ІНСТРУМЕНТИ БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНОГО СТАНУ БУДІВЕЛЬНОГО РИНКУ

Ключові слова: конкуренція, будівельна галузь, конкурентний аналіз, бізнес-аналітика, програмний комплекс Power BI

Анотація

Стаття присвячена дослідженню конкурентної ситуації на будівельному ринку. Охарактеризовано основні методи аналізу середовища підприємства. Зазначено, що прикладний аспект їх використання передбачає урахування виду діяльності підприємства та адаптації до специфіки галузі, в якій воно функціонує. Досліджено глобальні чинники PEST-аалізу, уточнено їх зміст в контексті будівельної галузі. Проаналізовано особливості будівництва, з’ясовано їх вплив на ринок нерухомості. Визначено проблеми, що виникають в процесі дослідження мікросередовища. Запропоновано інструменти аналізу бізнес-оточення будівельного підприємства. З’ясовано, що використання комплексного програмного забезпечення Power BI дозволяє опрацьовувати значні масиви даних, здійснювати конкурентний аналіз і представлення його результатів з будь-яким рівнем деталізації інформації.

Посилання

Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика : монографія. Москва : Центр экономики и маркетинга, 2010. 362 с.

Ансофф И. Стратегическое управление : учеб. для вузов. Москва : Экономика, 1989. 454 с.

Балабанова, Л.В. Стратегическое маркетинговое управление на основе бенчмаркинга : монография. Донецк : ДонГУЭТ им.М.Туган-Барановского, 2005. 171 с.

Воронкова А.Е., Калюжна Н.Г., Отенко В.І. Управлінські рішення в забезпеченні конкурентоспроможності підприємства: організаційний аспект: монографія. Харків : ІНЖЕК, 2008. 512 с.

Гордон Я. Целевая конкуренция / Ян Гордон; пер. с англ. С. Жильцов, И. Малкова, Е. Федорова. Москва : Вершина, 2006. 368 с.

Дэй Д. Стратегический маркетинг ; пер. с англ. В. Егорова. Москва : ЭКСМОПресс, 2002. 640 с.

Ким У. Чан, Моборн Р. Стратегия голубого океана,; пер. с англ. Москва : НІРРО, 2005. 272 с.

Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии: как создать, завоевать и удержать рынок ; пер. с англ. В.А. Гольдича и А.И. Оганесовой / научн. ред. и авт. вступ. сл. Б.А. Соловьев. Москва : ООО «Издательство АСТ», 2000. 272 с.

Маршалл А. Принципы экономической науки : Пер. с англ : в 3 т. / М. : Прогресс, 1993. Т. 1. 415 с.

Минцберг Г., Альстрэд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий : учеб. для вузов Санкт-Петербург : Питер, 2000. 336 с

Портер М. Стратегія конкуренції і методика аналізу галузей і діяльності конкурентів : навч. посіб. Київ : Основи, 2007. 451 с.

Робинсон Дж. Экономическая теория несовершенной конкуренции : пер. с англ. Москва : Прогресс, 1986. 469 с.

Томпсон А. А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа. Москва : Издательский дом «Вильямс», 2007. 928 с.

Фляйшер К. Стратегический и конкурентный анализ: методы и средства конкурентного анализа в бизнесе : пер. с англ. Москва : ИД «Вильямс», 2005. 549 с.

Cервіс для аналізу підприємств YOUCONTROL. URL: https://youcontrol.com.ua/ (дата звернення: 17.12.2021).

Платформа бізнес-аналітики Power BI. URL: https://powerbi.microsoft.com/ru-ru/what-is-power-bi/

Iнформаційно-аналітичний сервіс BUILD.UA. URL: https://www.bild.ua/ (дата звернення: 18.12.2021).

База новобудов. NERUKHOMI.UA : веб-сайт. URL: https://nerukhomi.ua/ (дата звернення: 11.01.2022).

База нерухомості. DOMRIA : веб-сайт. URL: https://dom.ria.com/uk/ (дата звернення: 07.01.2022).

База новобудов. ЛУН : веб-сайт. URL: https://lun.ua/ (дата звернення: 19.12.2021).

Рейтинг житлових комплексів. BILDCONTROL : веб-сайт. URL: https://bildcontrol.ua/ (дата звернення: 16.01.2022).

