ЕВОЛЮЦІЯ ХОЛІСТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ: ОСНОВНІ АСПЕКТИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН

Ключові слова: холістичний маркетинг, дослідження, внутрішній маркетинг, соціально-відповідальний маркетинг, маркетинг відносин, інтегрований маркетинг

Анотація

У статті досліджено особливості розвитку концепції холістичного маркетингу в контексті наукових досліджень методологічних та практичних аспектів його імплементації в різні сфери бізнес-діяльності. Показано, що дослідження проблематики сучасного холістичного маркетингу набуває глобального розповсюдження і охоплює широке коло питань в різноманітних напрямах ділової активності. Концепція холістичного маркетингу привертає увагу наукової спільноти, оскільки одночасно має універсальний характер щодо застосування певних інструментів для переважної більшості галузей та ринків, а з іншої сторони є гнучкою у виборі цих інструментів щодо конкретних суб’єктів ринків. Виділено роль холістичного маркетингу як важливого компонента в формуванні успішних ринкових стратегій. Проаналізовано сучасні наукові підходи щодо аспектів впровадження холістичної концепції в маркетингову діяльність ринкових суб’єктів. Виділено основні тенденції розвитку та проблеми оцінки ефективності застосування інструментів холістичного маркетингу. Виокремлено перспективний шлях подальшого розвитку холістичного маркетингу в контексті еволюції ІТ-технологій.

Посилання

Kotler P., Keller K. Marketing Management, Millenium Edition, Pearson, 2002, 456 p.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. December. Wiley, 2016, 208 p.

Kotler P., Jain D., Maesincee S. Marketing Moves: A New Approach to Profits, Growth, and Renewal Harvard Business Review Press 2001, 193 p.

Tushi T. Holistic Service Marketing Strategies and Corporate Objectives of Firms. Global Journal of Management and Business Research, 14 (1). 2014, pp. 7-27.

Jose J. M. Influence of holistic marketing strategy on business performance of service firms, -- Palarch’s Journal Of Archaeology Of Egypt/Egyptology 18(1), 2021, pp. 8-13.

Cătălin M., Andreea P., Adina C. A holistic approach on internal marketing implementation. Business Management Dynamics, Vol.3, No.11, Nov 2014, pp. 9-17.

Dajah Sh. Holistic Marketing in Human Resources. Journal of Business and Retail Management Research (JBRMR), Vol. 17 (1) 2022, pp. 54-60.

Kovács B., Szakály Z., Kontor E. The emergence of a holistic marketing concept in the market orientation construct - validation of a new measurement tool. Acta academica karviniensia. Volume XXI (1) 2021 pp. 29-41.

Darasha J., Muneshwar S. Adoption of Holistic Marketing in Corporates. Journal of Interdisciplinary Cycle Research. Volume XIII (V) 2021 pp. 1272-1289.

Kurnianingrum D., Karmagatri M., Utama I., Karim N. Utilization of Holistic Marketing Concepts on Gojek. Proceedings of the International Conference on Industrial & Mechanical Engineering and Operations Management Dhaka, Bangladesh, December 26-27, 2021 pp. 258-266.

Dašić T., Mihić S., Šmelcerović M. Application of holistic marketing in the formulation of a business concept of agricultural producers from south serbia. Economics of Agriculture, Year 69, No. 4, 2022, pp. 1109-1124.

Ilchenko N., Voynilovych V. Holistic marketing in the fashion industry of Ukraine. Bulletin of KNTEU, № 5. 2020. pp. 68-76.

Переглядів статті: 152
Завантажень PDF: 150
Опубліковано
2023-03-28
Як цитувати
Сібрук, В., & Сібрук, А. (2023). ЕВОЛЮЦІЯ ХОЛІСТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ: ОСНОВНІ АСПЕКТИ ТА СУЧАСНИЙ СТАН. Економіка та суспільство, (49). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-3
Розділ
МАРКЕТИНГ