КОРПОРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ТА СТАЛІСТЬ В БІЗНЕСІ: ЗБАЛАНСОВАНИЙ ПІДХІД ДО ПРИБУТКУ ТА СОЦІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ
Анотація
Корпоративна відповідальність стала однією з найважливіших тем у сучасному бізнесі. Компанії дедалі більше усвідомлюють свою роль суспільстві і вплив, що вони надають довкілля, економіку і людей. В результаті розвивається поняття корпоративної відповідальності (CSR), яка включає широкий спектр дій, спрямованих на облік інтересів усіх зацікавлених сторін. У цій статті ми розглянули різні види корпоративної відповідальності: етичну, економічну, юридичну, екологічну, соціальну, культурну, політичну. Крім того, розглянуто їх роль у сучасному бізнесі. Охарактеризовано важливість соціальної відповідальності підприємств сучасного бізнесу. Досліджено значення стійкого розвитку для бізнесу. Корпоративна відповідальність та стійкість у бізнесі тісно пов’язані один з одним. Компанії, які практикують корпоративну відповідальність, зазвичай також прагнуть стійкості в бізнесі, а компанії, які практикують стійкість, часто також виявляють корпоративну відповідальність.
Посилання
Bowen H.R. Social responsibilities of the businessman. NewYork : Harper& Row, 1953. 298 p.
Carroll A. The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons. 1991. № 34(4). Р. 39¬48.
Букреєва Д.С. Соціальна відповідальність бізнесу як основа забезпечення ділової активності підприємств: євроінтеграційний аспект. Економіка та суспільство. 2022. № 38. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/1316/1271/ (дата звернення 06.02.2024).
Гриненко А.М. Корпоративна соціальна відповідальність: теоретико-методологічний аспект оцінювання соціальної діяльності. Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. Спец. вип. Праця в ХХІ столітті: новітні тенденції, соціальний вимір, інноваційний розвиток : у 2 т. Т. 2. Київ : КНЕУ, 2012. с. 58¬68.
Колот А. Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних поглядів. Економічна теорія. 2013. № 4, С. 5¬27.
Король С.Я. Соціальна відповідальність бізнесу: теорія та методологія обліку : монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 416 с.
Мазуренко В.П., Засенко О.Ю. Сучасна концепція корпоративної соціальної відповідальності у міжнародному бізнесі. Ефективна економіка. 2012. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1199 (дата звернення 06.02.2024).
Колот А.М., Грішнова О.А. Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку : монографія / ред. д-р екон. наук, проф. А.М. Колот. Київ : КНЕУ, 2012. 501 с.
Супрун Н.А. Корпоративна соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку. Економічна практика. 2013. № 4. С. 61¬74.
Bowen H. R. (1953) Social responsibilities of the businessman. NewYork: Harper& Row. (in in English).
Carroll A. (1991) The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, vol. 34(4). pp. 39¬48.
Bukreieva D.S. (2022) Sotsialna vidpovidalnist biznesu yak osnova zabezpechennia dilovoi aktyvnosti pidpryiemstv: yevrointehratsiinyi aspekt [Social responsibility of business as a basis for ensuring business activity of enterprises: European integration aspect]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 38. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/1316/1271/ (accessed February 06, 2024).
Hrynenko A.M. (2012) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: teoretyko-metodolohichnyi aspekt otsiniuvannia sotsialnoi diialnosti [Corporate social responsibility: the theoretical and methodological aspect of evaluating social activity]. Formuvannia rynkovoi ekonomiky [Formation of the market economy], zb. nauk. pr. Spets. vyp. Pratsya v KHKHI stolitti: novitni tendentsiyi, sotsialʹnyy vymir, innovatsiynyy rozvytok: u 2 t. T. 2. Kyiv: KNEU, pp. 58-68. (in Ukrainian).
Kolot A. (2013) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: evoliutsiia ta rozvytok teoretychnykh pohliadiv [Corporate social responsibility: evolution and development of theoretical views]. Ekonomichna teoriia – Economic theory, vol. 4, pр. 5–27.
Korol S.Ia. (2016) Sotsialna vidpovidalnist biznesu: teoriia ta metodolohiia obliku [Social responsibility of business: accounting theory and methodology]. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, 416 p. (in Ukrainian).
Mazurenko V.P., & Zasenko O.Yu. (2012) Suchasna kontseptsiia korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti u mizhnarodnomu biznesi [Modern concept of corporate social responsibility in international business]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, vol. 6. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1199 (accessed February 06, 2024).
Kolot A.M., Hrishnova O.A. (2012) Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ: teoriya i praktyka rozvytku : monohrafiya [Social responsibility: theory and practice of development: monograph], ed. Dr. Econ. Sciences, Prof. A.M. Kolot Kyiv: KNEU, 501 p.
Suprun N.A. (2013) Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist yak chynnyk staloho rozvytku [Corporate social responsibility as a factor of sustainable development]. Ekonomichna praktyka – Economic practice, vol. 4, рр. 61¬74.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.