МАРКЕТИНГОВИЙ ВПЛИВ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ КОМПАНІЇ
Анотація
У статті досліджено корпоративну соціальну відповідальність (КСВ) як важливий інструмент формування позитивного іміджу компанії в умовах соціально-економічної нестабільності. Показано, що КСВ виходить за межі етичного зобов’язання бізнесу та стає складовою маркетингової стратегії, впливаючи як на зовнішнє середовище (довіра споживачів, партнерів, громади), так і на внутрішнє (корпоративна культура, привабливість роботодавця). На прикладах українських компаній («Нова Пошта», МХП, «Фокстрот») продемонстровано, що впровадження КСВ-програм сприяє підвищенню лояльності, формуванню довгострокових емоційних асоціацій і зростанню репутаційного капіталу. Особливий акцент зроблено на значенні КСВ у період війни, коли соціальна відповідальність бізнесу перетворюється на фактор зміцнення конкурентних переваг і забезпечення стійкого розвитку бренду.
Посилання
Bowen H.R. Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper & Row, Harper & Brothers, 1953. 276 с.
Friedman M. The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits. The New York Times. Sept. 13, 1970. Section SM, P. 17. URL: https://yieldpro.com/pdf/infographics/2024/0910/friedman.pdf (дата звернення: 25.09.2025)
Carroll A.B. A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, 1979. Vol. 4, No. 4 (Oct., 1979), pp. 497-505 URL: https://www.jstor.org/stable/257850 (дата звернення: 25.09.2025)
Porter M., Michael E. and Mark R. Kramer. Creating Shared Value. Harvard Business Review 89, nos. 1-2 (January–February 2011): 62–77. URL: https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=39071 (дата звернення: 25.09.2025)
Kotler P., Lee N. Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Hoboken: Wiley India Pvt. Limited, 2008. 320 p.
Visser W. The Age of Responsibility: CSR 2.0 and the New DNA of Business. London: October 2010 Journal of Business Systems Governance & Ethics 5(3) URL: https://www.researchgate.net/publication/228188599_The_Age_of_Responsibility_CSR_20_and_the_New_DNA_of_Business (дата звернення: 25.09.2025)
Єфремова Н. Маркетингові аспекти корпоративної соціальної відповідальності в контексті інноваційного розвитку бізнес-структур. Галицький економічний вісник. No 5 (66) 2020. URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu
Когут М.В., Содома Р.І., Романів В.Я. Соціальна відповідальність у маркетингу як чинник сталого розвитку бізнесу корпоративного типу. Проблеми системного підходу в економіці. Випуск № 2 (99) / 2025 С.136-142. URL: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2025-2-20 (дата звернення: 25.09.2025)
Савченко Т.Г. Імідж підприємства: роль КСВ у процесі формування. Економіка та держава. 2020. № 4. С. 45–49.
Ушакова С.А. Корпоративна соціальна відповідальність як інструмент маркетингової комунікації. Бізнес Інформ. 2019. № 5. С. 58–64.
КСВ під час війни: Індекс 2023. URL: https://docs.google.com/document/d/1QF12xDaVzoi07CXcK1J__4DAvuaP3ok5jtD_cIqaDjk/edit?tab=t.0 (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт компанії «Нова Пошта» URL: https://novaposhta.ua/ (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт ПРАТ «МХП» URL: https://mhp.com.ua/uk/glorytoUkraine (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт компанії ТОВ «Фокстрот» URL: https://www.foxtrot.com.ua/ (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт ТОВ «Метро Кеш Енд Кері Україна». URL: https://www.metro.ua/ (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт ПРАТ «Київстар» URL: https://kyivstar.ua/ (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт ТОВ «Розетка» URL: https://rozetka.com.ua/ (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт компанії Luxoft URL: https://www.luxoft.com/ukraine-updates (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт ТОВ «АТБ-маркет». URL: https://www.atbmarket.com/ (дата звернення: 25.09.2025)
Офіційний сайт АТ «Укрпошта». URL: https://www.ukrposhta.ua/ua (дата звернення: 25.09.2025)
Bowen H.R. (1953) Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper & Row, Harper & Brothers. 276 с.
Friedman M. (1970) The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits. The New York Times. Sept. 13. Section SM, P. 17. Available at: https://yieldpro.com/pdf/infographics/2024/0910/friedman.pdf (accessed September 25, 2025)
Carroll A.B. (1979) A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review. Vol. 4, No. 4 (Oct., 1979), pp. 497-505 Available at: https://www.jstor.org/stable/257850 (accessed September 25, 2025)
Porter M., Michael E. & Mark R. Kramer (2011) Creating Shared Value. Harvard Business Review 89, nos. 1-2 (January–February 2011): 62–77. Available at: https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=39071 (accessed September 25, 2025)
Kotler P. & Lee N. (2008) Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Hoboken: Wiley India Pvt. Limited. 320 p.
Visser W. (2010) The Age of Responsibility: CSR 2.0 and the New DNA of Business. London: October 2010 Journal of Business Systems Governance & Ethics 5(3) Available at: https://www.researchgate.net/publication/228188599_The_Age_of_Responsibility_CSR_20_and_the_New_DNA_of_Business (accessed September 25, 2025)
Yefremova N. (2020) Marketynhovi aspekty korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti v konteksti innovatsiynoho rozvytku biznes-struktur [Marketing aspects of corporate social responsibility in the context of innovative development of business structures.] Halytsʹkyy ekonomichnyy visnyk. No 5 (66). Available at: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu (accessed September 25, 2025)
Kohut M.V., Sodoma R.I., Romaniv V.YA. Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ u marketynhu yak chynnyk staloho rozvytku biznesu korporatyvnoho typu [Social responsibility in marketing as a factor of sustainable development of corporate-type business]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi. Vypusk № 2 (99) / 2025 S.136-142. Available at: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2025-2-20 (accessed September 25, 2025)
Savchenko T.H. (2020) Imidzh pidpryyemstva: rolʹ KSV u protsesi formuvannya [Corporate image: the role of CSR in the process of formation]. Ekonomika ta derzhava. № 4. S. 45–49.
Ushakova S.A. (2019) Korporatyvna sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ yak instrument marketynhovoyi komunikatsiyi. [Korporate social responsibility as a marketing communication tool]. Biznes Inform. № 5. S. 58–64.
KSV pid chas viyny: Indeks 2023. Available at: https://docs.google.com/document/d/1QF12xDaVzoi07CXcK1J__4DAvuaP3ok5jtD_cIqaDjk/edit?tab=t.0 (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt kompaniyi «Nova Poshta» Available at: https://novaposhta.ua/ (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt PRAT «MKHP» Available at: https://mhp.com.ua/uk/glorytoUkraine (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt kompaniyi TOV «Fokstrot» Available at: https://www.foxtrot.com.ua/ (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt TOV «Metro Kesh End Keri Ukrayina». Available at: https://www.metro.ua/ (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt PRAT «Kyyivstar» Available at: https://kyivstar.ua/ (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt TOV «Rozetka» Available at: https://rozetka.com.ua/ (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt kompaniyi Luxoft Available at: https://www.luxoft.com/ukraine-updates (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt TOV «ATB-market». Available at: https://www.atbmarket.com/ (accessed September 25, 2025)
Ofitsiynyy sayt AT «Ukrposhta». Available at: https://www.ukrposhta.ua/ua (accessed September 25, 2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

