КРОСКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ

  • Ольга Ярмак Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова https://orcid.org/0000-0001-5760-4786
  • Анна Черняєва Навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-8600-5990
Ключові слова: кроскультурний маркетинг, інтернет-маркетинг, міжнародний бізнес, цифрові комунікації, культурна адаптація, поведінкові чинники, етична довіра, глокалізація, культурна чутливість, стратегія бренду

Анотація

У статті досліджено кроскультурні аспекти інтернет-маркетингу в міжнародному бізнесі, зокрема їхній вплив на ефективність міжкультурних цифрових комунікацій. Розкрито взаємозв’язок культурних, поведінкових і технологічних чинників, що визначають сприйняття бренду, формування довіри та лояльності споживачів у глобальному середовищі. Побудовано узагальнену модель кроскультурного інтернет-маркетингу та типологію стратегій адаптації контенту (уніфікована, локалізована, гібридна, емпатійна, етична, глокальна). Виокремлено культурні параметри, що зумовлюють різницю у реакціях споживачів на цифрові стимули, описано механізми балансування між універсальністю та локалізацією повідомлень. Доведено, що поєднання технологічних інновацій із культурною чутливістю та етичними стандартами комунікації забезпечує сталу ефективність міжнародних маркетингових стратегій і формує довгострокові конкурентні переваги брендів у цифровій економіці.

Посилання

Czapla T., Glinkowska-Krauze B., Chebotarov V., Chebotarov I. Cross-cultural marketing management: foundations of formation, content, and role in the development of the information economy. Procedia Computer Science. 2023. Vol. 225. P. 2845–2855. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.10.277

Papadopoulos N., Cleveland M. (2023). An international and cross-cultural perspective on ‘the wired consumer’: The digital divide and device difference dilemmas. Journal of Business Research. 2023. Vol. 156. 113473. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113473

Nam H., Kannan P. K. Digital Environment in Global Markets: Cross-Cultural Implications for Evolving Customer Journeys. Journal of International Marketing. 2020. Vol. 28(1). P. 28-47. DOI: 10.1177/1069031X19898767

Khan M. The impact of cultural factors on digital marketing strategies. Cogent Business & Management. 2025. Vol. 12(1). P. 1-30. DOI: 10.1080/23311975.2025.2486590

Castro R., Sáiz P. Cross-cultural factors in international branding. Business History. 2020. Vol. 62, Iss. 1, Part 2. P 1 – 25. DOI: https://doi.org/10.1080/00076791.2019.1592157

Sahem M. S. Cross-Cultural Marketing Communication: A Comparative Analysis of Strategies in Global Campaigns. International Journal of Engineering and Management Research. 2023. № 13(6). Р. 172-181. DOI: 10.31033/ijemr.13.6.21

Hu K., Kim Ch., Kang E. Y. Cross-Cultural Analysis of Influencer Marketing: Meta-Analysis and Meta-Regression of Factors and Effects. Journal of Current Issues & Research in Advertising. 2025. DOI: 10.1080/10641734.2025.2529006

Khalfallah D., Keller V. (2025). Authenticity, ethics, and transparency in virtual influencer marketing: A cross-cultural analysis of consumer trust and engagement: A systematic literature review. Acta Psychologica (Amsterdam). 2025. Vol. 19 (260). 105573. DOI: 10.1016/j.actpsy.2025.105573

Belanche D., Casaló L. V., Flavián, C. Understanding influencer marketing: The role of congruence among influencer, brand and consumer. Journal of Business Research. 2021. Vol. 132. P. 186 – 195. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.03.067

Chang C. W., Chang Sh. Hs. (2023). The Impact of Digital Disruption: Influences of Digital Media and Social Networks on Forming Digital Natives’ Attitude. Sage Open. 2023. Vol. 13, Iss. 3. DOI: https://doi.org/10.1177/21582440231191741

Boustani N. M., Chammaa C. Youth Adoption of Innovative Digital Marketing and Cross-Cultural Disparities. Administrative Sciences. 2023. № 13 (6), 151. DOI: https://doi.org/10.3390/admsci13060151

Каховська О. В. Інноваційні підходи до крос-культурних комунікацій в умовах розвитку цифрової економіки. Розділ колективної монографії «The paradigm of innovative developmentin the conditions of permanent crisis phenomena», Facultad de Marketing y Gestión, Universidad de Málaga, Spain. 2024. P. 33 – 49. DOI: https://doi.org/10.54929/monograph-12-2024-02-01

Балик У. О., Лошенюк І. Р., Вейдер Т.М. Щодо ролі цифрових технологій у трансформації міжнародного маркетингу: виклики та перспективи. Маркетинг. 2024. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13347278

Павлішина Н. М. Крос-культурний аналіз споживача в міжнародному маркетингу. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 21. С. 92 – 95. URL: http://global-national.in.ua/archive/21-2018/19.pdf

