ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ БРЕНДУ РОБОТОДАВЦЯ ОРГАНІЗАЦІЇ НА ОСНОВІ ДИНАМІЧНОГО SPACE-АНАЛІЗУ
Анотація
Стаття містить наукову аргументацію значущості та актуальності проведення досліджень щодо особливостей формування стратегії розвитку бренду роботодавця організації як концептуальної платформи для реалізації людиноцентричного підходу в умовах соціоекономічної реальності. Наголошено, що формування потужного бренду роботодавця сприятиме подоланню кваліфікаційних ям та розривів, а також скороченню доступу до гідних робочих місць. Запропоновано методику формування стратегії розвитку бренду роботодавця організації на основі застосування динамічного SPACE-аналізу. SPACE-аналіз модифіковано шляхом визначення узагальнених критеріїв та часткових показників. Окреслено, що застосування саме динамічного SPACE-аналізу робить розроблений методичний інструментарій не жорстко-регламентованим, а гнучким та ефективним інструментом стратегічної діагностики бренду роботодавця та формування стратегії його розвитку.
Посилання
Балабанова Л. В., Сардак О. В. Діагностика конкурентоспроможності бренду підприємства-роботодавця. Економiчний часопис-XXI. 2014. № 1-2(1). с. 94¬97.
Балан В.Г., Тимченко І.П. Формування стратегії розвитку підприємства на основі динамічного SPACE-аналізу. Економічні науки. Вип. 4. 2016. С. 5¬16. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Skhid_2016_4_2
Білорус Т. В., Фірсова С. Г. Методичний інструментарій оцінювання рівня розвитку бренду підприємства роботодавця. Economic journal Odessa polytechnic university. 2019. № 4 (10). С. 30–39. DОІ: https://doi.org/10.5281/zenodo.3834923.
Вонберг Т.В., Дмитрук С. М., Лаврухіна І.К. Дослідження факторів впливу на формування бренда роботодавця. Інфраструктура ринку. 2023. № 73. C. 8–12.
Джулай М. В., Сичова А., Безус А., Сичова Н. Стратегія розвитку бренду роботодавця під час війни та в повоєнний час. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. 2022. Том 6(47). С. 433–446. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3908
Жовтяк Г. А. Формування бренда роботодавця на ринку праці. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. № 30. С. 74¬78. URL: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6871
Завідна Л. Д.. Миколайчук І. П. Концепція формування та розвитку бренду роботодавця в Україні під час війни. ГЕВ. Т. : ТНТУ. 2023. Том 85. № 6. С. 155–166. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.06.155
Мокіна С.М. Концептуальна модель побудови бренда роботодавця. Бізнес Інформ. 2014. № 9. С. 353–357
Сало Я. В. Особливості формування бренду роботодавця. Науковий погляд: економіка та управління. 2022. №2 (78) С. 92–96.
Самолюк Н. М., Міщук В. А. Особливості формування та розвитку бренду роботодавця. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. 2021. Вип. 1(93). С. 156–167.
Торяник Ж., Савіна А., Торяник І. Маркетинг персоналу як інструмент формування ефективного бренду роботодавця. International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2022. Т. 1. № 4. С. 34–47.
Хитра О., Вихованчук М. Синергія бренду роботодавця та бренду персоналу в результаті успішного HR-брендінгу на підприємстві. Держава та регіони. Серія: Економіка та бізнес. 2019. № 4. С. 149–156. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2019-4-27
Цимбалюк С. О. Бренд роботодавця: методологія дослідження та практика формування: монографія. Київ: КНЕУ. 2018. 227 с. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/35635/ Tsymbalyuk_brend_18.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Bilorus T. Formation of HR (human resources) business strategy based on SPACE analysis. Technology Audit and Production Reserves, 2017. 2(40). 4–11. DOI: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.128644].
