наукові методи: систематизація, індуктивний та дедуктивний методи, метод порівняння та графічний. З’ясовано, що перед сучасними українськими підприємствами виникла низка викликів, які гальмують їхній подальший розвиток. Одною із проблем є скорочення ємності ринку, що пов’язано зі зменшенням кількості споживачів та зниженням їхньої купівельної спроможності. Наступний виклик визначається зміною поведінки та сенситивністю споживачів, викликаючи невизначеність щодо негативних реакцій та репутаційних ризиків, особливо для компаній, діяльність яких пов’язана з російським ринком. І наостанок, виклик, що пов’язаний з ефективністю комунікації, оскільки чутливість суспільства вимагає від маркетологів ретельнішої уваги та обережності у створенні комунікаційних стратегій, а також пошуку ефективних каналів в умовах підвищеної фрагментації медіа.

Посилання

Яловега Н. І. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики й шляхи просування товарів. Наук. зап. Льв. ун-ту бізнесу та права. 2023. № 37. С. 373–379. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824 (дата звернення: 25.02.2024).

Shevchenko A., Borysenko O. Marketing approach to the formation of management system for enterprise strategic development in the context of globalisation. Journal of International Legal Communication. 2021. Vol. 1. No. 1. P. 186–196. DOI: https://doi.org/10.32612/uw.27201643.2021.1.pp.186-196 (дата звернення: 25.02.2024).

Войтович Н. В., Терещук О. Ю. Особливості маркетингової стратегії в умовах цифрової трансформації. Соціальна економіка. 2021. № 62. С. 122–129. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-62-11 (дата звернення: 25.02.2024).

Зеркаль А. В., Балабуха К. Є. Маркетинг під час воєнного стану: побудова каналів комунікації та трансформація бізнесу. Міжн. наук. журн. «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2023. № 1. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-1-8551 (дата звернення: 25.02.2024).

Digital marketing in the condition of wartime posture in Ukraine / T. Dubovyk et al. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. Vol. 22 No. 7. P. 206–212. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.7.25 (дата звернення: 25.02.2024).

Смерічевський С. Ф., Зацаринін С. А. Маркетингова стратегія просування інноваційних продуктів. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Т. 6. № 1. С. 21–31. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/165 (дата звернення: 25.02.2024).

Осипенко Н. О. Вплив кризових ситуацій на інтегровані маркетингові комунікації та внутрішнє середовище підприємства. Наук. вісн. Херсон. держ. ун-ту. Серія «Економічні науки». 2023. № 48. С. 25–30. URL: https://www.ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/804 (дата звернення: 25.02.2024).

Тенденції 2023 в управлінні маркетинговими комунікаціями : аналітичний звіт. Factum Group. URL: https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf (дата звернення: 26.02.2024).

Єрмакова Я., Симоненко К. Маркетинг під час воєнного стану: канали комунікації, трансформація бізнесу і стратегій : спільний проект RAU і Promodo. URL: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (дата звернення: 26.02.2024).

Дмитрик К. Маркетингові комунікації під час війни: 2023 VS 2022. Аптека.ua. 2024. № 5 (1426). URL: https://www.apteka.ua/article/685865 (дата звернення: 26.02.2024).

Ialoveha N.I. (2023) Marketynhovi komunikatsii v umovakh viiny: vyklyky i shliakhy prosuvannia tovariv [Marketing communications in wartime: challenges and ways to promote goods]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava – Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, no. 37, pp. 373–379. Available at: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824 (accessed February 26, 2024)

Shevchenko A. & Borysenko O. (2021) Marketing approach to the formation of management system for enterprise strategic development in the context of globalisation. Journal of International Legal Communication, vol. 1, no. 1, pp. 186–196. Available at: https://doi.org/10.32612/uw.27201643.2021.1.pp.186-196 (accessed February 26, 2024)

Voitovych N.V. (2021) Osoblyvosti marketynhovoi stratehii v umovakh tsyfrovoi transformatsii [Features of marketing strategy in the context of digital transformation]. Sotsialna ekonomika – Social Economy, no. 62, pp. 122–129. Available at: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-62-11 (accessed February 26, 2024)

Zerkal A. V. & Balabukha K.Y. (2023) Marketynh pid chas voiennoho stanu: pobudova kanaliv komunikatsii ta transformatsiia biznesu [Marketing in war time: Building communication channels and business transformation]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: "Ekonomichni nauky" – International Scientific Journal "Internauka". Series: "Economic Sciences", no. 1. Available at: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-1-8551 (accessed February 26, 2024)

Dubovyk T., Buchatska I., Zerkal A. & Lebedchenko V. (2022) Digital marketing in the condition of wartime posture in Ukraine. International Journal of Computer Science and Network Security, vol. 22, no. 7, pp. 206–212. Available at: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.7.25 (accessed February 26, 2024)

Smerichevskyi S. F. & Zatsarynin S.A. (2022) Marketynhova stratehiia prosuvannia innovatsiinykh produktiv [Marketing strategy for promoting innovative products]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and Digital Technologies, vol. 6, no. 1, pp. 21–31. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/165 (accessed February 26, 2024)

Osypenko, N.O. (2023) Vplyv kryzovykh sytuatsii na intehrovani marketynhovi komunikatsii ta vnutrishnie seredovyshche pidpryiemstva [The impact of crisis situations on integrated marketing communications and the internal environment of the enterprise]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky» – Scientific Bulletin of Kherson State University. Series «Economic Sciences», no. 48, pp. 25–30. Available at: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2023-48-4 (accessed February 26, 2024)

Tendentsii 2023 v upravlinni marketynhovymy komunikatsiiamy [Trends 2023 in marketing communications management] : analitychnyi zvit [Analytical report]. Available at: https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf (accessed February 26, 2024)

Yermakova Ya. & Symonenko K. (2023, January 20) Marketynh pid chas voiennoho stanu: kanaly komunikatsii, transformatsiia biznesu i stratehii (spilnyi proekt RAU i Promodo) [Marketing during martial law: communication channels, business transformation and strategies (joint project of RAU and Promodo)]. Available at: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (accessed February 26, 2024)

Dmytryk K. (2024, February 5). Marketynhovi komunikatsii pid chas viiny: 2023 VS 2022 [Marketing communications during the war: 2023 VS 2022]. Apteka.ua, no. 5. Available at: https://www.apteka.ua/article/685865 (accessed February 26, 2024)

Переглядів статті: 113
Завантажень PDF: 155
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Зубченко, В., Герасименко, І., & Осипенко, Н. (2024). МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ В УМОВАХ ВІЙНИ: ВИКЛИКИ ТА НАПРЯМИ ВПЛИВУ НА КУПІВЕЛЬНУ ПОВЕДІНКУ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-20
Розділ
МАРКЕТИНГ