Боковець В. В., Корж Н. В., Давидюк Л. П. Крос-культурні аспекти поведінки у міжнародному бізнесі. Інфраструктура ринку. 2021. Вип. 53. С. 24-27. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct53-5

Хаджинов І. В. Міжнародний маркетинг: стратегічні імперативи розвитку. European scientific journal of Economic and Financial innovation. 2025. № 1 (15). С. 37 – 47. DOI: http://doi.org/10.32750/2025-0104

Czapla, T., Glinkowska-Krauze, B., Chebotarov, V., & Chebotarov, I. (2023). Cross-cultural marketing management: Foundations of formation, content, and role in the development of the information economy. Procedia Computer Science, 225, 2845–2855. https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.10.277

Papadopoulos, N., & Cleveland, M. (2023). An international and cross-cultural perspective on «the wired consumer»: The digital divide and device difference dilemmas. Journal of Business Research, 156, 113473. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113473

Nam, H., & Kannan, P. K. (2020). Digital environment in global markets: Cross-cultural implications for evolving customer journeys. Journal of International Marketing, 28(1), 28–47. https://doi.org/10.1177/1069031X19898767

Khan, M. (2025). The impact of cultural factors on digital marketing strategies. Cogent Business & Management, 12(1), 1–30. https://doi.org/10.1080/23311975.2025.2486590

Castro, R., & Sáiz, P. (2020). Cross-cultural factors in international branding. Business History, 62(1, Part 2), 1–25. https://doi.org/10.1080/00076791.2019.1592157

Sahem, M. S. (2023). Cross-cultural marketing communication: A comparative analysis of strategies in global campaigns. International Journal of Engineering and Management Research, 13(6), 172–181. https://doi.org/10.31033/ijemr.13.6.21

Hu, K., Kim, Ch., & Kang, E. Y. (2025). Cross-cultural analysis of influencer marketing: Meta-analysis and meta-regression of factors and effects. Journal of Current Issues & Research in Advertising. https://doi.org/10.1080/10641734.2025.2529006

Khalfallah, D., & Keller, V. (2025). Authenticity, ethics, and transparency in virtual influencer marketing: A cross-cultural analysis of consumer trust and engagement: A systematic literature review. Acta Psychologica (Amsterdam), 19(260), 105573. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2025.105573

Belanche, D., Casaló, L. V., & Flavián, C. (2021). Understanding influencer marketing: The role of congruence among influencer, brand and consumer. Journal of Business Research, 132, 186–195. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.03.067

Chang, C. W., & Chang, Sh. Hs. (2023). The impact of digital disruption: Influences of digital media and social networks on forming digital natives’ attitude. SAGE Open, 13(3). https://doi.org/10.1177/21582440231191741

Boustani, N. M., & Chammaa, C. (2023). Youth adoption of innovative digital marketing and cross-cultural disparities. Administrative Sciences, 13(6), 151. https://doi.org/10.3390/admsci13060151

Kakhovska, O. V. (2024). Innovatsiini pidkhody do kros-kulturnykh komunikatsii v umovakh rozvytku tsyfrovoi ekonomiky [Innovative approaches to cross-cultural communications in the development of the digital economy]. In The paradigm of innovative development in the conditions of permanent crisis phenomena (pp. 33–49). Málaga: Facultad de Marketing y Gestión, Universidad de Málaga. https://doi.org/10.54929/monograph-12-2024-02-01

Balyk, U. O., Losheniuk, I. R., & Veider, T. M. (2024). Shchodo roli tsyfrovykh tekhnolohii u transformatsii mizhnarodnoho marketynhu: vyklyky ta perspektyvy [On the role of digital technologies in the transformation of international marketing: Challenges and prospects]. Marketynh – Marketing. https://doi.org/10.5281/zenodo.13347278

Pavlishyna, N. M. (2018). Kros-kulturnyi analiz spozhyvacha v mizhnarodnomu marketynhu [Cross-cultural analysis of consumers in international marketing]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky – Global and National Problems of the Economy, 21, 92–95. http://global-national.in.ua/archive/21-2018/19.pdf

Bokovets, V. V., Korzh, N. V., & Davydiuk, L. P. (2021). Kros-kulturni aspekty povedinky u mizhnarodnomu biznesi [Cross-cultural aspects of behavior in international business]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, 53, 24–27. https://doi.org/10.32843/infrastruct53-5

Khadzhynov, I. V. (2025). Mizhnarodnyi marketynh: stratehichni imperatyvy rozvytku [International marketing: Strategic imperatives of development]. European Scientific Journal of Economic and Financial Innovation, 1(15), 37–47. https://doi.org/10.32750/2025-0104

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-09-29
Як цитувати
Ярмак, О., & Черняєва, А. (2025). КРОСКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ. Економіка та суспільство, (79). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-117
Розділ
МАРКЕТИНГ