Balabanova L. V., Sardak O. V. (2014) Diaghnostyka konkurentospromozhnosti brendu pidpryjemstva-robotodavcja [Diagnostics of the competitiveness of the brand of the company-employer]. Ekonomichnyj chasopys-XXI, no. 1-2(1), рр. 94–97.
Balan V. & Tymchenko I. (2016) Formuvannia stratehii rozvytku pidpryiemstva na osnovi dynamichnoho SPACE-analizu [Formation of the company's development strategy based on dynamic SPACE analysis]. Skhid, 4, pp. 5¬16.
Bіlorus T. V. and Firsova S. G. (2019) Metodychnyj instrumentarij ocinjuvannja rivnja rozvytku brendu pidpryjemstvu robotodavcja [Methodical tools for evaluating the level of brand development of the employer's enterprise]. Economic journal Odessa polytechnic university. No. 4 (10). P. 30–39. DOI: 10.5281/zenodo.3834923.
Vonberg T. V., Dmytruk S.M., Lavrukhina I.K. (2023) Doslidzhennia faktoriv vplyvu na formuvannia brenda robotodavtsia [Research on factors influencing the formation of an employer brand]. Infrastruktura rynku, no. 73. pp. 8–12.
Dzhulai M. V., Sycheva A., Bezus A., Sycheva N. (2022) Strateghija rozvytku brendu robotodavcja pid chas vijny ta v povojennyj chas [Strategy of employer brand development during the war and in the postwar period]. Finansovo-kredytna dijaljnistj: problemy teoriji ta praktyky, no. 6(47), pp. 433–446.
Zhovtiak H. A. (2021) Formuvannia brenda robotodavtsia na rynku pratsi [Building employer branding in the labor market]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol. 3, pp. 74–78. DOI: https://doi.org/10.32782/ easterneurope.30-12
Zavidna L., Mykolaichuk I. (2023) Kontseptsiia formuvannia ta rozvytku brendu robotodavtsia v Ukraini pid chas viiny [The concept of forming and developing an employer brand in Ukraine during the war]. GEJ (Tern.), vol. 85, no 6, pp. 155¬166
Mokina S. M. (2014) Konceptualjna modelj pobudovy brenda robotodavcja [Conceptual model of building an Employer Brand]. BusinessInform, no. 9, pp. 353–357.
Salo Y. V. (2022) Osoblyvosti formuvannja brendu robotodavcja [Peculiarities of the employer's brand formation]. Naukovyj poghljad: ekonomika ta upravlinnja, no. 2(78), pp. 92–96.
Samolyuk N. M., Mishchuk V. A. (2021) Osoblyvosti formuvannja ta rozvytku brendu robotodavcja [Peculiarities of the formation and development of the employer brand]. Visnyk Nacionaljnogho universytetu vodnogho ghospodarstva ta pryrodokorystuvannja, no. 1(93), pp. 156–167.
Torianyk, Z., Savina, A., & Torianyk, I. (2022). Personnel marketing as a tool for forming an effective employer brand [HR marketing as a tool for building an effective employer brand]. International Science Journal of Management, Economics & Finance, 1(4), 34–47. DOI: https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20220104.06
Khytra O. and Vyhovanchuk M. (2019). Synerghija brendu robotodavcja ta brendu personalu v rezuljtati uspishnogho HR-brendinghu na pidpryjemstvi [Synergy of employer brand and personnel brand as a result of successful HR branding at the enterprise]. State and regions. Series: Economics and Business. No. 4. P.149–156. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2019-4-27
Tsymbaliuk S. O. (2018) Brend robotodavtsia: metodolohiia doslidzhennia ta praktyka formuvannia [Employer brand: research methodology and practice of formation: monohraf]. Kyiv: KNEU, 227 р. (in Ukrainian)
Bilorus T. (2017). Formation of HR (human resources) business strategy based on SPACE analysis. Technology Audit and Production Reserves. 2(4(40). 4–11. DOI: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.128644
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.