ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ЦИФРОВИХ ІННОВАЦІЙНІЙ ТЕХНОЛОГІЇ В СФЕРІ ОСВІТИ

Ключові слова: цифровізація, економічний розвиток ІТ-освіти, цифрові технології, цифровізація освіти, інтелектуалізація, інновації, якість освіти

Анотація

Статті присвячена наукові проблематиці розвитку освітнього простору в умовах цифровізації, економічної інноватики, безпекових викликів та геополітичних трансформацій. Автором підкреслено роль цифровізації освітнього середовища в процесах економічного розвитку. Методологічною основою дослідження визначено комплекс науково-педагогічних методів, які використовуються для формалізації напрямів впровадження цифрових інструментів на засадах інноваційної теорії розвитку. Результати дослідження вказують на тенденцію до збільшення ролі цифрових компонентів у сучасній освіті та значущого зростання цифрового впливу на перспективу розвитку сфери. Як перспективний напрямок досліджень визначено необхідність розробки ефективних інструментів та механізмів регулювання балансу між традиційними та інноваційними аспектами у стратегіях освіти.

Посилання

Jackson N. C. Managing for competency with innovation change in higher education: Examining the pitfalls and pivots of digital transformation. Business Horizons. 2019. № 62 (6). Р. 761–772.

Вовк О.М. Детермінанти модернізації підприємств інфраструктурної сфери: теорія, методологія, практика. Київ : ФОП Маслаков, 2020. 480 с.

He Q., Meadows M., Angwin D., Gomes E. & Child J. (2020). Strategic Alliance Research in the Era of Digital Transformation: Perspectives on Future Research. British Journal of Management, 31, 589–617. DOI: https://doi.org/10.1111/1467-8551.12406

Биков В., Спірін О., Пінчук О. Сучасні завдання цифрової трансформації освіти. Вісник кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття». 2021. № 1. С. 27–36. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).2020.27-36

Литвинова С. Мікронавчання ІК-технологій педагогів в умовах онлайнового марафону як парадигма цифрової трансформації освіти. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2021. № 3, вип. 1. С. 1–6. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-1-10-1

Бабаєв В., Стадник Г., Момот Т. Цифрова трансформація в сфері вищої освіти в умовах глобалізації. Комунальне господарство міст. 2019. Т. 2, вип. 148. DOI: https://10.33042/2522-1809-2019-2-148-2-9

Морзе Н., Кучеровська В., Смирнова-Трибульська Є. Самооцінювання рівня цифровізації освітнього закладу за умов трансформації середньої освіти. Відкрите освітнє е‐середовище сучасного університету. 2020. No 8. С. 72–87. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.8

Скільки айтівців в Україні: +32 тисячі IT-ФОПів за рік згідно з Мін’юстом. dou.ua. URL: https://dou.ua/lenta/articles/how-many-devs-in-ukraine-2023/

Мельник, Л., Карінцева, О., Калініченко, Л., Розгон, Ю., & Чорток, М. (2023). Цифрові репутаційні перспективи України як фактор євроінтеграції в умовах інноваційної економіки. Економіка та суспільство. № 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-78

Берека В. Упровадження інноваційних технологій у систему підготовки менеджерів освіти. 10th International conference. 2019. С. 19‒28.

Oleksiienko A., Kotendzhy L., Kyryllova Y., Kaminskyy V., Viesova O. An analysis of the digital university phenomenon: dilemmas, new opportunities. Futurity Education. 2022. No. 2(4). Р. 18‒25.

Вовк О.М. Формування інноваційного потенціалу підприємств в умовах цифровізації регіональних економічних систем. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Том 21 № 3(52). 2022 С. 64‒67.

Bader S., Oleksiienko A., Mereniuk K. Digitalization of future education: analysis of risks on the way and selection of mechanisms to overcome barriers (Ukrainian experience). Futurity Education. 2022. No. 2(2). Р. 21‒33.

Ma J., Feng B. Integrated design of graduate education information system of universities in digital campus environment. Wireless Communications and Mobile Computing. 2021.

Jackson N. C. (2019). Managing for competency with innovation change in higher education: Examining the pitfalls and pivots of digital transformation. Business Horizons. No 62 (6). Р. 761–772.

