ТУРИЗМ ЯК ОБ’ЄКТ РЕГІОНАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Анотація
Стаття присвячена аналізу та узагальненню філософського змісту категорії «туризм», окресленню структури й функцій сучасної туристичної діяльності та обґрунтування її взаємозв’язків із концепціями регіональної економіки. Філософський зміст категорії "туризм" можна розглядати як глибоке осмислення подорожей та їх впливу на людське життя. У цьому контексті виокремлено такі ключові аспекти як пошук нового досвіду, осмислення свободи та обмежень, взаємодія з іншими та самопізнання, сталість та відповідальність, рефлексія та внутрішнє вдосконалення. Дотримуючись законодавчо закріпленого в Україні визначення туризму, виокремлено його види за метою подорожі. Сучасні теорії і концепції регіональної економіки, серед яких теорія мультиплікатора, теорії економічного та інноваційного розвитку, концепції сталого розвитку та кластеризації, системний та мережевий підходи. підкреслюють важливість розвитку унікальних туристичних продуктів і послуг, які відображають специфіку регіону, а також звертають увагу на важливість сталого та відповідального розвитку туризму, що враховує екологічні, соціальні та культурні аспекти. Зроблено висновок про те, що важливими аспектами туризму як об’єкта дослідження регіональної економіки є його системність, соціалізація, інноваційність та безпечність.
Посилання
Голод А. П., Штойко П. І., Головчук Ю. О. Концептуальні засади туристичної регіоналістики. Географія та туризм. 2022. Вип. 68. URL: http://www.geolgt.com.ua/images/stories/zbirnik/vipusk68/v681.pdf
Колосінська М. І. Дослідження теоретичних підходів до визначення категорії «туризм». Економіка. Управління. Інновації. 2011. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/jpdf/eui_2011_2_22.pdf
Коркуна О. І., Цільник О. Я., Бордун О. В. Розвиток зеленого туризму в умовах формування об’єднаних територіальних громад. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2019. Вип. 1. С. 24–28. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sepspu_2019_1_7
Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (гeoпросторові аспекти) : навч. посіб. Київ : Альтпрес, 2005. 436 с.
Паска М. З., Головчук Ю. О., Гарасимчук Н. А. Гастрономічний туризм як елемент маркетингових стратегій розвитку регіональної економіки в умовах кризи. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". 2022. № 6. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-6-8086
Підвальна О. Г. Концептуальні засади формування регіональної політики у сфері туризму. Ефективна економіка. 2019. № 3. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.68
Про туризм: Закон України від 15.09.1995 № 324/95-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80
Goeldner C. R., Ritchie J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 10th Ed. Wiley, 2005. 688 p.
Hall C. M., Page S. J. The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space. Routledge, 1999. 336 p.
Vanhove N. The Economics of Tourism Destinations. Elsevier Butterworth-Heinemann, 2005. 251 p.
Holod, A. P., Shtoiko, P. I., & Holovchuk, Yu. O. (2022). Kontseptualni zasady turystychnoi rehionalistyky [Conceptual principles of tourism regionalism]. Heohrafiia ta turyzm, 68. http://www.geolgt.com.ua/images/stories/zbirnik/vipusk68/v681.pdf [in Ukrainian]
Kolosinska, M.I. (2011). Doslidzhennia teoretychnykh pidkhodiv do vyznachennia katehorii «turyzm» [Research of theoretical approaches to the definition of the category "tourism"]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii, 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/jpdf/eui_2011_2_22.pdf [in Ukrainian]
Korkuna, O.I., Tsilnyk, O.Ya., & Bordun, O.V. (2019). Rozvytok zelenoho turyzmu v umovakh formuvannia obiednanykh terytorialnykh hromad [The development of green tourism in the conditions of the formation of united territorial communities]. Sotsialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrainy, 1. 24–28. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sepspu_2019_1_7 [in Ukrainian]
Liubitseva, O.O. (2005). Rynok turystychnykh posluh (heoprostorovi aspekty) [Market of tourist services (geospatial aspects)], Kyiv : Altpres [in Ukrainian].
Paska, M.Z., Holovchuk, Yu.O., & Harasymchuk, N.A. (2022). Hastronomichnyi turyzm yak element marketynhovykh stratehii rozvytku rehionalnoi ekonomiky v umovakh kryzy [Gastronomic tourism as an element of marketing strategies for the development of the regional economy in crisis conditions]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: "Ekonomichni nauky", 6. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-6-8086 [in Ukrainian].
Pidvalna, O.H. (2019). Kontseptualni zasady formuvannia rehionalnoi polityky u sferi turyzmu [Conceptual principles of regional policy formation in the field of tourism]. Efektyvna ekonomika, 3. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.68 [in Ukrainian].
Pro turyzm [On Tourism]: Zakon Ukrainy vid 15.09.1995 № 324/95-VR. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80 [in Ukrainian].
Goeldner, C.R., & Ritchie, J.R.B. (2005). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. 10th Ed. Wiley. Available at: http://docs.neu.edu.tr/staff/nesrin.menemenci/ch01_9.pdf
Hall, C.M., & Page, S.J. (1999). The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space. Routledge. Available at: https://perpus.univpancasila.ac.id/repository/EBUPT180263.pdf
Vanhove, N. (2005). The Economics of Tourism Destinations. Elsevier Butterworth-Heinemann. Available at: https://silo.pub/economics-of-tourism-destinations.html
Авторське право (c) 2023 Лариса Федоришина, Юлія Головчук, Роман Боднар
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.