Azoiev, G.L. (2010) Konkurentsiia: analiz, stratehiia i praktika [Competition: analysis, strategy and practice]. Moscow: Center of economics and marketing. 362 p. (in Russian)

Ansoff, I. (1989) Strategicheskoye upravleniye [Strategic management]. Moscow: Economics. 454 р. (in Russian)

Balabanova, L.V. and Slypen'kyj, V.V. (2005) Stratehycheskoe marketynhovoe upravlenye na osnove benchmarkynha [Strategic marketing management based on benchmarking]. Donets'k: DonHUET ym.M.TuhanBaranovskoho. 171 р. (in Ukrainian)

Voronkova, A.E., Kaliuzhna, N.G., & Otenko, V.I. (2008) Upravlinski rishennia v zabezpechenni konkurentospromozhnosti pidpryiemstva: orhanizatsiinyi aspect [Management decisions for providing the competitiveness of the firm: organizational aspect]. Kharkiv: INZHEK. 512 р. (in Ukrainian)

Gordon, Ya. (2006) Tselevaia konkurentsiia [Target competitiveness]. Moscow: Vershina. 368 р. (in Russian)

Dej, D. (2002) Stratehycheskyj marketynh [Strategic marketing]. Moscow: EKSMO-Press. 640 р. (in Russian)

Kim, U. Chan, & Moborn, R. (2005) Stratehiia holuboho okeana [Blue Ocean Strategy]. Moscow: HIPPO. 272 р. (in Russian)

Kotler, F. (2000) Marketing v tretiem tysiacheletii: kak sozdat, zavoievat i uderzhat rynok [Frontiers of the marketing paradigm in the third millennium: how to create, conquer and keep the market]. Moscow: AST publishing house. 272 р. (in Russian)

Marshall, A. (1993) Printsipy ekonomicheskoy nauki [Principles of Economics]. Moscow: Progress. 351 р. (in Russian)

Mintzberh, H. (2000) Shkoly strategiy [School of strategies], SPb: Peter. 336 р. (in Russian)

Porter, M. (2007) Stratehiya konkurentsiyi i metodyka analizu haluzey i diyalʹnosti konkurentiv [Competition strategy and methods of analysis of industries and activities of competitors]. Kyiv: Fundamentals. (in Ukrainian)

Thompson, A. A. (2007) Strategicheskiy menedzhment: kontseptsii i situatsii dlya analiza [Strategic management: concepts and situations for analysis]. Moscow: Williams Publishing House. 928 р. (in Russian)

Flyaysher, K. (2005) Strategicheskiy i konkurentnyy analiz: metody i sredstva konkurentnogo analiza v biznese [Strategic and competitive analysis: methods and means of competitive analysis in business]. Moscow: ID «Vilyams». 549 p. (in Russuian)

Servis dlia analizu pidpryiemstv YOUCONTROL [YOUCONTROL Enterprise Analysis Service]. Available at: https://youcontrol.com.ua/ (accessed 17 December 2021).

Platforma biznes-analityky [Business intelligence platform Power BI]. Available at: https://powerbi.microsoft.com/en-us/

Informatsiino-analitychnyi servis BUILD.UA [Information and analytical service BUILD.UA]. Available at: https://www.bild.ua/ (accessed 18 December 2020).

Baza novobudov NERUKHOMI.UA [Base of new buildings NERUKHOMI.UA]. Available at: https://nerukhomi.ua/ (accessed 11 January 2022).

Baza nerukhomosti DOMRIA [Real estate database DOMRIA]. Available at: https://dom.ria.com/uk/ (accessed 7 January 2022).

Baza novobudov LUN [Base of new buildings LUN]. Available at: https://lun.ua/ (accessed 18 December 2021).

Reitynh zhytlovykh kompleksiv za versiieiu saitu BILDCONTROL [Rating of residential complexes according to the site BILDCONTROL]. Available at: https://bildcontrol.ua/ (accessed 16 January 2022).

Переглядів статті: 71
Завантажень PDF: 62
Опубліковано
2022-01-25
Як цитувати
Ракицька, С., & Хаджикова, О. (2022). ІНСТРУМЕНТИ БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНОГО СТАНУ БУДІВЕЛЬНОГО РИНКУ. Економіка та суспільство, (35). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-29
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