ВПЛИВ COVID-19 НА МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ

Ключові слова: маркетингова діяльність, пандемія, COVID-19, маркетингова стратегія, регіональна система медичних закладів

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням впливу COVID-19 на маркетингову діяльність медичних закладів. Приділено увагу аналізу основних інновацій у сфері медичного маркетингу, які виникли у відповідь на виклики, спричинені пандемією коронавірусу. Проаналізовано зміни пріоритетів суспільства, а також досліджені способи адаптації маркетингової діяльності суб’єктів господарювання в секторі охорони здоров’я. Визначені детермінанти мікро- та макросередовища медичних закладів, що значною мірою впливають на функціонування таких закладів в умовах викликів різного характеру, зокрема в умовах епідемій. Проведено аналіз конкурентоспроможності окремого медичного закладу периферійного регіону України. Автори запропонували інноваційний варіант матриці Маслоу, який за своєю сутністю більше зводиться до безпечної поведінки та фізіологічних потреб споживача. Автори приділили увагу особливостям ведення сторінок у соціальних мережах, налаштуванню таргетованої реклами, розвитку сайтів охорони здоров’я, партнерству між медичними закладами, віртуальній допомозі лікарів та іншим важливим параметрам маркетингової діяльності. Для публікацій у соцмережах було обрано три основні взаємопов’язані теми: COVID-19, лікарня, лабораторія. За результатами проведеного дослідження були розроблені рекомендації щодо вдосконалення маркетингової діяльності приватного медичного центру в умовах пандемії. Авторами розроблено медіа-план популяризації комплексного обстеження організму людини після перенесеної коронавірусної хвороби. На прикладі медичного центру описано впровадження нових маркетингових трендів у роботу медичного закладу (цифровізація, оновлення сторінок у соціальних мережах, впровадження онлайн-запису пацієнтів, ведення експертних акаунтів). Результати оцінювали шляхом моніторингу кількості записів пацієнтів. Доведено ефективність впровадження маркетингових інновацій у діяльність цих суб’єктів господарювання в умовах пандемічних викликів. Досліджено переваги впровадження таких інновацій у діяльність медичних закладів та перспективи їх удосконалення.

Посилання

Gandolf, S. (2020). COVID-19: Healthcare Marketing Adjustments To Make in Response to Coronavirus. Healthcare Success. Available at: https://healthcaresuccess.com/blog/healthcare-marketing-leadership/healthcare-marketing-adjustments-you-should-make-in-response-to-covid-19.html

Purcarea, E.V.L. (2019). The impact of marketing strategies in healthcare systems. Journal of medicine and life, 12(2), 93.

Sherman. (2021). 6 Best healthcare marketing strategy ideas for your practice. Digital Marketing Blog. Available at: https://www.lyfemarketing.com/blog/healthcare-marketing-strategy/

Radu, G., Solomon, M., Gheorghe, C.M., Hostiuc, M., Bulescu, I.A., & Purcarea, V.L. (2017). The adaptation of health care marketing to the digital era. J Med Life, 10(1), 44–46.

Prudnikov, Yu., & Nazarenko, A. (2021). The role of content marketing in the promotion of medical goods and services. Health Economics and Management Review, 1, 23–29. DOI: http://doi.org/10.21272/hem.2021.1-02

Elrod, J.K., & Fortenberry, J.L. Direct marketing in health and medicine: using direct mail, email marketing, and related communicative methods to engage patients. BMC Health Serv Res, 822. DOI: https://doi.org/10.1186/s12913-020-05603-w

Bejtkovsky, J. (2020). Social media platforms as HR marketing tool in selected healthcare service providers. Marketing and Management of Innovations, 1, 294–302. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-25

Ding, A.W., & Li, Sh. (2021). National response strategies and marketing innovations during the COVID-19 pandemic. Business Horizons, 64(2), 295–306.

Radulian, A., Cetina, Iu., & Manea, N. (2022). Particularities of marketing application in medical services. Research and Science Today, 1(23), 51–57.

Kendrišić, M., Bjelica, A., Rodić, B., Visnjic, D., & Đorđević, T. (2022). Strategic marketing planning in secondary healthcare institutions. E-Business technologies Conference Proceedings, 2(1), 80–84. Available at: https://ebt.rs/journals/index.php/conf-proc/article/view/108

Ahmed Suhail, Ajina. (2019). The role of content marketing in enhancing customer loyalty: an empirical study on private hospitals in Saudi Arabia. Innovative Marketing, 15(3), 71–84. DOI: https://doi.org/10.21511/im.15(3).2019.06

Baluk, N.R., Buk, L.M., Daynovskyi, Yu.A. (2020). The pandemic as a factor in changing consumer buying behavior. Marketing technologies in the conditions of globalization of the economy of Ukraine: materials of the 15th international scientific and practical conference, 5–8. Available at: http://lib.khnu.km.ua/konfer_HNU/2020/mark_teh.pdf

The coronavirus in Ukraine. Ministry of Finance. Available at: https://index.minfin.com.ua/ua/reference/coronavirus/ukraine/

Rosokhata, A., Letunovska, N., & Jasnikowski, A. (2020). Current issues of a healthy economy in the region: marketing aspects. Economic and social-focused issues of the modern world. Conference Proceedings of the 3rd International Scientific Conference. November 17-18, 2020. The School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 41–43.

Uppal, N., &Anderson, T.S. (2021). Learning from the opioid epidemic: preventing the next healthcare marketing crisis. Journal of General Internal Medicine, 1-4, 3553–3556.

Letunovska, N.E., Vasilyeva, T.A., & Smyanov, V.A. (2020). The COVID-19 pandemic as a crisis-forming factor in the healthy development of regions. Bulletin of Sumy State University. Economics series, 3, 191–198. DOI: https://doi.org/21272/1817-9215.2020.3-21

COVID-19 impact on healthcare sector. The Economic Times. Available at: https://economictimes.indiatimes.com/markets/stocks/news/COVID-19-impact-on-healthcare-sector/articleshow/75136714.cms

Agarwal, R., Dugas, M., Gao, G.G., & Kannan, P.K. (2020). Emerging technologies and analytics for a new era of value-centered marketing in healthcare. Journal of the Academy of Marketing Science, 48(1), 9–23.

Knott K. 10 Innovative healthcare marketing ideas 2021: Ultimate checklist. Available at: https://intrepy.com/10-healthcare-marketing-ideas-practice/

Gooch, K. How COVID-19 is changing hospitals' marketing strategies? Available at: https://www.beckershospitalreview.com/digital-marketing/how-the-covid-19-pandemic-is-changing-hospitals-marketing-strategies.html

Dyrda, L. Smart ideas in health system marketing during the COVID-19 Pandemic from 6 execs. Available at: https://www.beckershospitalreview.com/digital-marketing/smart-ideas-in-health-system-marketing-during-the-covid-19-pandemic-from-6-execs.html

Rosohata, A., Letunovska, N., Makerska, V., & Kropyva, V. (2021). Consumer behavior in the digital environment under the influence of the COVID-19 pandemic: the importance of the health factor and business transparency. Bulletin of the economy, 3, 98–109.

Official site of the medical center "Med-Soyuz". Available at: https://med-soyuz.com.ua/uk/

Переглядів статті: 202
Завантажень PDF: 211
Опубліковано
2022-06-28
Як цитувати
Летуновська, Н., & Корощенко, В. (2022). ВПЛИВ COVID-19 НА МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ. Економіка та суспільство, (40). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-71
Розділ
МАРКЕТИНГ