МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН НА БАЗІ ГІС ДЛЯ НЕПРОФІЛЬНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Анотація
Стаття присвячена аналізу можливостей використання геоінформаційних систем в навчальному процесі в рамках підготовки здобувачів непрофільних спеціальностей. Окреслено переваги та недоліки використання геоінформаційних систем в навчальному процесі. Наголошено на мультидисциплінарних властивостях геоінформаційних систем, що розкриваються у можливостях здобувачів проводити дослідницьку діяльність в рамках кількох навчальних курсів. Геоінформаційні системи відповідно до своїх функціональних можливостей та ліцензійних умов можна розділити на комерційні програмні комплекси та Open Source програмне забезпечення. Навчальні дисципліни на базі геоінформаційних систем для непрофільних спеціальностей структурно мають бути орієнтовані на: вивчення методики одержання та аналізу географічної інформації для формування баз геоданих; збирання просторової інформації та її класифікацію; побудову на основі проаналізованих геоданих просторових моделей; вивчення основ ГІС-картографування; аналіз функціональних можливостей геоінформаційних систем.
Посилання
Бабійчук С.М. Дидактичні умови застосування геоінформаційних систем у дослідницькій діяльності старшокласників: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09. Київ, 2017. 20 с.
Костріков С.В. Географічні інформаційні системи: навчально-методичний комплекс для самостійної роботи студентів зі спеціальностей «Географія», «Економічна та соціальна географія». Харків : ХНУ, 2012. 62 с.
Лук’яненко С., Гайдаржи В., Дацюк О. Побудова навчального процесу в галузі геоінформаційних систем. Моделювання та інформаційні технології. Збірник наукових праць ІПМЕ ім. Г.Є. Пухова НАН України. 2010. № 57. С. 13–21.
Peresadko, V.A., Saulenko, A.S., & Bainazarov, A.M. (2019). Історія і перспективи застосування геоінформаційних систем у навчальному процесі з географії. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії, (30), 81–93. DOI: https://doi.org/10.26565/2075-1893-2019-30-09
Сологуб Ю., Безпала О., Харченко О. Геоінформаційні системи як інструмент аналізу розселення в контексті впливу на туристичну сферу суспільно-географічного району. Економіка та суспільство. 2023. № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-96
Babijchuk, S.M. (2017), “Didactic conditions for the use of geoinformation systems in the research activities of high school students”, Abstract of Ph.D. dissertation, Рedagogical sciences, Institute of Pedagogy, Kyiv, Ukraine.
Kostrikov, S.V. (2012) Heohrafichni informatsiini systemy: navchalno-metodychnyi kompleks dlia samostiinoi roboty studentiv zi spetsialnostei “Heohrafiia”, “Ekonomichna ta sotsialna heohrafiia” [Geographical information systems: educational and methodological complex for independent work of students from the specialties “Geography”, “Economic and social geography”]. Kharkiv: KhNU. 62 p. (in Ukrainian).
Lukyanenko, S., Haydarzhi, V., Datsyuk, O. (2010) Pobudova navchalnoho protsesu v haluzi heoinformatsiinykh system. Modeliuvannia ta informatsiini tekhnolohii [Construction of the educational process in the field of geoinformation systems. Modeling and information technologies]. Zbirnyk naukovykh prats IPME im. H.Ie. Pukhova NAN Ukrainy, no 57, pp. 13–21.
Peresadko, V.A., Saulenko, A.S., & Bainazarov, A.M. (2019). Istoriia i perspektyvy zastosuvannia heoinformatsiinykh system u navchalnomu protsesi z heohrafii [History and prospects of the application of geoinformation systems in the educational process of geography]. Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii, no 30, pp. 81–93. DOI: https://doi.org/10.26565/2075-1893-2019-30-09
Sologub, Yu., Bezpala, O., & Kharchenko, O. (2023). Heoinformatsiini systemy yak instrument analizu rozselennia v konteksti vplyvu na turystychnu sferu suspilno-heohrafichnoho raionu [Geoinformation systems as a tool for the analysis of resettlement in the context of the impact on the tourism sphere of the socio-geographical district]. Ekonomika ta suspilstvo, no 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-96
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.