Vovk, O.M. (2020) Determinanty modernizatsii pidpryiemstv infrastrukturnoi sfery: teoriia, metodolohiia, praktyka [Determinants of modernization of infrastructure enterprises: theory, methodology, practice]. Kyiv, FOP Maslakov, 480 p. (in Ukrainian)

He Q., Meadows M., Angwin D., Gomes E. & Child J. (2020). Strategic Alliance Research in the Era of Digital Transformation: Perspectives on Future Research. British Journal of Management, 31, 589–617. DOI: https://doi.org/10.1111/1467-8551.12406

Bykov V., Spirin O., Pinchuk O. (2021) Suchasni zavdannya tsyfrovoyi transformatsiyi osvity. [Modern tasks of digital transformation of education]. Visnyk kafedry YUNESKO «Neperervna profesiyna osvita KHKHI stolittya». No 1. Pp. 27–36. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).2020.27-36

Lytvynova S. (2021) Mikronavchannya IK-tekhnolohiy pedahohiv v umovakh onlaynovoho marafonu yak paradyhma tsyfrovoyi transformatsiyi osvity. [Micro-learning of IR technologies of teachers in the conditions of an online marathon as a paradigm of digital transformation of education] Visnyk Natsionalnoyi akademiyi pedahohichnykh nauk Ukrayiny. No 3, Vol. 1. pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-1-10-1

Babayev V., Stadnyk H., Momot T. (2019) Tsyfrova transformatsiya v sferi vyshchoyi osvity v umovakh hlobalizatsiyi [Digital transformation in the sphere of higher education in the conditions of globalization]. Komunalne hospodarstvo mist. T. 2, Vol. 148. DOI: https://10.33042/2522-1809-2019-2-148-2-9.

Morze N., Kucherovska V., Smyrnova-Trybulsʹka YE. (2020) Samootsinyuvannya rivnya tsyfrovizatsiyi osvitnoho zakladu za umov transformatsiyi serednoyi osvity [Self-assessment of the level of digitalization of an educational institution under the conditions of transformation of secondary education]. Vidkryte osvitnye e‐seredovyshche suchasnoho universytetu. No 8. pp. 72–87. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.8

Skilky aytivtsiv v Ukrayini: tysyachi IT-FOPiv za rik z·hidno z Minyustom. URL: https://dou.ua/lenta/articles/how-many-devs-in-ukraine-2023

Melnyk, L., Karintseva, O., Kalinichenko, L., Roz·hon, YU., & Chortok, M. (2023). Tsyfrovi reputatsiyni perspektyvy Ukrayiny yak faktor yevrointehratsiyi v umovakh innovatsiynoyi ekonomiky [Digital reputation prospects of Ukraine as a factor of European integration in the conditions of innovative economy.]. Ekonomika ta suspilstvo, no 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-78

Bereka V. (2019) Uprovadzhennya innovatsiynykh tekhnolohiy u systemu pidhotovky menedzheriv osvity [Implementation of innovative technologies in the training system of education managers]. 10th International conference. pp. 19‒28.

Oleksiienko A., Kotendzhy L., Kyryllova Y., Kaminskyy V. & Viesova O. (2022) An analysis of the digital university phenomenon: dilemmas, new opportunities. Futurity Education. No. 2(4). Р. 18‒25.

Vovk, O. M. (2022) Formuvannia innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii rehionalnykh ekonomichnykh system [Formation of innovative potential of enterprises in conditions of digitalization of regional economic systems]. Market economy: modern management theory and practice, 21, 3 (52), 65‒79. DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2022.3(52).275784

Bader S., Oleksiienko A., Mereniuk K. (2022) Digitalization of future education: analysis of risks on the way and selection of mechanisms to overcome barriers (Ukrainian experience). Futurity Education. No. 2(2). Р. 21‒33.

Ma J., Feng B. (2021) Integrated design of graduate education information system of universities in digital campus environment. Wireless Communications and Mobile Computing.

Переглядів статті: 56
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Безлєпкін, Г. (2023). ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ЦИФРОВИХ ІННОВАЦІЙНІЙ ТЕХНОЛОГІЇ В СФЕРІ ОСВІТИ. Економіка та суспільство, (57). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-83
Розділ
ЕКОНОМІКА